Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75 2.8 voor Sony 'out of focus'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-75 2.8 voor Sony 'out of focus'

    Hoi allen,

    Zijn hier nog fotografen in het bezit van een Sony A7 en de Tamron 28-75 2.8?

    Op mijn laatste fotoshoot heb ik geprobeerd om met gezichtsherkenning te werken wat uitdraaide in een fiasco.

    Het scherpstelgebied stond op "Breed" zodat hij over heel de sensor een gezicht kon vinden. Diafragma volledig open. Snelheid rond 1/250 wat snel genoeg moet zijn om zelfs vanop 75mm bewegingsonscherpte te vermijden?
    Na enkele malen scherp te stellen op het gezicht gaat hij compleet de mist in en wilt niet meer focussen. Uitzetten van de camera is de enige optie.

    Ook merk ik dat mijn foto's niet scherp zijn waar het zou moeten.
    Ook niet wanneer ik een klein scherpstelgebied neem. De foto is niet scherp op het punt waar ik op focus.

    Het objectief heeft ook de laatste firmware.
    Instagram / Facebook

  • #2
    Re: Tamron 28-75 2.8 voor Sony 'out of focus'

    Heeft Tamron geen soort dock/usb-kabel waarmee je de lens kan calibreren?
    Normaal gesproken moet een lens omdat er geen verschil is tussen de plaats van de AF-sensor en de beeldsensor geen correctie krijgen voor de scherpstelling.
    Binnen de A7-reeksen heb je nogal wat opties - welk toestel is het exact? Een originele A7 zal qua AF aardig wat onderdoen tegenover de recentere A7II, III, RII,RIII,RIV...
    Waarom zet u dat scherpstelgebied op breed - en gebruikt u geen manuele selectie van het af-punt? (vb. voor AF op de ogen).
    Recentere toestellen hebben eye-auto-focus - de A7II en A7 zijn daar wellicht minder goed in, daar moet het nog op traditionelere wijzes.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-75 2.8 voor Sony 'out of focus'

      Mutley,

      Ik had niet gezien dat je gereageerd had op dit bericht.

      Het probleem lag bij de camera. De winkel heeft geprobeerd met verschillende lenzen en bij allen lag de focus verkeerd.
      De camera is ondertussen hersteld.
      Instagram / Facebook

      Comment

      Working...
      X