Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studiofotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studiofotografie

    beste mensen,
    ik trek regelmatig in studio maar mijn kitlens is maar kitlens
    dus zou ik graag weten wat de perfecte studio lens is

    alvast bedankt
    30D + BP + EF 28-200 + EFS 10-22+ EF 50 1.8 + 100MM macro 2.8 + ringflits + ex420 + CF 12GIG + nog wa ander materiaal

  • #2
    Re: studiofotografie

    85 mm F/1.4

    Het meest aan te raden brandpuntafstand voor portretfotografie ligt in het bereik 70 tot 120 mm.

    Dus een 70-200 F2.8 is ook al te doen, maar ik raad toch liever prime lenzen aan voor studio.
    Wil je een model dan helemaal op de foto heb je wel veel plaats nodig
    Eventueel kan je dan nog een 50 mm gebruiken maar lager in brandpuntafstand zou ik zeker niet gaan.
    Last edited by zunoel; 10 januari 2007, 20:42.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: studiofotografie

      Voor de portretten kan je ook de 100mm macro gebruiken, dat de AF niet zo heel snel is, dat zal voor portretten niet zo'n probleem zijn.

      Als je het model volledig op de foto wil, dan zal die 100mm wel te lang zijn, en dan zou een 50mm f1,8 ook wel goede resultaten kunnen geven.

      Wil je een budget-zoomlens voor in de studio, kijk dan uit voor een Tamron 28-75 f2,8 XR DI.
      Hier op het forum zijn er verschillende die daarmee prachtige foto's maken.


      Ik zie dat je met een 300D werkt, en daarom denk ik dat je niet direkt de duurste lenzen wil kopen, een 70-200 f2,8L is heel duur, en een 85mm f1,4 ligt ook niet binnen ieders bereik (er is ook een 85mm f1,8 en die is al heel wat goedkoper ).

      Canon 50mm f1,8 = ongeveer 100 euro
      Canon 85mm f1,8 = ongeveer 400 euro
      Tamron 28-75 f2,8 XR DI = ongeveer 330 euro
      Last edited by Black B@ndit; 10 januari 2007, 21:59.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: studiofotografie

        Die 85 F/1.4 bestaat niet. Je hebt de 85 F/1.2L, wat een enorme klomp glas is, en de 85 F/1.8 die niet moet onderdoen en zeker niet op een 300D.

        Ik zou inderdaad ook de 50 F/1.8 overwegen, die is spotgoedkoop maar zijn geld meer dan waard.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: studiofotografie

          I think everyone knows my reply to this by now.

          Starts with a T and ends with a ron.


          The primes are the last thing I'd use, but hey, who am I to say anything. I'm just doing this for a living.

          Comment


          • #6
            Re: studiofotografie

            Persoonlijk gebruik ik zowat alles behalve groothoek en bovendien zelden op AF, ik stel nog altijd het liefst manueel scherp op de ogen

            Comment


            • #7
              Re: studiofotografie

              Ik vind groothoek dan weer fantastisch voor modellen, maar dan wel een zoomlens. Mijn wapens zijn daarvoor een 17-35 2.8-4 en een 50 1.8.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: studiofotografie

                In go with Trebs.


                Voor een (beginnende) studio fotograaf is de Tamron 28-75/2.8 XR DI LD in prijs kwaliteit verhouding en gebruiksmogelijkheden in de studio niet te verslaan.

                Wil je (semi)professioneel aan de slag en doet het budget er minder toe dan is canon 24-70 L 2.8 ook een leuke keus.

                Comment

                Working...
                X