Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

    Oorspronkelijk geplaatst door Pieter666
    @ DeSw@: Heb je ook een voorbeeldfoto genomen op 300mm zonder macrofunctie aan?

    Ik denk dat iedere lens wel goed is, zolang je je fototoestel maar leert gebruiken!

    Thx in advance!

    en de exif misschien?

    Comment


    • #32
      Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

      Oorspronkelijk geplaatst door morti
      en de exif misschien?
      ISO 100 - F8 - 1/8 sec - op statief. (macro functie)
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

      Comment


      • #33
        Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter666
        @ DeSw@: Heb je ook een voorbeeldfoto genomen op 300mm zonder macrofunctie aan?

        Ik denk dat iedere lens wel goed is, zolang je je fototoestel maar leert gebruiken!

        Thx in advance!
        op 300 mm zonder macro functie - ISO 400 f8 1/1000 sec.

        Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
        Web-Albums

        Comment


        • #34
          Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

          Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
          op 300 mm zonder macro functie - ISO 400 f8 1/1000 sec.

          Swa, is dat een crop of een resize van 3000 pixels naar een 800 pixels?

          Indien het geen crop is, zou deze wel handig zijn...

          Nu ik toch aan het vragen ben, wat doet de lens op 300mm f6.3 en/of f7.1? Ik ga er vanuit dat f5.6 echt wel de limiet zal zijn en dus enkel in geval echte noodzaak te gebruiken.


          Alain

          Comment


          • #35
            Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

            Heb ook nog een aantal beeldjes van deze lens, is de niet dg versie, wel APO.

            De vos is geschoten op 300mm-iso 200-1/160 sec-F/5.6



            Damhert ? , gemaakt op 70mm-iso 800-1/640 sec-F/4.5



            Mijn ervaring met deze lens is dat ze bij voldoende licht, op een diafragma tss 5.6 en 11 en een vaste hand of statief bijzonder scherp kan tekenen.
            Voor de 200 € dat dit lensje kost kan je volgens mij niks beters vinden.
            Het was de eerste tele die ik aankocht om de aanvulling te maken op de 18-70 kitlens(nikon) en bij wandelingen heb ik ze nog zeer vaak bij, ondanks het feit dat ik ook de 70-200 hsm en de 100-300 hsm in bezit heb.
            Eric Van Aerschot BD0730BE

            Comment


            • #36
              Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

              Oorspronkelijk geplaatst door alainD
              Swa, is dat een crop of een resize van 3000 pixels naar een 800 pixels?

              Indien het geen crop is, zou deze wel handig zijn...

              Nu ik toch aan het vragen ben, wat doet de lens op 300mm f6.3 en/of f7.1? Ik ga er vanuit dat f5.6 echt wel de limiet zal zijn en dus enkel in geval echte noodzaak te gebruiken.


              Alain
              Dit is geen crop,en de andere vraag moet ik voorlopig nog schuldig blijven.
              Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
              Web-Albums

              Comment


              • #37
                Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

                Swa en EVA,

                merci voor de geruststelling

                men keuze staat nu wel vast, nu nog tijd vinden om em te gaan halen hehe
                Groetjes van mij ;)

                Comment


                • #38
                  Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

                  Jap

                  Bedankt voor de reacties!!!!

                  Mijn keuze staat ook vast, nu nog de laatste 50 euro sparen en ik kan ze gaan halen!!!

                  Waarom duurt dat toch ook zo lang....

                  Grtz
                  Pieter
                  Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

                    Ik ga hem ook kopen bij de d50+kitlens

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

                      Mijne komt morgen toe van bij Corné. Zal gebruikt worden op 350d

                      grtz

                      PS. hopelijk binnenkort scherpe foto van een mooi roodborstje
                      Tevreden Canonist

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

                        ik heb sedert een 3 tal weken de 70-300 in mijn bezit en moet zeggen de eerste beelden vind ik heb nog een beetje zoek werk met het gebruik en zo maar het is dan ook men eerste tele ,,de macrofunctie werkt dus tussen 200 en 300mm, en met flits geeft toch goede beelden het is nu nog een beetje zoeken bij iets donkerder weer om buiten te trekken, maar ga nu eens in raw proberen te werken en zien wat dat geeft.
                        Mvg.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

                          Ik ben vandaag na lang wachten en sparen deze lens gaan kopen, en ik moet zeggen.... WOW.
                          Ik was bang dat ze soft zou zijn, maar de resultaten vallen goed mee!!!
                          Ik heb al foto's binnen genomen in deze weersomstandigheden (lees: regen buiten, dus redelijk donker binnen, wel met lampen aan) en ik vind dat ze het goed doet...

                          Natuurlijk, het is wel geen L - glas, maar deze lens bekoort mij, ik kan al niet wachten om er eens buiten mee op stap te gaan...
                          Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

                          Comment


                          • #43
                            Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

                            Maak jullie geen zorgen het is een dijk van een lens voor een kleind bedrag.

                            Dit zijn een paar voorbeelden wat allemaal kan met deze lens







                            Het ding staat altijd op m'n Ist ds het is de ideale wandellens voor mij.

                            G
                            Geyst

                            Comment


                            • #44
                              Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

                              Als je fotos wilt zien getrokken met de Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II neem dan hier is een kijkje http://www.pbase.com/cameras/sigma/7...macro_super_ii
                              Last edited by Michael D.; 15 februari 2006, 22:47.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Sigma 70-300 APO DG - scherpte-test (UPDATE, 2e test)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Geyst
                                Dit zijn een paar voorbeelden wat allemaal kan met deze lens
                                Yep, ik blijf het herhalen, hoe kan je in godsnaam een lens beoordelen adhv verkleinde, 60KB grote foto's

                                Comment

                                Working...
                                X