Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony met Canon lens ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony met Canon lens ?

    Ben zinnes me de Sony A7ll aan te schaffen , ben in het bezit van sommige canon lenzen kan ik deze nog gebruiken , geeft dit geen kwaliteit verlies ,Is dit perfect te combineren ?nadelen /voordelen zijn er hier mensen die dit gebruiken ,graag jullie mening hierover waarvoor dankbijvoorbaat .

    Mvg

  • #2
    Re: Sony met Canon lens ?

    Er bestaan adapters om lenzen van bepaalde merken op andere camera's te kunnen gebruiken.
    Ik heb wel ergens gelezen dat de autofocus bij Sony in combinatie met Canon lenzen (met adapter dus) heel erg traag wordt.
    Je kan dan wel Canon lenzen gebruiken, maar als de autofocus erg traag wordt, dan is de bruikbaarheid van die combinatie toch eerder beperkt tot statische onderwerpen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sony met Canon lens ?

      Hoi,
      Zoek maar eens verder op Internet, naar AF snelheden, You Tube staat er vol mee.
      Geen van de conbinaties werkt zeer goed tot perfect. En dat willen we toch...?
      Sony FE lenzen blijven iedere combi de baas, een aanslag op je budget.

      Comment


      • #4
        Re: Sony met Canon lens ?

        Heb zelf geen ervaring met canon lenzen + adapter, dus kan daar zelf weinig zinnigs over vertellen,
        maar ik lees op andere fora dat die combi toch redelijk wat gebruikt wordt zowel door pro als amateur fotografen.
        AF zou zekers niet te traag zijn, integendeel sommige gebruikers beweren dat de AF combinatie lens/adapter met a7rii sneller zou werken dan dezelfde lens met 5d MKiii.
        Je verliest wel een aantal functies zoals eye AF alsook een aantal tracking functies.
        Alles evolueert wel heel snel, komen regelmatig nieuwe adapters van diverse fabrikanten op de markt alsook firmware updates voor bestaande adapters.

        Misschien kan dit helpen http://briansmith.com/sony-a7rii-can...adapter-tests/
        www.polartha.com

        Comment


        • #5
          Re: Sony met Canon lens ?

          Ik herinner me een aangekochte Canvas serie van de VPRO met ene Ruben die door China trok. Hij werkte met zowel Canon als Sony A7 serie body. Hij had een Zeiss lens, maar ook een Canon 17mm TS-E op de Sony.

          Ruben Terlou heet hij, je zou hem eens moeten kunnen contacteren
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Sony met Canon lens ?

            De A7II werkt niet goed met Canon lenzen. De A7RII wel en dan nog verlies je bepaalde functies en ga je meestal met het middelste punt moeten werken voor acceptabele autofocus.

            Hoe langer de lens hoe meer de autofocus het moeilijk begint te krijgen. Tot 200mm zal het wel werken maar een 500mm of 600mm zal geen goede resultaten leveren.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Sony met Canon lens ?

              Zoals al eerder gezegd in andere reacties - het verschilt van geval tot geval. De laatste gen. lenzen van Canon werkt meestal beter op de MC11 dan op de Metabones MKIV - terwijl oudere generatie-lenzen het dan weer beter zouden doen op de metabones. Sigma-lenzen die gecertifieerd zijn met de mc11 kan je vlot gebruiken. M'n ervaring daarmee is wel dat er ook daar weer ernstige verschillen zijn. De 150-600 sports werkt behoorlijk wat vlotter qua AF met de MC11 dan de 150-600C.
              De meeste evalutaties met de mc11 heb ik gedaan met sigma glas - en in vrij statische omgevingen - modellen en landschappen en artistieke omgevingen.
              Bij de MC11 moet je nog regelmatig updaten - en elke update kan er een lens bijkomen of kunnen er afvallen - ook dat is een risico dat je moet mee incalculeren. Er staan behoorlijk wat video's over die zaken op youtube - zo kan u zelf oordelen of 't voor u goed genoeg is of niet.

              Comment


              • #8
                Re: Sony met Canon lens ?

                Ik heb vorige maand een A7 aangescaht, dus het model voor de Versie 2, daar een el-cheapo adapter van 50,- erbij gekocht om eens te kijken en ik was aangenaam verrast, natuurlijk wordt het allemaal een pak trager, maar nog steed voor natuur en wat normale onderwerpen goed te doen, heb de 50 mm stm, 17-40 welke prima werken, de 70-300L doet het niet echt lekker, daarna heb ik eens bij de Media markt een A7II met mijn 50 mm canon lens en adapter geprobeerd en deze werd zelfs nog sneller in AF dan op mijn canon 5DII, dus ik zou deze van harte aanbevelen, werkt goed, alleen zou ik een betere adapter erbij nemen, bv de Metabones of de sigma welke het ook goed schijnt te doen. Daarbij komt nog eens dat met de A7 serie het heel goed handmatig is scherp te stellen door de uitmuntende focuspeaking, werkt erg snel en accuraat. Ik heb er wel een aantal sony objectieven bij aangeschaft, de 28 mm en de 50 mm en de bij de kit horende uitstekende kitlens 28-70. Laat je niet misleiden door de term kitlens, het is de beste "kit"lens die ik heb gehad, dus ik raad van harte aan om een kit te kopen en niet alleen de body, de lens is relatief goedkoop in de kitversie.
                Qua beeldkwaliteit is de A7 vergelijkbaar zoniet beter dan de 5D, in ieder geval de jpeg's rechtstreeks uit de camera.

                Wat je ook kunt doen is een A7 met kitlens aanschaffen, deze is nu regelmatig in de aanbieding voor rond de 1000 euro, beeldkwaliteit is hetzelfde als de II, echter een dikke 600-700 euro goedkoper welke je weer kunt gebruiken om (bv) een paar sony lensjes zoals de 28 en 50 erbij aan te schaffen, ben je nog maar net zoveel kwijt. De kamera is nog steeds snel en goed genoeg.

                Enige nadeel van de kamera is de accu en het feit dat Sony te gierig is om er een oplader bij te doen, beetje knullig laden in de kamera, maar ook dat is simpel op te lossen door een oplader apart aan te schaffen, heb er eentje waar 2 accu's in kunnen voor 7,95. Je hebt dus wel minstens een accu of 3 nodig wil je een komplete dag door komen met fotograferen.
                Last edited by Closupshooter; 7 oktober 2017, 11:39.
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony met Canon lens ?

                  Het hangt erg van je lenzen af. Ik heb een Commlite adapter van 50 euro gehad die het even goed deed als veel duurdere, maar iedere combinatie werkt anders,
                  De A7 is ook perfect tevgebruiken met mf lenzen.
                  De snelste en zekerste AF heb je met Sony lenzen, daar zijn ook betaalbare pareltjes bij.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment

                  Working...
                  X