Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma vs canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma vs canon

    ik zoek een leuk objectief voor sportfotografie en ik heb er al een paar uitgekozen binnen mijn budget, nu zou ik graag jullie mening hierover lezen
    welke jullie goed vinden en waarom, voorbeeldfoto's zijn uiterst welkom

    -SIGMA
    70-200 2.8 EX APO II CANON

    -sigma 70-200mm f2.8 EX DG APOMacro HSM II

    -CANON
    EF 70-200MM 4.0L USM

    andere voorstellen zijn ook welkom maar mijn budget is +-550

    mvgr Margot

  • #2
    Re: sigma vs canon

    oei ik zie nu dat dit eigenlijk bij objectieven hoort, maar ik weet niet hoe je dit verplaatst

    Comment


    • #3
      Re: sigma vs canon

      Oorspronkelijk geplaatst door Margot.rene Bekijk bericht
      oei ik zie nu dat dit eigenlijk bij objectieven hoort, maar ik weet niet hoe je dit verplaatst
      Dat doet de mod wel als je rechts op het ! teken klikt.

      OT: de Canon EF 70-200MM 4.0L USM wordt algemeen aanzien als één van de scherpere objectieven van Canon, gecombineerd met een body die wat ISO aankan en een snelle AF heeft zeker aan te raden. Heb de 70-200 non IS gehad en die was zeker zeer scherp en snel, maar het bereik was voor mijn gebruik te kort.

      Comment


      • #4
        Re: sigma vs canon

        Voor sportfotografie is de Sigma beter door de f/2.8. Je kan daardoor je onderwerp meer isoleren en je kan foto's nemen in slechtere lichtcondities dan het mogelijk is met de Canon.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: sigma vs canon

          sigma 70-200mm f2.8 EX DG APOMacro HSM II

          Comment


          • #6
            Re: sigma vs canon

            De Sigma's die je noemt zijn twee keer hetzelfde objectief...er zijn vele versies van dit objectief, met optisch minimale tot geen verschillen. Allen hebben een HSM motor...


            De Sigma is geschikt voor sport...door de f2.8 zal in theorie je AF beter werken (krijgt meer licht)...persoonlijk vind ik die daarom ook beter voor sport, alhoewel ik ook vooral op f4 of hoger zal schieten met dat objectief.

            De Canon is óók heel goed...maar kán niet lager als f4, waar de Sigma dit wel kan.


            Eigenlijk denk ik dat je met beiden geen miskoop doet....bij deze Sigma's geldt wel dat je goed de focus moet testen vóór aankoop. Focus dichtbij en veraf op verschillende brandpunt afstanden...als het de "macro" versie is...dan zal hij met name bij de minimale focusafstand niet altijd goed zitten...maar vanaf de "originele" minimale afstand (1.8 meter) zal hij vaak goed zitten...

            Daarnaast met de Sigma jezelf ervan verzekeren dat het een Benelux model is en geen grijze import...met een Benelux model heb je na registratie namelijk 3 jaar garantie!
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: sigma vs canon

              Ik heb die Sigma ooit zelf gehad, het probleem was dat die op f2,8 vrij soft was, en daardoor gebruikte ik die gewoonlijk met f4 als grootste opening.
              Als je de f2,8 niet echt nodig hebt, dan zou ik persoonlijk voor de Canon 70-200 f4 gaan omdat die toch een wat snellere AF heeft, en omdat ze op f4 ongeveer even scherp is als de oudere Sigma 70-200 lenzen (de nieuwe OS versie is volgens de tests wel voldoende scherp met het diafragma volledig open).

              Je zal zeker niet voor alle actiefoto's kunnen werken op f2,8 want met de beperkte scherptediepte is het dan bijzonder moeilijk om het onderwerp perfect in focus te houden.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: sigma vs canon

                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                ...bij deze Sigma's geldt wel dat je goed de focus moet testen vóór aankoop. Focus dichtbij en veraf op verschillende brandpunt afstanden...als het de "macro" versie is...dan zal hij met name bij de minimale focusafstand niet altijd goed zitten...maar vanaf de "originele" minimale afstand (1.8 meter) zal hij vaak goed zitten...

                Daarnaast met de Sigma jezelf ervan verzekeren dat het een Benelux model is en geen grijze import...met een Benelux model heb je na registratie namelijk 3 jaar garantie!
                Geldt dit focusprobleem ook voor de sigma 70-200 met OS = het laatste model?
                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                Comment


                • #9
                  Re: sigma vs canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                  Geldt dit focusprobleem ook voor de sigma 70-200 met OS = het laatste model?
                  de mijne heeft het in ieder geval niet
                  A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma vs canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                    Geldt dit focusprobleem ook voor de sigma 70-200 met OS = het laatste model?
                    Elk merk en elke lens kan en afwijking hebben, in een aantal bodies kan je dat door MicroAdjust bijstellen, per lens.
                    Interessant om lezen: http://www.canonrumors.com/tech-arti...d-other-myths/

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma vs canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                      Geldt dit focusprobleem ook voor de sigma 70-200 met OS = het laatste model?
                      Niet dat ik weet...de oude sigma had geen "macro"...dit is later toegevoegd, maar zonder het ontwerp (echt) te veranderen. De Macro versies konden dus wel dichterbij scherpstellen, maar niet met erg goede resultaten.

                      Een hoop van de tests die moeten bewijzen dat dit zo'n slecht objectief is zijn ook gedaan op minimale focus afstand.

                      De nieuwe OS is een compleet nieuw ontwerp, zou me erg sterk lijken dat die daar ook last van heeft dan.
                      Mijn objectieven zijn all round...

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma vs canon

                        Er kan niks tippen aan de Canon, de Sigma komt qua scherpte zelfs niet in de buurt van de Canon !
                        It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma vs canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Petertje Bekijk bericht
                          Er kan niks tippen aan de Canon, de Sigma komt qua scherpte zelfs niet in de buurt van de Canon !
                          Zowel de Canon 70-200 f2.8, de nikon 70-200 f2.8, 80-200 f2.8 af-s en af-d én de nieuwe Sigma 70-200 f2.8 OS tippen niet alleen aan de hier genoemde Canon 70-200 f4...ze zijn ook gewoonweg beter (en sneller in de meeste gevallen).


                          Of je hebt het topic niet goed gelezen...of bent blind geraakt van merkgeilheid
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma vs canon

                            Uit eigen ervaring weet ik dat het verschil in optische kwaliteit tussen de Sigam 70-200OS en de Canon 70-200 II soms overdreven wordt.
                            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma vs canon

                              Overdreven in de zin van? Dat ze optisch zeer dicht bij elkaar in de buurt liggen?

                              Dat is mijn ervaring tussen de Sigma OS en de Nikkor namelijk...
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X