Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

    tja 'k denk er ernstig over om een DSLR aan te kopen Voor wie mij kent, die weet dat dit een serieuse toegeving is aan mijn principe om nog enkel met een bridge foto's te nemen en niet meer met lenzen te sleuren, zoals in mijn analoge-tijd.
    'k Dacht aan een Sony A 300, die heeft live view en een kantelbaar schermpje (mijn voorwaarden om macro's te nemen laag bij de grond). Maar nu ben ik op zoek naar een goede wandel-lens zo ongeveer van 18 tot 250 mm en een heel goede kwaliteit macro-lens en deze is voor mij het voornaamste omdat ik thuis hoofdzakelijk macro's neem en enkel tijdens een shooting en op vakantie landschapsfoto's.
    De lenzen moeten niet percé Sony lenzen zijn, als Tamron of Sigma ook lenzen heeft die aan de voorwaarden voldoen is dat voor mij OK.
    'k Heb bij Foto Mundus in Duitsland een combinatie gezien van de Sony A300 + Sigma 18-200 DC 3.5-6.3 vinden jullie dit goed ???
    De standaard aanbieding van de Sony A300+ 18-70 + 55-200 vind ik niet zo geschikt omdat ik dan op verlof 2 lenzen moet meenemen.
    'k Ben benieuwd wat de experts op BD mij aanraden en alvast bedankt voor de moeite
    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

    Tamron heeft ook een 18-250 mm die in verschillende tests behoorlijk goed scoort. Is in een ander topic al eens aangehaald.
    Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

    Comment


    • #3
      Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

      Ik heb de Pentax 18-250mm 3.5-6.3. Heel goeie lens maar niet echt veel beter dan de Leica lens van de FZ50. Maar natuurlijk wel al beter qua DOF.
      Ik lees her en der dat deze lens in feite een Tamron zou zijn, gemaakt door Tamron en met een iets andere coating.

      Je moet maar eens gaan kijken op www.pixel-peeper.com , zeer interessante site met massa's foto's genomen met alle denkbare lenzen. Je kan dan zelfs ook nog een bepaalde camera kiezen bij de lens van je keuze. Natuurlijk kom je dan wel eens tegen dat er bij bepaalde combinaties van camera en lens geen voorbeelden voorhanden zijn.
      Veel succes met je zoektocht (vermoeiend hé), ik ben er ook maar juist vanaf.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

        Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
        Maar nu ben ik op zoek naar een goede wandel-lens zo ongeveer van 18 tot 250 mm en een heel goede kwaliteit macro-lens en deze is voor mij het voornaamste omdat ik thuis hoofdzakelijk macro's neem en enkel tijdens een shooting en op vakantie landschapsfoto's. ...
        'k Heb bij Foto Mundus in Duitsland een combinatie gezien van de Sony A300 + Sigma 18-200 DC 3.5-6.3 vinden jullie dit goed ???
        Ik zou in elk geval eerder een Tamron 18-200 nemen, en een Tamron 18-250 is nog een heel stuk beter (scherper vooral, maar nog steeds vrij trage AF).
        Als je aan de AF-snelheid ook nog iets wil doen, dan kan je de Sony 18-250 overwegen. Van deze laatste ben ik persoonlijk heel tevreden.
        (Je zou als wandellens natuurlijk ook voor een Sony 16-105 kunnen gaan...)

        Heel goede kwaliteit macro-lens kan je zowel tweedehands als nieuw gemakkelijk vinden :
        Minolta of Sony 50/2.8
        Minolta of Sony 100/2.8
        (Kies voor de Minolta's best wel de "D"-versie zodat ook de flitssturing correct werkt.)
        Of de gekende alternatieven zoals :
        Tamron 90/2.8 Di
        Sigma 100/2.8 EX DG

        Succes !
        Last edited by K-2; 13 mei 2008, 15:41.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

          Vicky, indien je wil mag je de macro 100/2.8 komen testen hier. Ik verkoop de mijne niet he.

          Comment


          • #6
            Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

            persoonlijk denk ik dat de sony 18-200 of 18-250 ook lang niet slecht zijn..

            Comment


            • #7
              Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

              iedereen bedankt voor de vele tips

              @ Nete : intressante website met foto's genomen met heel veel lenzen


              @ BasK, K-2 en oxyopes : de 18-250 van tamron of sony lijkt mij heel intressant. 'k Zal eens google om te zien waar die te koop zijn en wat de prijs is.

              @ Kelly : hartelijk bedankt voor het aanbod om de macro lens uit te proberen. Dat zal ik zeker doen als we terug zijn uit verlof. 'k Stuur je wel een PM om verder af te spreken.
              Groetjes Vicky

              Comment


              • #8
                Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

                Misschien ook eens onder de "lenzen" kijken op www.dyxum.com Vicky.
                Op deze site vind je een schat aan informatie over alles wat met a-mount te maken heeft.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

                  Vicky, zelf heb ik net een Tamron 90mm f/2.8 aangeschaft. Het bevalt me erg goed. Ik had veel goede ervaringen gelezen over deze lens. Foto's zijn qua kwalitiet vergelijkbaar met de zeer geprezen Nikkor 105mmVR alleen geen AF-S en VR. Hij is niet duur en niet zo zwaar. Foto's die ik de afgelopen twee weken mee heb gemaakt http://www.flickr.com/photos/roosjeh/tags/90mm/
                  Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                  Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

                    thanks K-2 en Roosje

                    @ K-2 : heeeel intressante website, alle mogelijke lenzen met veel info

                    @ Roosje : prachtige scherpe macro's met mooie DOF en dat de 90 mm niet te zwaar is heel belangrijk voor mij
                    Groetjes Vicky

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

                      Zelf zou ik nooit een telelens nemen zonder VR, IS of OS. Waar je ook aan kan denken voor op reis is de Canon 500D close-up filter. Indertijd heb ik hem gekocht voor de 18-200mm VR en gebruik hem nu ook op mijn andere lenzen.
                      Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                      Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

                        Vicky, er is een PM verzonden naar je.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
                          Zelf zou ik nooit een telelens nemen zonder VR, IS of OS. Waar je ook aan kan denken voor op reis is de Canon 500D close-up filter. Indertijd heb ik hem gekocht voor de 18-200mm VR en gebruik hem nu ook op mijn andere lenzen.
                          Een lens met VR of IS zou een nogal raar effect geven op een Sony vrees ik... In het toestel zelf zit immers al SSS en ik denk niet dat beide samen tot een goed resultaat leiden .
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door vicky Bekijk bericht
                            @ K-2 : heeeel intressante website, alle mogelijke lenzen met veel info
                            Ja hé. Ben blij dat je er ook zo over denkt .

                            Als bonus nog eentje die een vaste stek zou moeten zijn voor mensen met a-vatting :
                            Photoclubalpha
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A300 + all-round-lens + goede macro-lens ...maar welke ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                              Een lens met VR of IS zou een nogal raar effect geven op een Sony vrees ik... In het toestel zelf zit immers al SSS en ik denk niet dat beide samen tot een goed resultaat leiden .

                              Oops! daar had ik even niet aan gedacht
                              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                              Comment

                              Working...
                              X