Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma of Tamron?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma of Tamron?

    Hallo iedereen,

    ik zit met de volgende vraag, toen ik informeerde omtrent een sigma lens bij een fotozaak (het betreft de Sigma 70-300 APO II) toen zei die mij dat hij die nooit op stock heeft omdat Tamron veel betere lenzen heeft..

    EUhm... nu is mijn vraag.. ik ben van plan een telelens aan te schaffen van 300 of 400 mm om vliegtuigen te spotten. Mijn vraag is nu, welke lens kunnen jullie mij aanbevelen als je weet dat het budget 200 a 250 euro is?

    Ik was namelijk eerst van plan de Sigma 70-300 APO II te nemen omdat die toch goed wordt geacht voor z'n prijsklasse...

    Bedankt

    Bates

  • #2
    Re: Sigma of Tamron?

    Gewoon de Sigma kopen die je in gedachten had, en als jouw lokale fotoboer die niet heeft omdat hij Tamron beter vindt (lees: "betere winstmarges op heeft"), dan koop je ze gewoon ergens anders.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: Sigma of Tamron?

      De Tamron SP AF200-500MM F/5-6.3 Di LD (IF) staat hoog aangeschreven bij Fredmiranda.com (9.0). http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=43&page=1

      Ik zou die toch maar eens bekijken moest ik U zijn.

      Groeten
      Spogy
      Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma of Tamron?

        Oorspronkelijk geplaatst door spogy
        De Tamron SP AF200-500MM F/5-6.3 Di LD (IF) staat hoog aangeschreven bij Fredmiranda.com (9.0). http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=43&page=1

        Ik zou die toch maar eens bekijken moest ik U zijn.

        Groeten
        Spogy

        Euh... $859.67


        Dan ga ik toch voor de sigma denk ik Al veel goeds over gehoord van spotters

        Bedankt !

        Comment


        • #5
          Re: Sigma of Tamron?

          Kan nooit een foute keuze zijn. Er is binnen jouw budget geen betere lens te vinden, denk ik . Succes ermee !
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sigma of Tamron?

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2
            Gewoon de Sigma kopen die je in gedachten had, en als jouw lokale fotoboer die niet heeft omdat hij Tamron beter vindt (lees: "betere winstmarges op heeft"), dan koop je ze gewoon ergens anders.
            100% mee akkoord!
            Vergeet die fotoboer van u voor eeuwig en drie dagen!
            Er zijn andere adressen...
            Gelukkig ken je BD en krijg je (meestal) objectief advies van mensen die wél praktijkervaring hebben en die (meestal) geen commerciële bijbedoelingen hebben...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma of Tamron?

              Maar 300mm is niet overdreven veel voor vliegtuigspotten imho!?

              Comment


              • #8
                Re: Sigma of Tamron?

                Hangt er vanaf wàt je wil spotten...
                Als dat gewone passagiersvliegtuigen zijn OK, maar voor snellere vliegtuigen zal je AF toch niet snel genoeg zijn...

                Aan de andere kant: qua beeldkwaliteit zit je voor die prijs héél goed !
                Niet te vergeten 1:2 Macro + het is een vrij licht compact lensje...

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma of Tamron?

                  Bedankt voor de schitterende replies iedereen ! Op zulke momenten ben ik trots een BD'er te zijn

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma of Tamron?

                    Oorspronkelijk geplaatst door spogy
                    De Tamron SP AF200-500MM F/5-6.3 Di LD (IF) staat hoog aangeschreven bij Fredmiranda.com (9.0). http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=43&page=1

                    Ik zou die toch maar eens bekijken moest ik U zijn.

                    Groeten
                    Spogy
                    Als je vooral militaire jets gaat spotten is deze qua bereik misschien interessanter, maar 70mm kan voor het spotten van airliners toch best handig zijn, want in zaventem kan je vrij dichtbij gaan staan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma of Tamron?

                      In het bereik 70-300 mm is denk ik voor die prijs de Sigma een heel goed objectief.
                      Tamron heeft ook een versie in deze range die volgens een aantal reviews prima voldoet, maar gezien het grote aantal tevreden gebruikers op dit forum zal je met de sigma zeker geen miskoop doen. Dus als je die wilt zou ik gewoon een andere leverancier zoeken!
                      Aan de andere kant, zelf heb ik van Tamron een 55-200 mm en daar ben ik erg tevreden over. Voor dat geld zal je in dit bereik nauwelijks beter kunnen vinden. Maar die heeft duidelijk minder bereik dan het door jou gezochte alternatief.
                      Misschien anders eens 2e hands proberen?
                      Van Minolta X-700 en een hoop glas via 7Xi naar 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma of Tamron?

                        Hoi Bates,

                        Ik ben zelf een spotter, een hevige spotter zeg maar
                        Ik heb een tijdje een Sigma APO 300 gebruikt en een Tamron 400 heb ik ook gehad, ik moet zeggen dat ze alletwee aan mijn verwachtingen voldeden maar ben naar Sigma gegaan omdat er toch een merkbaar verschil is met de focustijd die bij spotten toch wel belangrijk is.

                        Ik zou iets zoeken met 50-300 of zelf 50-200 zoom aangezien je daarmee op bijna alle luchthavens genoeg hebt.

                        Indien je een Nikon gebruiker bent - ga voor de 55-200 Nikor, perfecte lens voor een zeer goede prijs.

                        Mvg,
                        Jo.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma of Tamron?

                          Bedankt voor de tips allen.. Als alles goed gaat heb ik er in het weekend een lensje bij. Welke het wordt, dat laat ik nog in het ongewisse.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma of Tamron?

                            Denk er wel aan dat de sigma 70-300 APO DG een meedraaiende frontlens heeft tijdens het focussen.Is niet handig wanneer je je lens wat meer naar voor wil vastnemen.
                            Marc

                            Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma of Tamron?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spotterke
                              Denk er wel aan dat de sigma 70-300 APO DG een meedraaiende frontlens heeft tijdens het focussen.Is niet handig wanneer je je lens wat meer naar voor wil vastnemen.
                              Ja, maar je mag een lens van dit type niet vooraan vastnemen, want anders loop je het gevaar de AF-motor van de camera te zwaar te belasten!...
                              Persoonlijk heb ik met dit lichtgewicht objectief ook niet de nood gevoeld om het ooit vooraan vast te houden...

                              Comment

                              Working...
                              X