Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma of canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma of canon?

    Ik zou graag binnenkort een nieuwe lens aanschaffen. Ik moet kiezen tussen de lens van sigma 28-70mm-f2.8 EX DG Macro en de lens van canon EF 28-70mm f2.8 L USM. Beide lenzen hebben dus hetzelfde zoombereik en lichtsterkte. De lens van sigma kost ca 500 Euro, die van canon ca 1300 Euro. Dat is dus een vrij groot prijsverschil. Nu betaal ik liever wat meer als de kwaliteit er ook is. Wie kan mij zeggen wat de lens van canon (als het zo is) zoveel beter maakt, wat de verschillen zijn tov de sigmalens.
    Ps ik heb me vrij recent een canon 5D aangeschaft.

  • #2
    Re: sigma of canon?

    Ik ga je de keuze nog bemoeilijken: what about de alomgeprezen Tamron 28-75 f2.8?

    http://forum.belgiumdigital.com/show...t=tamron+28-75
    Last edited by pol parasol; 15 maart 2007, 15:09.

    Comment


    • #3
      Re: sigma of canon?

      wat er ook vaak anders wordt beweerd:
      goedkoop is duurkoop.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: sigma of canon?

        Komaan bouk, even ernstig nu, dat kun je niet menen over de Tamron 28-75 !

        Comment


        • #5
          Re: sigma of canon?

          Ik zou nooit geen Canon lenzen kopen

          Gr kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

          Comment


          • #6
            Re: sigma of canon?

            Sigma of Canon ?

            Tamron natuurlijk
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: sigma of canon?

              Als je naar prijs en kwaliteit kijkt dan zou ik voor de Tamron gaan.
              De Canon is misschien wel ietsjes beter maar de vraag is of dat je dan al dat geld ook waard is natuurlijk.
              Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

              Bezoek mijn foto's online

              Comment


              • #8
                Re: sigma of canon?

                Persoonlijk vind ik high-end Canon-glas (L) kwalitatief net iets beter dan de Tamron. Canon's hebben over het algemeen minder last van kleine minpuntjes zoals CA en vignettering.

                Wat betreft het focussen vind ik dat m'n USM-objectief meestal veel sneller is dan m'n Tamron (die laatste heeft geen USM of equivalent). Bovendien heeft de Canon zo goed als geen last van "hunting" terwijl de Tamron dat bij minder ideale omstandigheden wel eens durft te vertonen.

                Dat gezegd zijnde moet je je natuurlijk afvragen of die pluspunten van de Canon-objectieven de enorme meerprijs waard zijn. Is het je beroep, dan kan die kost zich wel rechtvaardigen. Persoonlijk vond ik het de meerprijs niet waard (allicht) dus heb ik het ook niet gedaan.

                Ik ben zeer tevreden met m'n Tamron 17-50 f/2,8, maar ik heb er geen twijfel over dat die Canon waar je naar verwijst beter is!

                Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                Ik zou nooit geen Canon lenzen kopen
                Je hebt dan ook een Nikon-camera... Het tegendeel zou me verwonderen
                Last edited by apa; 16 maart 2007, 22:24.
                1D MkIIN | EF 24-70 f/2,8 L USM | EF 70-200 f/4 L USM | EF 100-400 f/4,5-5,6 L USM IS | 430EX | backpack full of ammo

                Comment


                • #9
                  Re: sigma of canon?

                  Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  Ik zou nooit geen Canon lenzen kopen

                  Gr kees
                  nooit geen, is dus altijd.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma of canon?

                    vraag het overal na, de 28-75 is DE portretlens!

                    ik heb ze ook, voor 250 op de kop kunnen tikken
                    hier op BD, man, beste lens voor mij in zijn categorie.
                    ik heb het dan uiteraard ook over prijs/kwaliteit

                    vraag maar aan Trebs...
                    Fotogallery
                    My Pictureblog

                    Comment


                    • #11
                      Re: sigma of canon?

                      Als je met een 5D rondloopt, bespaar dan niet op een lens en koop je gewoon de canon versie. In een ferrari steek je toch ook geen motor van een 2PK omdat die prijs/kwaliteit beter is. En prijs buiten beschouwing gelaten denk ik dat de canon de beste keuze is.
                      Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                      http://www.stevevandegaer.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: sigma of canon?

                        Een 5D zal de kleinste lensfouten gaan accenturen, en in het eerste geval vignetering en vervorming. Als je een 5D hebt, kocht je die omdat je het beste wil voor jezelf... als je een L objectief koopt, koop je die omdat je het beste wil voor je 5D. Op een goede body nu eenmaal niets anders dan een goed objectief. Wat ben je met een 5D als het objectief niet kan volgen?

                        Zelfde verhaal voor mij... na een tamron 28-300, een sigma 18-125 en een sigma 28-70 wil ik voor geen geld mijn 17-40L kwijt... optisch een wereld van verschil. En dan denk ik bij mezelf, waarom kocht ik niet onmiddellijk die canon L lens. Dat had me een hoop euro's bespaard. En dan vragen mensen zich hier soms af waarom men meteen duurdere objectieven aanraadt. Wel, dit is mijn "waarom".
                        Last edited by yowan-kenobi; 16 maart 2007, 14:19. Reden: dt-fout ;)

                        Comment


                        • #13
                          Re: sigma of canon?

                          Je zegt dat je moet kiezen tussen de lens van sigma 28-70mm-f2.8 EX DG Macro en de lens van canon EF 28-70mm f2.8 L USM.

                          Waarom de EF 28-70mm f2.8 L USM en niet de nieuwere EF 24-70 f2.8 L USM versie? Kies je bewust hiervoor?

                          Betreft mijn ervaringen met de Canon L's... "Power has his price"

                          Ik zou zeggen ga naar de winkel (Konijnenberg heeft ze in stock), schroef ze op uw body en vergelijk deze 2 objectieven en je zal het verschil merken!


                          P.s.: Hou ook in je achterhoofd dat de 2e handsprijs van een L-lens niet veel verschilt t.o.v. de nieuwprijs. Zie het als een investering .


                          M.v.g.
                          CANON Inc. Made In Japan

                          Comment


                          • #14
                            Re: sigma of canon?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            nooit geen, is dus altijd.
                            grt,bouk.
                            Daar heb je me te pakken Bouk.
                            Die opmerking maak ik zelf ook altijn en maak ik dezelfde fout

                            Gr Kees
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                            Comment


                            • #15
                              Re: sigma of canon?

                              Ik geloof niet dat je de 28-70 f2.8L van Canon nog nieuw kan kopen deze is al een tijdje vervangen door de 24-70 f2.8L en deze laatste zou ook beter zijn.

                              mvg
                              Nieuwe website

                              Comment

                              Working...
                              X