Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma f 2.8 70-200 lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma f 2.8 70-200 lens

    Hi,

    De zoveelste objectief vraag op dit forum.
    Ik heb mijn zijn gezet op deze http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=20077 lens.

    Ik kan me geld maar 1 keer uit geven en daarom zo ik graag jullie advies willen weten en ervaringen.

    Waar voor ik hem wil gaan gebruiken is voor sportfotografie (voetbal).
    Is deze lens daar geschikt voor of hebben jullie een beter advies.
    Me budget is uiterlijk 1000.00 euro

    thnx
    Rene
    Mijn mijn Website

  • #2
    Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

    Je zult wel een statief moeten gebruiken. Op 200mm kan je moeilijk het beeld stil houden en hij is bijna 1.5 kilo. Verder kan ik moeilijk advies geven, heb er hooguit ooit gefilmt bij een wedstrijd.

    Ik denk wel dat het belangrijk is om te bepalen waar je gaat staan. Als je langs de lijn gaat staan en ze staan net voor je neus te spelen dat kan 70mm net te nauw zijn denk ik.
    Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

    Comment


    • #3
      Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

      Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
      Je zult wel een statief moeten gebruiken. Op 200mm kan je moeilijk het beeld stil houden en hij is bijna 1.5 kilo. Verder kan ik moeilijk advies geven, heb er hooguit ooit gefilmt bij een wedstrijd.

      Ik denk wel dat het belangrijk is om te bepalen waar je gaat staan. Als je langs de lijn gaat staan en ze staan net voor je neus te spelen dat kan 70mm net te nauw zijn denk ik.
      Ik heb nu ook een 200 mm lens maar die geeft te weinig belichting.
      Ik fotografeer sowieso met een stok anders te veel beweging.

      Er is mij door diverse amateur clubs gevraagt of ik wil foto graferen voor ze.
      Dus de positie bepaal ik mooi waar ik gaat zitten :P.

      Verder zal de lens ook wel eens voor andere doeleinden gebruikt worden zoals natuur. Maar de hoofdzaak gaat sport worden.
      Mijn mijn Website

      Comment


      • #4
        Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

        Hou er idd rekening mee dat dit een "zware" lens is, ik gebruik de 80-200 2.8 Nikkor en heb daar toch relatief veel bewogen beelden mee, maar het is zeker niet onmogelijk hé !!! Het bereik is voor lagere klasse voetbal zeker voldoende omdat je dan heel kort naast de lijn kan staan. Voor professioneel gebruik denk ik dat je toch al beter naar 300 mm gaat. Maar zoals geweten is je 200 op een sensor 300 mm (tenzij full frame).

        Comment


        • #5
          Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

          Inderdaad de lens weegt rond de 1.3 kilo.
          Maar als je hem op een stok schroef zal je toch voldoende stabiliteit hebben of heb ik dat mis.
          Mijn mijn Website

          Comment


          • #6
            Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

            Voor Canon blijf ik erbij: als je snelle AF wil ben je beter af met de Canon-versie, maar het is meestal inderdaad een kwestie van budget. Maar als ik opnieuw moet 'opbouwen' begin ik terug met de f4L ...
            Heb zelf al een paar keer jeugdvoetbal gefotografeerd (half veld) en ik vind die 200mm véél te weinig!

            My 2 cents...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

              Ik gebruik deze lens ook (ca 2,5 jaar oud) en schiet ook wel eens voetbal. Over de lens zelf kan ik duidelijk zijn: zeer goed.

              Voor voetbal is ie echter minder geschikt. Dat komt voornamelijk door het iets te beperkte bereik van 200mm. Voor voetbal ga je beter voor een 300mm of zelfs 400mm prime. Deze lens als aanvulling op zo'n 300 of 400mm is wel weer een goede keuze.

              Dus mijn advies; ga je vooral voetbalfoto's ermee maken... niet doen. Spaar dan liever iets langer door.


              Hert

              Comment


              • #8
                Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                De 70-200 EX is voor wat je ze wilt gebruiken een prima lens. Mss iets tekort in bereik om echt op de actie te zitten, kan je nog altijd oplossen door een 1.4 converter naderhand. De lens is snel, lichtsterk en tekent haarscherp. Een goeie koop imo.
                Ze is zwaar, dat klopt, maar dat maakt ze ook een stuk stabieler. Ik gebruik ze vrijwel altijd uit de hand.
                fotosite

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                  Gelukkig heb ik nog even de tijd. Voordat die kleine van me gaat sporten ben ik minimaal 4 jaar verder
                  Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                    Ik gebruik de Nikon 80-200 f2.8 en trek er heelwat zaalsporten mee.
                    Ik gebruik geen statief (mono- of tripod). Alles uit de hand. Is inderdaad zwaar maar ben wel tevreden van de foto's. Je moet wel de regeltjes van snelheid en mm in het oog houden.
                    Voor voetbal is het te doen op voorwaarde dat je kort genoeg bij het veld staat.
                    Op mijn site staan tal van sportfoto's met deze lens getrokken. Vriend van mij heeft de Sigma 70-200 f2.8 en is wat dat betreft ook tevreden.

                    Patrick
                    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                      Ik gebruik de 70-200mm nu ook enkele maanden. En gebruik die voor alle tele toepassingen, meestal sport. Ik vind het voor deze toepassingen zeer goed. Het gebruik van een statief is normaal gezien niet nodig, al heb ik wel mensen dit zien schrijven in deze post. De ISO wat optrekken en alles komt inorde.
                      SHARPimages.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
                        Je zult wel een statief moeten gebruiken. Op 200mm kan je moeilijk het beeld stil houden en hij is bijna 1.5 kilo. Verder kan ik moeilijk advies geven, heb er hooguit ooit gefilmt bij een wedstrijd.
                        Niet akkoord. Ik gebruik deze in 99% van de gevallen altijd uit de hand, en dankzij het gewicht is dit vrij stabiel. Als je sluitertijd maar hoog genoeg is, wat mede mogelijk gemaakt wordt door de grote f opening, en eventueel een hogere iso waarde indien het echt té donker is. Als men bijv. bij een concert altijd een statief zou moeten gebruiken zouden er maar weinig mensen dit objectief gebruiken. Dat zou niet om doen zijn. Verder zeer tevreden over dit objectief.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                          Of je wel of niet een statief nodig hebt ligt niet aan de lens, maar aan't ventje die deze gebruikt! En dat heeft niet enkel met een vaste hand te maken, maar ook een deel met techniek...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                            Hallo,

                            voor dit budget gewoon een prachtlens !
                            Lichtsterk (f2.8 over het hele bereik).
                            Trekt zeer scherpe foto's welke kwalitatief dan ook zeer goed zijn.
                            Kwalitatief zeer goed gebouwd (dat heeft ie in z'n jaren reeds bewezen).
                            En een snelle (HSM) AF, waarbij ik twijfel of ie langzamer is dan de véél duurdere Canon lensjes...
                            Mocht het bereik te kort wezen, een 1.4 extender gebruiken.
                            En een beetje gewicht in je hand vind ik alleen maar positief om de zaak stil te houden.

                            Groet
                            Adrie

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma f 2.8 70-200 lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                              En een snelle (HSM) AF, waarbij ik twijfel of ie langzamer is dan de véél duurdere Canon lensjes...
                              Als je ooit de kans hebt moet je dat eens proberen, ik heb ooit eens gewisseld met iemand met de Sigma variant, ik had toen de f4, en onze beide reakties logen er niet om!

                              Comment

                              Working...
                              X