Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

    Ik zie net dat de Sony 600/f4 getest is door thedigitalpicture.

    Met 1.4x is die scherper dan de Canon 600/F4 III, ook zonder tc trouwens.
    Heb de nieuwe Nikon 600/F4E FL ook bekeken en die doet het iets beter dan de Canon naar mijn mening.

    Ik ben aan het wachten tot ze ook de Sony 200-600 gaan testen. Als die scherper blijkt te zijn dan de Sigma 150-600S dan wordt dat mijn nieuwe lens. 14000€ voor een lens is toch niet meer normaal.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

    De afstanden tot het onderwerp zijn niet gelijk of anders is de 600mm van sony geen 600mm.
    De test is daarom niet goed volgens mij.
    Of zie ik het verkeerd?

    Johan

    Comment


    • #3
      Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

      Best grappig eigenlijk dat dit weer van een Sony gebruiker moet komen.
      Heb ik nog nooit gelezen hier van een Canon of Nikon gebruiker.

      Maar om op je resultaat terug te komen.
      Canon heeft de versie III van de bekende 600mm lens uitgebracht dit jaar en heeft redelijk wat kunnen sparen op gewicht.
      Daarentegen is het geen geheim meer dat de nieuwe versie III van die lens redelijk wat minder scherp is dan de vorige versie II
      Doe maar eens de test met de Canon 600mm f4 L IS II in vergelijk met de Sony en je zal onmiddellijk snappen wat ik bedoel. KLIK

      Trouwens, zoals een bekend natuurfotograaf al ooit gezegd heeft, testen worden uitgevoerd in het veld en niet in een studio

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 21 augustus 2019, 11:45. Reden: juiste link geplaatst
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

        Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
        De afstanden tot het onderwerp zijn niet gelijk of anders is de 600mm van sony geen 600mm.
        De test is daarom niet goed volgens mij.
        Of zie ik het verkeerd?

        Johan
        De vergroting is anders omdat de sensors een verschillende resolutie hebben, 42mp vs 50mp.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

          Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
          De vergroting is anders omdat de sensors een verschillende resolutie hebben, 42mp vs 50mp.
          sorry maar grootte van de sensor heeft geen invloed op de "lengte" van de lens...
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #6
            Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

            Ik ben al een tijdje geen Sony gebruiker Sieg 😁. De II had ik niet gekozen omdat ik ervan uitga dat de laatste versie ook de beste zou zijn. Zo iets doe je toch niet.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              sorry maar grootte van de sensor heeft geen invloed op de "lengte" van de lens...
              Beginnen we weer...
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Beginnen we weer...
                spijtig genoeg heeft de waarheid haar rechten...dus niets "beginnen we weer"...of heeft U enkel de waarheid in pacht en sorry maar ik bedoelde niet de grootte van de sensor maar het aantal megapixels voor alle duidelijkheid.
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #9
                  Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

                  Daarom net heeft deze test geen enkele zin !
                  840mm op een sony , nikon of canon blijft 840mm .
                  We testen hier toch de lens en niet de sensor .
                  Net zoals Siegfried zei .... Testen doe je in het veld.

                  Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Ik ben al een tijdje geen Sony gebruiker Sieg ��. De II had ik niet gekozen omdat ik ervan uitga dat de laatste versie ook de beste zou zijn. Zo iets doe je toch niet.
                    Dat bewijst weeral eens het feit dat de nieuwste versie van iets niet altijd het beste is Alex
                    Trouwens de test wordt ook gedaan met een camera die bij het ene merk véél ouder is dan bij het andere merk, dat klopt dan ook niet uiteraard
                    Maar in de praktijk doen al deze studio tests niet ter zake en hebben totaal geen nut

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

                      Hoi,
                      Ik denk dat Alex606 gelijk heeft...
                      Een grotere resolutie van je camera, 50 Mp vs 42 Mp, (8688 x 5792 vs 7952 x 5304) betekent een grotere afbeelding.
                      Daarom geeft de Canon een grotere afbeelding bij dezelfde 600 mm of 840 mm.
                      Dit zie je ook bij Dpreview, bij het vergelijken van de afbeeldingskwaliteit van camera’s.
                      Last edited by adrie; 19 augustus 2019, 20:37.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

                        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                        sorry maar grootte van de sensor heeft geen invloed op de "lengte" van de lens...
                        Waarom begint ge nu over de lengte vd lens te discussiëren. Als zij op die site ervoor kiezen om de pixels 1 op 1 weer te geven, is dat mijn schuld of wat. Kies een andere camera en dat beeld verandert weer.

                        Ik ben niet akkoord Johan. Het is altijd een combinatie van sensor en lens waar je mee werkt. Als gij vindt dat die vergelijking niks voorstelt, dat moet gij weten. Ik ga hier niet verder over discussiëren.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

                          Als je de prijs toch zo onbetamelijk vindt en je ze toch nooit gaat aanschaffen Alex, wat is dan de zin van dit te posten?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht

                            Het is altijd een combinatie van sensor en lens waar je mee werkt.
                            Dit is de titel van de topic " Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x"
                            Er zijn , als je er zelf over begint , meer elementen die de kwaliteit bepalen hé.
                            Maar allee ik zwijg al.

                            Johan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony 600/F4+1.4x vs Canon 600/F4+1.4x

                              Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                              Ik zie net dat de Sony 600/f4 getest is door thedigitalpicture.

                              Met 1.4x is die scherper dan de Canon 600/F4 III, ook zonder tc trouwens.
                              Heb de nieuwe Nikon 600/F4E FL ook bekeken en die doet het iets beter dan de Canon naar mijn mening.

                              Ik ben aan het wachten tot ze ook de Sony 200-600 gaan testen. Als die scherper blijkt te zijn dan de Sigma 150-600S dan wordt dat mijn nieuwe lens. 14000€ voor een lens is toch niet meer normaal.
                              Zoals reeds hierboven vermeld. Dit zijn theoretische labotesten die in het veld geheel anders kunnen zijn.
                              Maar toch, als ik naar die beelden ga kijken, dan zie ik bij die Sony lens vuile kleuren tussen de horizontale lijnen, kijk eens naar het eerste beeld.

                              Waar ik al veel meer info vind is bij mensen die reeds de Sony 600 mm in gebruik hebben.
                              Dit kan je doen bvb hier : https://www.juzaphoto.com/recensione...ny_fe600_f4oss
                              Momenteel zijn er nog geen foto's gepost, dus moeilijk te beoordelen.
                              Wens je deze lens reeds 2de hands aan te schaffen? Hier wordt ze reeds aangeboden : https://www.dslr-forum.de/showthread...ght=SONY+600MM

                              Wens je nu info over de Sony 200-600 waar je over spreekt? Hier vind je mensen die deze lens gebruiken en
                              voorbeelden van foto's. Zie : https://www.juzaphoto.com/recensione...sony_fe200-600
                              Maak een profiel aan, en sommige foto's kan je in volle resolutie bekijken.

                              En volg ook even volgend draadje en daar zal je ook info vinden over de Sony 200-600
                              Zie : https://www.dslr-forum.de/showthread.php?t=1974936

                              Dit alles voor wat het waard is he.
                              Want de beste test doe je zelf met eigen camera + lens in het veld.

                              Groetjes,

                              Dirk

                              Comment

                              Working...
                              X