Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Alpha 300 met Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro voor Sony/Minolta

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Alpha 300 met Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro voor Sony/Minolta

    Hallo,

    is er iemand die mij kan vertellen of de
    Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro voor Sony vlekkeloos werkt op een Sony Alpha 300 en
    tevens of dit een goede combinatie is voor de vervanging van de standaard sony 18-70 lens
    voor binnen fotografie ?

    Alvast bedankt...

  • #2
    Re: Sony Alpha 300 met Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro voor Sony/Minolta

    Hij zal ongetwijfeld goede foto's maken, en hij is ook een stuk beter dan de kitlens.
    Wel heb ik in een paar draadjes gelezen dat de Sony AF motor te sterk is voor de constructie van de lens.
    een alternatief is de Tamron 17-50 mm. Deze heeft als groot voordeel F/2.8 over het hele bereik, en is optisch nog iets beter dan de sigma.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Sony Alpha 300 met Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro voor Sony/Minolta

      Oorspronkelijk geplaatst door BasK Bekijk bericht
      een alternatief is de Tamron 17-50 mm. Deze heeft als groot voordeel F/2.8 over het hele bereik, en is optisch nog iets beter dan de sigma.
      ... en is al bij al niet zo duur (€350 nieuw), en is ook tweedehands gemakkelijk te vinden, en er staat er ook eentje te koop op deze site .
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sony Alpha 300 met Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro voor Sony/Minolta

        Oorspronkelijk geplaatst door wiebenik Bekijk bericht
        Hallo,

        is er iemand die mij kan vertellen of de
        Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro voor Sony vlekkeloos werkt op een Sony Alpha 300 en
        tevens of dit een goede combinatie is voor de vervanging van de standaard sony 18-70 lens
        voor binnen fotografie ?

        Alvast bedankt...
        Persoonlijk zou ik dan blijven met de kitlens, deze lens van Konica Minolta of Sony, is zeer goed zeker prijs/kwaliteit...........gebruik je flits (omnibouncer) binnen, of wil je voor sfeer gaan???

        Wil je naar de 2.8 (sfeer) gaan..en dezelfde mm aanhouden is er de:

        http://www.cameranu.nl/artikel/3997/...AL-1680Z_.html
        maar is andere prijsklasse. Maar vriend heeft hem in gebruik...........

        Maar deze getallen (mm) aanhouden is bij Sony / KM een moeilijk feit, er is niet veel keuze...
        Anders zoals aangegeven Tamron 17-50mm 2.8 ......... heb je het verschil 50-70 mm nodig ?

        't zijn maar enkele suggestie hé.
        voor wie twijfeld aan de kitlens 18-70 KM/Sony zie: http://www.tractorsteven.be alle foto's in fotogallerij periode 2de deel 2007 en alles in 2008 + de wallpapers (op enkele na) zijn genomen met een kitlens in combinatie KM 5D.

        Succes met de hobby
        Last edited by Petronix; 20 november 2008, 12:27.

        Comment


        • #5
          Re: Sony Alpha 300 met Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro voor Sony/Minolta

          Hallo Petronix,
          Die KM 5D is dit een voorzetlens of filter ?
          mvg Wilfried

          Comment


          • #6
            Re: Sony Alpha 300 met Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro voor Sony/Minolta

            Een camera, het 'origineel' van de alpha 100.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sony Alpha 300 met Sigma AF 17-70mm f/2.8-4.5 DC Macro voor Sony/Minolta

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Een camera, het 'origineel' van de alpha 100.
              Inderdaad, dank je. fijn instaptoestel, die 5D zie:
              http://www.dpreview.com/reviews/spec...minolta_5d.asp

              zelf werk ik met het broertje 7D..een zeer fijn toestel, wat nog steeds mijn voorkeur draagt, door zijn mogelijkheden, maar zeker door de externe opbouw van keuzeknoppen.........: G

              Comment

              Working...
              X