Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sweet spot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sweet spot

    De zgn sweetspot van de 17-40mmL is F8 @ F9....
    maak het dan nog uit, op welk toestel de lens wordt gebruikt..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: Sweet spot

    A ja, op een crop of een FF is er een wereld van verschil.
    Ik heb die lens gehad ten tijde van mijn 350D, 40D en 50D en die was heel scherp, op mijn 5D was die soft en op mijn 5DMkIII was die echt soft.
    Enfin ja, dat zijn mijn persoonlijke ondervindingen hoor, van één ding ben ik vrijwel zeker en dat is dat de 17-40 op een 90D zwaar door de mand zal vallen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Sweet spot

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      A ja, op een crop of een FF is er een wereld van verschil.
      Ik heb die lens gehad ten tijde van mijn 350D, 40D en 50D en die was heel scherp, op mijn 5D was die soft en op mijn 5DMkIII was die echt soft.
      Enfin ja, dat zijn mijn persoonlijke ondervindingen hoor, van één ding ben ik vrijwel zeker en dat is dat de 17-40 op een 90D zwaar door de mand zal vallen.
      Bij mij omgekeerd : de 17-40 was (leek ?) destijds veel scherper op mijn 5D en 1Ds, dan op de 20D. Later op de 5D2 vond ik de scherpte nog Ok in het centrum, maar naar de randen/hoeken toe was ze te soft. Jammer dat Canon nooit een 17-40 Mk2 oid heeft uitgebracht.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Sweet spot

        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
        ... Jammer dat Canon nooit een 17-40 Mk2 oid heeft uitgebracht.
        Er is toch de 16-35 2.8? Komt toch aardig in de buurt qua bereik.
        Niet mijn beste lens vind ik persoonlijk. Desondanks ik make 2 heb.
        Ik gebruik die vooral voor huwelijken. Soms ook fashion maar dat is minder. Het breed gaan op een model is niet eenvoudig in beeldvorming.

        Comment


        • #5
          Re: Sweet spot

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Er is toch de 16-35 2.8? Komt toch aardig in de buurt qua bereik.
          Niet mijn beste lens vind ik persoonlijk. Desondanks ik make 2 heb.
          Ik gebruik die vooral voor huwelijken. Soms ook fashion maar dat is minder. Het breed gaan op een model is niet eenvoudig in beeldvorming.
          16-35/2.8 was wel al een andere prijsklasse dan de 17-40/4. Gezien de grote populariteit van die lens destijds, is het jammer dat er nooit een betere versie van gekomen is.
          En nu de focus op de R-bodies/lenzen ligt, zal het zeker niet meer gebeuren.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Sweet spot

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            16-35/2.8 was wel al een andere prijsklasse dan de 17-40/4. Gezien de grote populariteit van die lens destijds, is het jammer dat er nooit een betere versie van gekomen is.
            En nu de focus op de R-bodies/lenzen ligt, zal het zeker niet meer gebeuren.
            David, er was ook de 16-35 f4, komt in de buurt van die 17-40, al vond ik persoonlijk dat stapje tussen 35 en 40 wel interessant

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Sweet spot

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Er is toch de 16-35 2.8? Komt toch aardig in de buurt qua bereik.
              Niet mijn beste lens vind ik persoonlijk. Desondanks ik make 2 heb.
              Ik gebruik die vooral voor huwelijken. Soms ook fashion maar dat is minder. Het breed gaan op een model is niet eenvoudig in beeldvorming.
              Dan heb je waarschijnlijk een minder goed exemplaar te pakken of er scheelt iets met de camera waarop je de lens gebruikt
              Voor mij was dit één van de scherpste lenzen

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Sweet spot

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Dan heb je waarschijnlijk een minder goed exemplaar te pakken of er scheelt iets met de camera waarop je de lens gebruikt
                Voor mij was dit één van de scherpste lenzen

                grts
                Sieg
                De camera doet het prima met andere lenzen.
                Maar ik ben idd nooit super happy geweest met de 16-35 2.8 II.
                Er zit best wel wat CA op en dat verpest het wel in situaties met tegenlicht op randen in beeld met hoog contrast.

                Naargja, het is wat het is heh.

                Comment

                Working...
                X