Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75 f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-75 f2.8

    Hey Allemaal

    Ik heb deze Tamron lens nu al een goed jaar denk ik en ben er altijd tevreden van geweest. Maar sinds ik een Canon 5d mark II (full frame) valt deze lens me een beetje tegen. Mijn foto's zijn niet meer zo scherp ten opzichte van mijn Canon lenzen.
    Is dit normaal of is er een oplossing voor, behalve dan de Canon versie kopen
    Merci

  • #2
    Re: Tamron 28-75 f2.8

    'niet meer zo scherp' als in front of backfocus? -> micro adjustment?

    Ik vond de lens op 75mm f2.8 wat soft, de rest viel heel goed mee.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-75 f2.8

      die tamron staat gekend om zijn iets mindere prestaties op een FF, prijs/kwaliteit op een crop niet te kloppen.
      en ik kan dit wel snappen, het zijn kwalitatief totaal andere toestellen

      je kan idd eventueel is kijken om de 24-70/2.8 II van canon te huren voor een dag om te zien of die zijn prijs waard is volgens jou. zoniet u haasten mss om de 24-105 f4 IS te kopen alvorens die ook uit het gamma verdwijnt.

      is de 2.8 voor jou een vereiste, kan je de 24-70/2.8 VC van tamron eens proberen.
      thatnikonguy op youtube heeft eens een 'vergelijking' gemaakt van de sigma / nieuwe tamron / canon's v1 & nikon 24-70 2.8 lenzen.
      de tamron & canon zijn getest geweest op een 5D mark III en de tamron kwam daar toch ook wel vrij goed uit, tot praktisch evenwaardig globaal als de canon lens.
      de sigma & nikon heeft hij getest op zijn D700 of 800, dat weet ik nu niet meer vanbuiten.

      Als je wilt, kan ik altijd wel eens de playlist proberen op te zoeken terug van de 6-7 filmpjes die hij in totaal gemaakt heeft voor een 'totale' / 'globale' test op verschillende vlakken.
      Of jij moet de zoek-functie eens gebruiken. Ik heb ooit eens een topic hier gestart omtrent de tamron lens en ik meen me te herinneren dat ik de link daar achteraf in had gepost.

      Mijn voorstel: reviews / testen opzoeken om te vergelijken in 1ste instantie. En achteraf indien mogelijk, de lenzen gewoon eens huren en zo gaan kijken wat het jou waard is.
      De canon 24-70/2.8 mk1 zal je sowieso niet meer nieuw vinden, enkel met wat geluk in occassie.
      Voor die 24-105 f4 zal je ook niet te lang moeten wachten want er zijn geruchten dat die vervangen gaat worden door een 24-70/4 IS ook, zie ander topic op bd
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment

      Working...
      X