Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony dsc-h1 met conversielens: wat doet de instelling "conversielens"?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony dsc-h1 met conversielens: wat doet de instelling "conversielens"?

    Ik ben nog niet zo 'n pro dat ik met een SLR aan het werk ben, maar wegens zeer tevreden van mijn sony DSC-H1 heb ik er een groothoek-conversielens bijgekocht (sony vcl-dh0758).
    In het setup-menu van het toestel moet de instelling "conversielens" dus op groothoek gezet worden. Ik vroeg mij af wat de gevolgen zijn als ik dat niet doe. Op het eerste zicht wordt gewoon de zoom beperkt (tot 2.1x ipv tot 12x optisch) maar verder merk ik niet veel verandering. Als ik een foto neem met de conversielens erop merk ik (althans op het scherm van het toestel, heb nog niet op de pc gecheckt) niet zoveel verschil tussen het al dan niet ingesteld zijn van de conversielens.
    Weet er iemand wat deze instelling juist verandert?

  • #2
    Re: sony dsc-h1 met conversielens: wat doet de instelling "conversielens"?

    Zoals je zelf ondervonden hebt zal die instelling enkel de zoom beperken omdat extreem zoomen door de groothoek veel kwaliteitsverlies geeft in de hoeken. Ik heb hier ook een H1 en gebruik daar een Olympus wcon07 (0.7x) voor...
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

    Comment


    • #3
      Re: sony dsc-h1 met conversielens: wat doet de instelling "conversielens"?

      dus als ik de conversielens erop zet en ik zoom weinig of niet (wat voor zin heeft het een groothoek op te zetten en dan 10x te gaan inzoomen) hoef ik niet noodzakelijk elke keer die instelling te gaan wijzigen, begrijp ik dat goed?

      Bedankt voor je reactie!

      Comment


      • #4
        Re: sony dsc-h1 met conversielens: wat doet de instelling "conversielens"?

        Inderdaad... Als ik teveel inzoom (volledig bv.) met de Olympus lens erop dan zijn de hoeken duidelijk wazig en is enkel het midden nog scherp... Je moet maar eens proberen, misschien is het minder erg met je sony lens...
        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

        Comment

        Working...
        X