Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 17-50 2.8 II: herstellen of nieuwe kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 17-50 2.8 II: herstellen of nieuwe kopen?

    In het begin van deze vakantie heb ik mij een Tamron 17-50 2.8 II aangeschaft. Vandaag is die jammergenoeg uit mijn handen "gegleden" (I know) waardoor de bajonetring gebogen/verplooid is. Gevolg: lens past (nauwelijks) nog op m'n toestel (7D), en heeft blijkbaar geen elektronisch contact meer.

    Arts & Crafts gebeld, en zij raden me aan om de lens binnen te brengen en een offerte te laten opstellen. (€60, vervalt indien herstelling kan worden gedaan)
    Online ook wat zitten zoeken, maar daar ben ik helaas niet veel wijzer bij geworden over de reputatie en prijzen van Tamron herstellingen.

    Nu is mijn vraag aan jullie:
    Wie heeft allemaal ervaring met het laten herstellen van Tamron-lenzen? En is de prijsratio van de aankoop/herstelling 'ok'? (Lens kostte €319, dus liefst geen €300 reparatiekosten)

    Thx!
    Fujifilm x100s - Canon 7D - Tamron 17-50 2.8 - Canon 70-200 2.8 II - Sigma 50mm 1.4 - Canon 10-22 3.5/5.6 - 2x Canon Speedlite 430 exII - Cactus V5 Triggers - een lensdoekje

  • #2
    Re: Tamron 17-50 2.8 II: herstellen of nieuwe kopen?

    Dat is altijd moeilijk, een reparatie kan zelfs meer kosten dan wat je hebt betaald voor de nieuwe lens omdat losse onderdelen in verhouding vrij duur zijn, en omdat er ook nog werkuren en transportkosten bijkomen.
    En je weet pas hoe hoog de kosten zijn als je 60 euro hebt betaald voor de offerte...
    Het is dus mogelijk dat je die 60 euro moet betalen, en dat je dan toch nog een nieuwe lens koopt omdat de herstelkosten te hoog zijn.

    Dat het een vrij nieuwe lens is maakt het nog wat moelijker, bij een oudere lens zal je al gemakkelijker beslissen om een nieuwe te kopen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 17-50 2.8 II: herstellen of nieuwe kopen?

      Het lijkt me dat het enkel de lensvatting is die vervangen zou moeten worden. De lens heb ik ondertussen terug op de camera gekregen én terug elektronisch contact, het loopt enkel stroef.

      Zijn er daar prijsrichtlijnen voor, of hangt dit sterk af van merk tot merk?
      Fujifilm x100s - Canon 7D - Tamron 17-50 2.8 - Canon 70-200 2.8 II - Sigma 50mm 1.4 - Canon 10-22 3.5/5.6 - 2x Canon Speedlite 430 exII - Cactus V5 Triggers - een lensdoekje

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 17-50 2.8 II: herstellen of nieuwe kopen?

        Daar zijn geen prijsrichtlijnen voor. Mogelijk is er intern schade ontstaan wat niet direct zichtbaar is en pas bij een reparatie(onderzoek) aan het licht komt. Enige kans om de kosten te achterhalen is binnen brengen voor reparatie en daar een offerte van laten maken.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 17-50 2.8 II: herstellen of nieuwe kopen?

          Net even de servicedienst van A&C gebeld, en zij hebben voor mij contact opgenomen met de dienst van Tamron zelf. De bajonetring laten vervangen komt al op €230, dus dat wordt dan toch een nieuwe lens
          Bedankt voor de antwoorden!
          Fujifilm x100s - Canon 7D - Tamron 17-50 2.8 - Canon 70-200 2.8 II - Sigma 50mm 1.4 - Canon 10-22 3.5/5.6 - 2x Canon Speedlite 430 exII - Cactus V5 Triggers - een lensdoekje

          Comment

          Working...
          X