Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma standaard zoom dilemma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma standaard zoom dilemma

    Goeieavond iedereen,

    Voor bij de 300d die ik zal aankopen zou ik graag direct een lichtsterke lens willen kopen (f2.8). de keuze valt nog tussen volgende drie modellen:

    sigma 24-60 F2.8 EX DG
    The official global site of camera & lenses manufacturing company SIGMA. Here you can find information about our company and our products, support, repairs and inspections, as well as news, updates, and branded content.


    sigma 24-60 F2.8 EX DG macro
    The official global site of camera & lenses manufacturing company SIGMA. Here you can find information about our company and our products, support, repairs and inspections, as well as news, updates, and branded content.


    sigma 28-70 F2.8 EX DG
    The official global site of camera & lenses manufacturing company SIGMA. Here you can find information about our company and our products, support, repairs and inspections, as well as news, updates, and branded content.



    ter info: standaard kitlens wordt niet gekocht, dus deze lens is tevens groothoek. als tele wordt deze aangevuld met sigma 70-200 2.8. Zal gebruikt worden als all-round lens

    wat denken jullie? de prijs van de drie lenzen schommelen rond elkaar (50 euro verschil).

    bedankt,
    bernie
    Grijzeblubber.be - de weblog van een kleur- en vormloze massa op 1 meter 90 hoogte.

  • #2
    Re: sigma standaard zoom dilemma

    Waarom ga je niet voor de tamron 28-70 f2.8 die wordt overal geroemd. Wordt zelfs vergeleken met de 24-70L
    Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

    Comment


    • #3
      Re: sigma standaard zoom dilemma

      IK vrees dat je bij alle drie de lenzen iets te weiniggroothoek zal hebben, rekening houdend met de cropfactor van 1.6 wordt 24mm al direct 38mm, en dat is niet echt groothoek meer

      Comment


      • #4
        Re: sigma standaard zoom dilemma

        Ik kan me als Tamron 28-70 2.8 bezitter alleen maar aansluiten bij Tijs en de Tamron aanbevelen. Ik denk dat dit objektief echt de voorkeur heeft boven de genoemde Sigma objektieven zeker ook egzien de prijs.
        Maar inderdaad een echte groot hoek is het niet, maar ik zie ook nergens staan dat dat hetgeen is wat je zoekt.

        groeten
        Last edited by robert62; 15 november 2008, 06:49.

        Comment


        • #5
          Re: sigma standaard zoom dilemma

          Ik heb met mijn 28-135 toch verschillende keren problemen gehad om foto's te maken. Die 28mm is op een 300D in sommige gevallen toch al veel te lang.
          Toen ik de eerste keer binnen in de molen (Rijkevorsel) foto's ging maken had ik de kitlens niet bij, en die heb ik daar toch flink gemist. Een paar weken geleden ben ik daar nog eens foto's gaan maken, maar dan met de Sigma 18-50 f2,8 EX DG en die heb ik voor bijna alle foto's op 18mm gebruikt .

          Toen Aster Berkhof hier de bibliotheek kwam openen, had ik die Sigma pas besteld, maar die was net te laat (zaterdag was de inhuldiging, en maandag is die lens geleverd ). En dan heb ik daar vooral de kitlens gebruikt (EF-S 18-55), als ik die niet gehad zou hebben, dan was er daar van fotograferen niet veel in huis gekomen.

          Dus, voor het erg kleine prijsverschil zou ik toch overwegen om de kitlens toch mee aan te kopen. Maar als je plannen hebt om later toch een goede breedhoek te kopen, dan moet je die er natuurlijk niet bijnemen .

          Dat is alleen maar mijn persoonlijke mening, na meer dan een jaar ervaring met een 300D.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: sigma standaard zoom dilemma

            Jammer dat er zo weinig voorbeelden en gebruikers ervaringen beschikbaar zijn over de nieuwste Sigma 24-70 mm F2.8 EX DG Macro.
            In ieder geval niet voldoende overtuigende revieuws om tot aankoop over te gaan.
            Deze lens is sigma's tweede poging op de 24-70L, en als ik nu eens wist dat ze zo goed zou zijn als de Tamron 28-75 DI kocht ik ze meteen, zelfs ondanks het zwaardere gewicht en 82mm filter maat.
            Die 4 mm extra groothoek is altans voor mij net dat wat hetgeen ik meestal tekort kom in groothoek en dat zou dus het verschil maken, ideaal dus.
            Tja, het is niet voor niets dat ze uitgerekend met dit bereik zijn uitgekomen als nieuwe norm voor all-round lens op een DSLR.
            Maar heb het zekere voor onzekere genomen en de Tamron besteld, heb daarnaast toch in geval de kitlens nog.
            De Canon 24-70L is mij te duur, maar wel het beste van het beste.
            Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
            Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

            Comment


            • #7
              Re: sigma standaard zoom dilemma

              deze middag zelf al eens zitten zoeken naar wat reviews en demofoto's, en dit is wat er uit gekomen is. De 28-70 valt af wegens te weinig groothoek en blijkbaar slechte ervaringen door de verkoper. Tamron komt voor mij niet in aanmerking om wille van twee redenen:
              - minder goeie ervaring met de lens die mijn broer heeft
              - dit materiaal wordt allemaal in 1 set gekocht, en die winkel heeft de tamron lenzen niet.

              reviews van de 24-70


              voorbeeldfoto's van de 24-70


              review van de 24-60

              (slechts 1 review, de 24-70 heeft er 150!)

              vergelijking van eigenschappen:
              gewicht
              24-60: 550 gram
              24-70: 715 gram

              vergrotingsfactor
              24-60: 1/5.8
              24-70: 1/3.8 (macro versie)
              kitlens (ongeveer): 1/3.5

              filter:
              24-60: 77 mm
              24-70: 82 mm (prijsverschil met de 77 is slechts 4 euro)

              besluit: als je de inner focus achterwege kan laten en je neemt het extra gewicht en filtermaat er bij dan best de 24-70 zeker? nog even een nachtje over slapen, en morgen mag er gekozen worden...
              Last edited by bernie; 10 februari 2005, 18:51.
              Grijzeblubber.be - de weblog van een kleur- en vormloze massa op 1 meter 90 hoogte.

              Comment


              • #8
                Re: sigma standaard zoom dilemma

                Oorspronkelijk geplaatst door bernie
                deze middag zelf al eens zitten zoeken naar wat reviews en demofoto's, en dit is wat er uit gekomen is. De 28-70 valt af wegens te weinig groothoek en blijkbaar slechte ervaringen door de verkoper. Tamron komt voor mij niet in aanmerking om wille van twee redenen:
                - minder goeie ervaring met de lens die mijn broer heeft
                - dit materiaal wordt allemaal in 1 set gekocht, en die winkel heeft de tamron lenzen niet.

                reviews van de 24-70


                voorbeeldfoto's van de 24-70


                review van de 24-60

                (slechts 1 review, de 24-70 heeft er 150!)

                vergelijking van eigenschappen:
                gewicht
                24-60: 550 gram
                24-70: 715 gram

                vergrotingsfactor
                24-60: 1/5.8
                24-70: 1/3.8 (macro versie)
                kitlens (ongeveer): 1/3.5

                filter:
                24-60: 77 mm
                24-70: 82 mm (prijsverschil met de 77 is slechts 4 euro)

                besluit: als je de inner focus achterwege kan laten en je neemt het extra gewicht en filtermaat er bij dan best de 24-70 zeker? nog even een nachtje over slapen, en morgen mag er gekozen worden...
                Toch wel even opmerken dat de vorige versie van de Sigma 24-70, de Sigma 24-70mm f/2.8 EX Aspherical DG DF ten zeerste af te raden is vanwege veel te soft, daar zijn genoeg gebruikers voorbeelden van.
                En de revieuws die jij opgeeft zijn van de vorige lens.
                Deze zijn de enige en enkele revieuws te vinden op het net van de nieuwe Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG Macro .
                En het is nu net de vraag of deze zoveel beter is dan de vorige softe versie
                En de voorbeeldfoto's die je opgeeft had ik ook al gevonden maar zijn blijkbaar één van de weinige die er te vinden zijn van Sigma's nieuwste, en vet zijn ze niet te noemen. Het is natuurlijk nog heel vroeg want de lens is nog maar net uit vandaar dat ik het (nog) niet riskeer ze te kopen.
                Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

                Comment


                • #9
                  Re: sigma standaard zoom dilemma

                  Sigma 24-60 lens gehad. Was abominabel slechte lens. Is volgens mij ook slechts enkele maanden geproduceerd; meeste dealers weten zelfs niet dat-ie bestaat of bestaan heeft. Misschien exemplarisch geval, maar je zult hem maar treffen.
                  Henk
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma standaard zoom dilemma

                    Zou de Tamron 17-50 2.8 niet in aanmerking komen? Beregoeie lens hoor...
                    En FWIW: ik zou mijn lenzen niet laten afhangen van wat een winkel al dan niet in huis heeft.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma standaard zoom dilemma

                      Ik heb de Sigma 24-70 2.8 EX macro en ben tot nu toe zeer tevreden. Mijn laatste concert werd getrokken met deze lens:

                      Album

                      ( ter info, door het overvloedige licht aan f5.6 getrokken)

                      Deze foto werd gemaakt bij f2.8, verkleint en licht verscherpt voor het verlies bij resizing.



                      De lens wordt inderdaad wat softer op 70 mm bij 2.8, maar ik heb ze nog niet lang genoeg om te kunnen vertellen of dit een probleem vormt tijdens shoots. Ze voelt zeer stevig aan en heeft 24 mm, wat mij voor deze lens deed kiezen ( ik wou ook meer dan 50 mm aan het tele eind). Verwacht dus niet de scherpte van een Canon 70-200 f4 L op volle grootte. Maar de lens heeft dan ook geen L product prijs hé.

                      Ik denk dat veel mensen teveel focussen op de beeldkwaliteit. Veel hangt af van wat je wilt produceren, foto's op volle grootte worden zelden gepubliceerd en hoeveel druk je er op A3 formaat af.

                      Enfin, wordt vervolgd...
                      Last edited by Omag; 28 maart 2008, 12:08.
                      Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma standaard zoom dilemma

                        Ik zie trouwens net dat we replyen op een topic uit 2005...
                        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

                        Comment

                        Working...
                        X