Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a57 - advies aankoop lens voor film (tamron? sony?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a57 - advies aankoop lens voor film (tamron? sony?)

    Hallo iedereen,

    Ik gebruik een Sony a57, die ik een goed anderhalf jaar geleden als body heb gekocht aangezien ik nog twee Sony kitlenzen had van m'n a700 (de DT 18-55 en 55-200).

    Nu heeft de DT 18-55 het echter "begeven" (geen idee of je dat zo kan uitdrukken, maar hij maakt een hels lawaai als hij probeert automatisch scherp te stellen; dus ben ik op manueel aangewezen, en het objectief zelf draait ook niet meer zo goed; alsof er iets vastzit).

    Ik zou graag overschakelen van foto's naar filmen (hobby), en had al gemerkt dat ook met manueel focusen de kwaliteit van de kitlens eigenlijk niet zo denderend is (logisch waarschijnlijk). Ik veronderstel dat de a57 een degelijk toestel is, dus dat de mindere kwaliteit vooral te danken is aan de kitlenzen.

    Mede omdat de ene dus niet meer optimaal werkt, had ik graag uitgekeken naar een nieuwe lens. Bemerk wel: mijn budget laat niet echt toe om een premium-lens van 999 euro aan te schaffen (maar suggesties zijn natuurlijk wel welkom, al is het dan uit interesse of om te weten waar ik in de toekomst nog eventueel kan naar uitkijken).

    Ik had de volgende lens op het oog:
    Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II PZD Sony

    Deze is betaalbaar (€399), heeft een ultrasone motor die dus ook minder lawaai zou maken bij scherpstellen, en meteen ook een bereik die groter is dan m'n twee kitlenzen samen. Nu weet ik dat veel mensen zullen zeggen dat je bij zo'n lens inboet aan kwaliteit en je beter twee afzonderlijke lenzen neemt, maar ik vraag me af of dit écht zo erg is? En of er dan ook betere (betaalbare) alternatieven zijn?

    Ik ben vooral op zoek naar een lens die voor een goede beeldkwaliteit (film) zal zorgen. Op zich heb ik 270mm totaal niet nodig - het zou enkel mooi meegenomen zijn om bij gebruik als fototoestel ook ver te kunnen zoomen zonder te moeten van lens wisselen.

    Suggesties? Opmerkingen? Aanbevelingen?

    Alvast van harte bedankt voor jullie ongetwijfeld professionele hulp!!
    Last edited by Jovac7; 3 februari 2014, 21:51.
    α // Sony α700 - DT18-70mm F3.5 // imagination & ambition

  • #2
    Re: Sony a57 - advies aankoop lens voor film (tamron? sony?)

    Goede allroud lens als er genoeg licht is.
    CA Zichtbaar aan de zijkanten.
    Scherpte pas goed vanaf f8

    Comment


    • #3
      Re: Sony a57 - advies aankoop lens voor film (tamron? sony?)

      Ik heb zelf een prime 24mm F2 zeiss is schitterend voor te filmen op mijn a99. Maar waarschijnlijk is je budget er in een keer door. Maar je hebt wel een lens voor je leven.

      Comment

      Working...
      X