Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

    Zou een goedkope tele-zoom willen aanschaffen.
    Het gaat tussen de ………..
    sigma 70-300mm f4-5’6 macro Apo super II
    sigma 70-300mm f’4-5’6 macro super II
    Zijn er hier die deze lens al gebruikt hebben en wat is het verschil tussen met APO of zonder.
    Zou deze willen gebruiken in een sporthal voor tafeltennis.
    En ik vraag me af of deze lens op mijn D70 goed (voor zijn prijs) presteert.
    Zou hem op 800 of 1250 of 1600 Iso zetten maar is het dan nog te doen met een snelle sluitertijd minimum 1/200 zou ik moeten halen.
    En ik denk dat het scherp wordt voor dat te halen.
    Graag advies over deze lens.
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

  • #2
    Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

    Ik heb de Sigma non-apo en ik vind het echt een bagger ding.
    Slap contrast, groen groen groen, heel vies en soft (lees niet scherp).
    Ik heb geen goed woord over voor deze lens.
    Heb maar een paar leuke foto's met deze lens gemaakt bij heel mooi licht.

    Ik ga nu alleen voor primes.
    Ook met de apo versie zal je niet echt snel kunnen schieten in een sporthal lijkt me.
    Ik zou kijken voor een wat snellere prime.
    Canon 30D|Zenitar 16 f/2.8|Canon 35 f/2|85 f/1.8|MP-E 65|100 f/2.8 macro
    EdwinBont.nl Verkoop: FotoNatura (Showcase » Portfolio's » Nationaal » Edwin Bont)

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

      hoi Jan,
      ik ben in het bezit van de APO versie en mijn bevindingen zijn dat het een hele goeie lens is ..........maar ze heeft licht nodig.

      Ik denk dus ook dat je voor een shoot in een sporthal tekort gaat schieten met deze lens, eerder opteren voor een lichtsterke (duurdere ) dus

      groetjes

      Alex
      Canon 300d ; bg-E1 ; kitlens ;canon 100mm 2.0 en 50 mm 1,8 II ; Metz 54 MZ-3

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

        Ik sluit me aan bij Bromista. Met mijn APO macro II krijg ik hele scherpe fotos
        in heldere daglicht, maar bij slecht licht is de lens slecht. De lens presteert ook verschillend met verschillende camera modellen. Op mijn oude canon 1000fn had ik regelmatig focus problemen, terwijl nu op mijn 20D is de focus altijd spot on.
        vriendelijke groeten, Helen
        Updated WWW.HELENICA.NL
        ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

          goeie lens, zeer content van, alleen natuurlijk, licht. Hij moet licht genoeg hebben en dan krijg je prachtige resultaten, zelfs de macro is super.

          ZEKER DE APO VERSIE kiezen de NON APO zou'k zeggen , handen af


          grtz
          A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
          pics @ www.thejudge.be

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

            Heb de APO versie... prijs/kwaliteit een goeie lens maar natuurlijk niet echt top! dus eerder een starterlens...ofwel iets meer uitgeven en onmiddellijk gaan voor beter/scherper/vlugger....
            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
            BD0290BE

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

              Jan,

              Ik heb in de beginne de APO versie gehad gedurende een week en die was niet slecht, maar heb ze nadien ingeruild voor een 170-500(mits natuurlijk opleg).
              Echter voor wat je wil doen is ze imo onbruikbaar en raad ik je ten zeerste de Sigma 70-200/F2.8 aan. Ze is beduidend goedkoper als de Nikon VR maar als je met actie shots zit(met sluitertijden tussen de 1/200 tot 1/500) is dat toch van geen belang. Ik dacht dat ze rond de €700 zit maar ze is dat zeker waard. Natuurlijk als je portemonnι €1500 kan verdragen, dan moet je voor de VR van Nikon gaan.

              Ik gebruik die Sigma voor ijshockey foto's en dat gaat rap zenne.(en vooral bij slecht licht).
              Als past, mag je ze eens lenen om te proberen.(Als ik niet juist een wedstrijd heb)

              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

                Ok. Dus deze lens valt af.
                ga nog even verder sparen en toch voor een lichtsterke gaan.
                werk nu met de sigma 18-125. als alround lens.
                als de nieuwe tamron 18-200 verkrijgbaar is dan verkoop ik de sigma en wordt de tamron normaal mijn alround lens. Met de cropfactor komt die toch op 28-300 mm. vertrekt wel op 3,5 en niet 2.8 maar kan ik mee leven.
                voor een lichtsteke lens ga ik proberen een goede occasie op de kop te tikken. is dat niet het geval dan zal ik de raadgevingen van Hubert maar volgen denk ik.
                in ieder geval bedankt voor de Info.
                Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                Hier op dit forum.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

                  al goed dat ik mijn Minolta A1 nog niet verkocht heb.
                  want verleden jaar op de belgische kampioenschappen tafeltennis heb ik met de A1 foto's genomen en met mijn teleconvector er op had ik nog een sluitertijd van 1/250 en diafragma van 3,2....wel iso op 200 en dan heb je wel al ruis maar met Helicon ruisfilter los je dat wel op.
                  zal mijn A1 maar niet thuislaten en die zeker meenemen denk ik.
                  al zou ik het wel spijtig vinden dat ik in zulke slecht licht situaties de Nikon in de Lowerprozak moet laten steken en de A1 moet nemen.
                  Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                  Hier op dit forum.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

                    Jan,

                    Als je dat met uwe A1 op 1/250 bij F3.2 op ISO 200 kunt, dan moet je dat zeker met de D70 op 1/200 bij F3.5 op ISO 200 kunnen en zeker op 1/400 op F3.5 bij ISO 400 zonder een ruisfilter te moeten gebruiken.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

                      zal vanavond in de Club eens gaan testen met mijne sigma 18-125mm
                      zal laten weten welke sluitertijden ik kan halen en op welke ISO waarden de Nikon moet zetten Hubert. Voor tafeltennis heb je algemeen al wel veel licht.
                      dat sc heelt wel. (In iedergeval toch in TTK Beraar)
                      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                      Hier op dit forum.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

                        Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
                        zal vanavond in de Club eens gaan testen met mijne sigma 18-125mm
                        zal laten weten welke sluitertijden ik kan halen en op welke ISO waarden de Nikon moet zetten Hubert. Voor tafeltennis heb je algemeen al wel veel licht.
                        dat sc heelt wel. (In iedergeval toch in TTK Beraar)
                        Jan, ik gebruik bij ijshockey bijna altijd ISO 1600 en dat valt nog mee kwa ruis maar dat komt ook daar er dan een grote witte achtergrond is en daar is ruis minder goed zichtbaar. Ik heb die ISO 1600 nodig daar de lichtomstandigheden slecht zijn. Eerder deze maand bij de finale van de beker van Belgie kon ik een stapke minderen(800) maar dat komt omdat de VRT daar ook met 3 cam's stond en dus een pak meer licht had.

                        Hubert
                        Hubert

                        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

                          hier ben ik terug na wat testwerk en dat is wel fris tegen gevallen hoor die sigma 18-125mm bop iSO 1600 was mijn maximale sluitertijd maar 1/100.
                          op volledig uitgeschoven lens 200mm.
                          daar spring je niet ver mee in tafeltennis.
                          zal toch iests lichtsterker moeten aanschaffen denk ik.
                          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                          Hier op dit forum.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

                            Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
                            hier ben ik terug na wat testwerk en dat is wel fris tegen gevallen hoor die sigma 18-125mm bop iSO 1600 was mijn maximale sluitertijd maar 1/100.
                            op volledig uitgeschoven lens 200mm.
                            daar spring je niet ver mee in tafeltennis.
                            zal toch iests lichtsterker moeten aanschaffen denk ik.
                            Jan,

                            Hier klopt toch iets niet. Hoe kan je met een 18-125, met volledig uitgeschoven lens, 200mm halen?

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 70 -300 F4-5,6 Macro APO super

                              ik vermoed cropfactor??? 125 x 1.6 = 200
                              https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

                              Comment

                              Working...
                              X