Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma, tamron, canon,....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma, tamron, canon,....

    Hallo

    Ik ben van plan om me volgende week een Canon 400D aan te schaffen. Nu, ik ben nog aan het twijfelen over welke lens ik zou nemen. Liefst zou ik een lens nemen waar ik een beetje vanalles mee kan fotograferen, dat ik niet elke keer van lens moet wisselen.

    Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC

    Sigma 28-200mm F3.5-5.6 DG

    Sigma 28-300mm/3.5-6.3 DG

    Canon EF 28-200mm F 3.5-5.6 USM


    .....

    Ik weet echt niet wat de beste keuze is, mijn budget is ook nog beperkt, aangezien ik nog student ben... dus ik zoek de beste prijs/kwaliteit. Maar ik zie de bomen door het bos niet meer of ik nu een tamron, sigma of een canon moet kope, me IS , USM,... of niet. En die IS staat die enkel op lenzen van het merk van het toestel zelf? Want ik zie geen lenzen van sigma of tamron met IS of USM...of toch niet voor minder dan 400 euro.

  • #2
    Re: Sigma, tamron, canon,....

    Als je toch wil kiezen voor 1 lens met een groot zoombereik, dan ben je best af met een lens die op 18mm begint (anders heb je te weinig breedhoek).

    Het probleem met die "superzoom"lenzen is dat ze optisch nooit heel erg goed zijn. Het is bijzonder moeilijk (zo goed als onmogelijk) om een perfecte lens te bouwen met een groot zoombereik.

    Als je echt goede beeldkwaliteit wil, dan is het beter om het zoombereik op te splitsen over meerdere zoomlenzen. Een DSLR is ervoor gemaakt om lenzen te wisselen, dat is één van de grote voordelen. Als je geen lenzen wil wisselen, en je wil toch een groot zoombereik, dan is een prosumer met groot zoombereik misschien ook een goede optie.

    Voor beeldstabilisatie zal je Canon lenzen moeten kopen, en die met IS zijn nooit echt goedkoop. Sigma heeft een hele tijd geleden een 18-200 met beeldstabilisatie aangekondigd, maar ik denk dat ze nog steeds niet leverbaar is...
    De enige lens met beeldstabilisatie die Sigma op dit ogenblik bouwt, is de 80-400 OS.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Sigma, tamron, canon,....

      Als je budget vrij beperkt is zijn dit toch allemaal geen echte oplossingen.
      De enige lens met voldoende groothoek (de 18-200 van Sigma) is echt niet geweldig te noemen. De andere hebben wel veel tele bereik maar zijn als groothoek niet in te zetten.
      Zeker op een 400D stel je toch eisen aan de resolutie van de optiek en daar valt de Sigma 18-200 voor zover ik die zelf getest heb (op Nikon) toch wel zwaar door de mand.
      Pas geleden ook wat gezien van iemand met deze lens op een canon 350 of 400d en dat was ronduit bedroevend. Van de Tamron heb ik overigens betere resultaten gezien.
      Maar wat is er zo erg aan het wisselen van een lens?

      Wil je per see een 18-200, dan zou ik ook zeker naar de nikon d40x kijken met de 18-200VR.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Sigma, tamron, canon,....

        Ik heb eens wat rond gekeken, en ga naar jullie raad luisteren, ik ga voor 2 aparte lenzen gaan. Op de internationale versie van de site van Sigma zag ik trouwens dat de standaard zoomlenzen van sigma IF hebbe, wat hetzelfde zou zijn als de IS van canon. Welke lenzen zouden jullie me dan aanraden? Ik heb een budget van ongeveer 1000 euro. 400D kan ik met de cashback voor 597 euro kopen. Dus heb ik nog 400 euro voor lenzen dan. Zijn die goedkopere lenzen goed, van 18-55/70/125... en 70-200.... ik weet dat jullie een andere standaard gebruiken al. Maar ik ben nog maar een beginner en nog student. Dus de echt kwalitatieve sterke lenzen kan ik spijtig genoeg nog niet betalen.

        Hebben jullie tips van goede lenzen ? (ik ga waarschijnlijk alles in fotokonijnenberg kopen)

        Comment


        • #5
          Re: Sigma, tamron, canon,....

          Hallo

          Voor een "normale" foto liefhebber zal zo'n zogenaamde megazoomlens prima resultaten leveren. Ik heb zelf een tijdje met een Tamron 18-200 gewerkt, prima resultaten wat betreft prijs/kwaliteit.
          Ondertussen ben ik overgestapt naar een 18-200 VR lens van Nikon (zo ene met optische stabilisatie, zeer handig voor gebruik in zwakkere lichtomstandigheden en vooral wanneer je de tele stand gebruikt). Het prijskaartje is navenant, maar onder goede lichtomstandigheden en op snelheden boven 1/125 zie je heel weinig verschil met de veel goedkopere Tamron.

          Maar het principe blijft hetzelfde, voor een Canon of een Nikon. Veel van lenzen verwisselen is perfect mogelijk wanneer je binnenshuis of in de tuin foto's neemt. Op excursies daarentegen, gebruiken mlnstens 90 % van mijn vrienden hun fameuze megazoomlens. Want anders zit je binnen de kortste keren met (klevende) stofdeeltjes op je CCD. En maak je geen illusies, zelfs van die zogenaamde ultrasound cleansystemen en dergelijke moet je zeker geen mirakels verwachten. Op een dag met veel wind op de zeedijk wandelen en van lens veranderen raad ik je ten stelligste af. Zelfs gebruikers van dure bodies genre Nikon D200 of Canon 30D gebruiken dan hun megazooms ....

          Afhankelijk van je budget kun je gaan afwegen wat je wenst uit te geven, maar neem zeker een zoomlens die begint bij 18 mm (door de cropfactor van je body van x 1.5). En ik prefereer ook de bouwkwaliteit van een Tamron 18-200 boven die van een Sigma 18-200, maar dat is natuurlijk subjectief.
          Ik beschikte gedurende een maand of zes over een Sigma 18-125 en die was veel "softer" dan de Tamron 18-200.

          Groetjes

          Marc

          NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

          Comment


          • #6
            Re: Sigma, tamron, canon,....

            Hehehe

            ja tegenstrijdige dingen natuurlijk. Ik zou de camera ook gebruiken op vakantie eind juni in tenerife, en dan zou 1 lens wel handiger zijn. En mss om te beginnen beter zo. Maar ik vroeg me alleen af, als het om te beginnen is, is er dan veel verschil tussen de volgende 2, is het de moeite, dat ik dan 80 euro meer ga geven voor de 2de? (ja heb er hier van sigma gezet omdat ik op andere sites een aantal vergelijkende beelden had gezien en daar kwam de sigma 18-200 veel sterker voor de dag dan de tamron. Maar is tamron over het algemeen geen betere lens?)






            Waarschijnlijk is deze derde dan slechter dan de andere, omdat ze een nog groter bereik heeft zal ze kwaliteit inleveren zeker?



            alvast bedankt voor al de hulp


            PS: moest er iemand een lens hebben voor op een canon 400D die hij weg doet. aangezien mijn beperkt budget momenteel, kan ik beter een 2de hands kopen en nadat ik afgestudeerd ben een deftige kwalitatieve kopen.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma, tamron, canon,....

              Eigenlijk is het simpel :
              Ofwel wil je de kwaliteit in je foto's die een DSLR je kan leveren en dan koop je goed glas, geen tussenoplossingen, ofwel zeg je : ik wil niet wisselen en met één lens alles kunnen, en dan koop je een goede bridgecamera.
              fotosite

              Comment


              • #8
                Re: Sigma, tamron, canon,....

                @jore293

                Je zegt:
                ....dat de standaard zoomlenzen van sigma IF hebbe, wat hetzelfde zou zijn als de IS van canon.
                Dit klopt niet.

                IF staat voor Internal Focussing, dit betekend dat de voorkant van je lens niet beweegt of draaid bij het scherpstellen maar dat de scherpstelling vanbinnen gebeurt ipv door de frontlens aan te passen.

                Canon IS = Image Stabalizer
                Nikon VR = Vibrance Reduction
                Sigma OS = Optical Stabalizer
                Tamron VC = Vibration Compensation

                Deze 4 zijn de enigste "in lens" tril oplossingen.

                Ik snap niet hoe je hieraan komt aangezien als je op de sigma site op IF klikt dan krijg je een uitgebreide info hierover.

                Greetz rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma, tamron, canon,....

                  Met een kitlens 18-55 en een Tamron 55-200 (kost 99 euro) ben je vast prima af om mee te starten.
                  Optisch zijn die 55-200 lenzen stukken beter dan 18-200 en ze kosten in verhouding bijna niks.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma, tamron, canon,....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Met een kitlens 18-55 en een Tamron 55-200 (kost 99 euro) ben je vast prima af om mee te starten.
                    Optisch zijn die 55-200 lenzen stukken beter dan 18-200 en ze kosten in verhouding bijna niks.
                    Mijn excuses, ja ik had het blijkbaar verkeerd begrepen....

                    Goed dat jullie me dan het een en ander bijbrengen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma, tamron, canon,....

                      Ik woon in de buurt van Aarschot, ik heb deze week tot vrijdag nog examens, maar zou er iemand misschien zijn, die me zou willen helpen, en me eens een paar lenzen zou kunnen laten zien?

                      Ik zou er ook voor naar de winkel kunnen gaan, maar het probleem is dat ik dus maandag 18 juni op vakantie vertrek, en dat de canon 400d niet meer in voorraad is bij fotokonijnenberg...dus zal ik waarschijnlijk nog een andere winkel moeten vinden, maar daar staat de body BE tegen 670euro, en vind 'em nerges zo goedkoop...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma, tamron, canon,....

                        Oorspronkelijk geplaatst door jore293 Bekijk bericht
                        Ik woon in de buurt van Aarschot, ik heb deze week tot vrijdag nog examens, maar zou er iemand misschien zijn, die me zou willen helpen, en me eens een paar lenzen zou kunnen laten zien?

                        Ik zou er ook voor naar de winkel kunnen gaan, maar het probleem is dat ik dus maandag 18 juni op vakantie vertrek, en dat de canon 400d niet meer in voorraad is bij fotokonijnenberg...dus zal ik waarschijnlijk nog een andere winkel moeten vinden, maar daar staat de body BE tegen 670euro, en vind 'em nerges zo goedkoop...

                        print de advertentie af van bij konijnenberg, en ga er mee naar vandenborre, zij gaan u dan de zelfde prijs geven normaal gezien....

                        mvg
                        Canon EOS 600D , Canon EF 70-200mm f/4.0 L USM , Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD ASP , flits Sigma EF-610 DG ST Canon

                        Comment

                        Working...
                        X