Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony adaptor a-mount -> e-mount

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony adaptor a-mount -> e-mount

    Ik overweeg om over te stappen naar een sony A7 systeemcamera met e-mount. Ik heb dan de optie om
    - mijn a-mount objectieven te verkopen en volledig over te stappen naar e-mount objectieven
    - een adaptor te kopen waardoor ik mijn a-objectieven verder kan gebruiken.

    De eerste optie is een prijzige investering. Ik ben tevreden over mijn a-objectieven(een zoom van 18- 250 en een 50 mm 1.8). Ik lees dat je bij een adaptor geen automatische scherpstelling meer kan gebruiken (http://www.cameranu.nl/nl/p586035/me...-booster-ultra). Op vakantie kan dit wel nuttig zijn natuurlijk.

    Mijn specifieke vragen zijn de volgende
    - Kan je inderdaad niet meer automatisch scherpstellen als je een adaptor gebruikt
    - Is er een kwaliteitsverlies bij het gebruik van een adaptor? (welke adaptor kan ik best gebruiken)
    - Heeft iemand hier ervaring mee en is dat dan positief of negatief

    Dank je wel voor jullie input

  • #2
    Re: Sony adaptor a-mount -> e-mount

    Sony zelf heeft adapters waarbij AF wel behouden wordt



    Ervaring ermee heb ik niet
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

    Comment


    • #3
      Re: Sony adaptor a-mount -> e-mount

      Wow, fantastisch! Dankjewel Karen. Shame on me dat ik daar overgekeken heb

      Comment


      • #4
        Re: Sony adaptor a-mount -> e-mount

        Waar je wel rekening mee moet houden is dat je combinatie met de adapter toch iets omvangrijker wordt.
        De Metabonesadapter die je aanhaalt is trouwens een Speedbooster om full frame lenzen op de crop sensor te gebruiken ( met een stop extra lichtsterkte) dus sowieso niet geschikt voor je lenzen. Voor 600 euro koop je m.i. ook al een aardig setje lenzen voor de Nex.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Sony adaptor a-mount -> e-mount

          Ik heb nu ontdekt dat DT lenzen niet echt geschikt zijn voor full frame camera's
          Dus de optie van een adapter valt weg. Wat heb je aan een camera als je die niet optimaal kan gebruiken. (https://us.en.kb.sony.com/app/answer...ital-camera%3F)
          Het zal dus toch een nieuwe lens worden

          Comment


          • #6
            Re: Sony adaptor a-mount -> e-mount

            Ik maak reeds enkele jaren gebruik van de Sony AL-EA2 adapter voor mijn A-mountobjectieven op mijn Nex-toestellen en dit tot mijn grote tevredenheid. Ik heb mij vorige maand de nieuwe Sony A7 II aangeschaft samen met Sony AL-EA4 adapter. Ik blijf zo dus mijn A-mountobjectieven gebruiken op de ff en dat werkt prima. De Sony adapters AL-EA2 en 4 zijn AF, de onpare daarentegen AL-EA1 en 3 zijn manueel.

            Comment


            • #7
              Re: Sony adaptor a-mount -> e-mount

              DT lenzen zijn inderdaad enkel voor APS-C. Heb mij ook een LA-EA4 aangeschaft omwille van iets te veel a-mount glas.

              Comment

              Working...
              X