Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 16-300 stopt met autofocus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 16-300 stopt met autofocus

    Begin dit jaar kocht ik de Tamron 16-300. Voor mij een prima All round lens waar ik al veel plezier aan beleefde en heel tevreden over ben. Als toestel heb ik een A65 van Sony.
    Alleen gebeurde het soms dat ze plots niet meer wil scherpstellen De eerste keren wist ik me geen raad meer, maar na een tijdje had ik de oplossing. De camera even afzetten, wachten tot hij echt afstond (tot ik de lens even zag draaien) en terug opzetten. Soms gebeurde er weken niks, op andere dagen bij intensief gebruik meerdere keren per dag. Nu heeft mijn camera de geest gegeven en zette ik de lens op het toestel van mijn vriendin (een A37). Daar was het probleem nog erger. Eens onscherp wilde zen niet meer autofocussen, zelfs na het afzetten van het toestel. Als ik de lens eraf haalde en later nog een probeerde werkte het weer een tijdje. Heeft er iemand een idee wat er fout is (zal ze toch eens binnendoen) en vooral zou het defect van mijn toestel daarmee te maken hebben? (sluiter bleef hangen en blijkbaar moet het moederbord vervangen worden waardoor de prijs van herstelling uitkomt op een nieuw toestel)

  • #2
    Re: Tamron 16-300 stopt met autofocus

    Gewoon je lens binnendoen, je hebt er zeker 2 jaar garantie op (of 5 jaar als je verlegd hebt).
    Mijn tamron 16-300 had een zoom probleem, binnen gedaan en vermaakt onder garantie.
    de tamron is een nieuwe lens en ik merk dat er nog wat foutjes inzitten. anders is die dik inorde voor een all-round lens!

    Comment

    Working...
    X