Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Super Tele

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Super Tele

    Zou mij graag een nieuwe tele lens aankopen. Heb momenteel de nikon 70-200mm maar zou liever naar 400mm of zelfs 500mm gaan.
    Aangezien fotografie mijn hobby is, ga ik geen 5000€ of meer uitgeven voor een nikon lens in die bereik. Welke zijn aanvaardbare alternatieven. Heb nu documentatie bekomen voor een Sigma 150-500mm, of heeft tamron leuke tele lenzen.
    Bedoeling is vooral natuurfotografie (vogels etc.....)
    Alvast bedankt voor de info die hopelijk volgt.

  • #2
    Re: Super Tele

    na vele sigma's te testen was ik vrij teleurgesteld vooral in de 150-500 en 170-500. (soft zelfs op F8-F11 en niet mooi van kleur)
    50-500 viel beter uit maar uiteindelijk gekozen voor de tamron 200-500.
    ong zelfde prijsklasse maar gezien zijn beperkter bereik dan de 50-500 veel scherper.
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Super Tele

      Oorspronkelijk geplaatst door kitchenboy Bekijk bericht
      Zou mij graag een nieuwe tele lens aankopen. Heb momenteel de nikon 70-200mm maar zou liever naar 400mm of zelfs 500mm gaan.
      Aangezien fotografie mijn hobby is, ga ik geen 5000€ of meer uitgeven voor een nikon lens in die bereik. Welke zijn aanvaardbare alternatieven. Heb nu documentatie bekomen voor een Sigma 150-500mm, of heeft tamron leuke tele lenzen.
      Bedoeling is vooral natuurfotografie (vogels etc.....)
      Alvast bedankt voor de info die hopelijk volgt.
      Nikon heeft een nieuwe 200-400mm uitgebracht.

      De bestaande 200-400mm heeft u al voor € 4900,-, is een betere belegging dan griekse of belgische staatspapieren.
      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Super Tele

        Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
        Nikon heeft een nieuwe 200-400mm uitgebracht.

        De bestaande 200-400mm heeft u al voor € 4900,-, is een betere belegging dan griekse of belgische staatspapieren.
        Maar hij wil dus geen 5000 uitgeven

        De Sigma 150-500 hoor ik gemengde verhalen over...de één supertevreden...de ander vind het prul van de bovenste plank. Gezien de prijs lijkt het mij een goede optie.

        Ik zou dan zelf enkel voor de 120-400 gaan. Zelfde lensopbouw, enkel lichtsterker...en dat versschil tussen 400mm en 500mm is niet zo spectaculair.

        De Tamron 200-500 blijkt idd ook een goed alternatief....anders heeft Sigma ook nog wel een leuk 200-500 lensje...en daar hoef je ook geen 5000 voor te betalen (maar ietsje meer...)
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Super Tele





          hoi, die tweede is ook een beetje duur maar t.o.v. de nieuwprijs is het een koopje voor deze Nikon SUPERTELE.
          Als het een serieuze advertentie is natuurlijk,je weet maar nooit
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: Super Tele

            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            Als het een serieuze advertentie is natuurlijk,je weet maar nooit
            zoals je kan zien is de advertentie door een vertaal programma gemaakt...

            PUUR BEDROG

            je bent je geld kwijt...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Super Tele

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              zoals je kan zien is de advertentie door een vertaal programma gemaakt...

              PUUR BEDROG

              je bent je geld kwijt...
              Zeker als ze een 600mm als 'soort lens : Groothoek' aanduiden
              Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
              "Casu Consulto - Modo Fac"

              Comment


              • #8
                Re: Super Tele

                Ik pleit nog altijd voor de Nikon 300/4 AFS + TC14E (= 420/5.6).
                Geen verlies van scherpte of contrast. Zeer goed vanaf volle opening.
                De combinatie kost samen zo'n 1500 euro en is werkelijk uitstekend te noemen.
                Bovendien vrij compact en handzaam in vergelijk met de reuzetele's.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Super Tele

                  Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                  is een betere belegging dan griekse of belgische staatspapieren.
                  Zou ik niet durven zeggen. Grieken geven nu 11 % op 10 jaar.... wel een beetje risico aan misschien maar met wat heb je nu geen risico .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Super Tele

                    Duidelijk: die advertentie v.d. 600mm is bedrog.

                    OT: Je hebt een 70-200; met TC 1,4 kan je zoomen van 70mm tot 280mm.
                    Al wat je verder nog nodig hebt is een 500mm prime.
                    Ik heb pas m'n Sigma 500mm 4.5 HSM verkocht, maar ook nieuw is die heel wat minder duur dan de merkeigen supertele's en ik ben er altijd heel erg tevreden van geweest.
                    Had ik geen superaanbod gehad voor een Nikkor, dan gebruikte ik 'm nog.
                    Die Sigma komt ook regelmatig 2de hands als je wat kan wachten.

                    PS: denk eraan dat je er niet bent enkel met het objectief: verder heb je nodig een goed statief of rijstzak, lensplate, balhoofd/swinghead, evt. camouflage enz.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Super Tele

                      ook nog een degelijk, en niet super duur alternatief is de Sigma 100-300 F4 met een 1.4 TC Deze combinatie geeft ook vrij goede resultaten.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Super Tele

                        Ik ben ook nog altijd opzoek naar een goede telelens.
                        Maar als je echt iets goed wilt, moet je er toch wel veel geld tegenaan gooien...
                        Eerst beetje sparen weer...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Super Tele

                          Ben ook nog op zoek naar een goede tele en twijfel nog ts Sigma 100/300 en 150/500, ik heb een Pentax en vind nu nergens nog een 100/300, overal niet in voorraad, zou die nog wel gemaakt worden voor mijn Pentax of is dit al een oudere lens?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Super Tele

                            Bedankt voor jullie reacties.
                            Het gaat mij niet alleen om de centen maar ook om een lens die nog handebaar is.
                            Eén van de belangrijkste criteria is ook dat deze lens nog in mijn lowepro rugzak past.
                            Bij nikon is dat zeker niet meer het geval. Het wel iets meer info verwacht over de tamron lenzen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Super Tele

                              De enige reactie die ik ivm Tamron kan geven is dat ik de resultaten van de Tamron 200-500 heel teleurstellend vond wat contrast en scherpte van 400 tot 500mm betreft.

                              De Sigma 50-500 vond ik een heel stuk beter, maar dan zit je natuurlijk nog niet aan het niveau van de betere primes die wijdopen, zelfs met TC, vrijwel altijd merkbaar beter presteren en ook nog een stuk lichtsterker zijn.

                              Alles hangt van budget af, en van de flexibiliteit die je wil natuurlijk. Maar velen gebruiken zo'n telezoom toch vooral op het tele-eind...
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X