Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-210 f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-210 f2.8

    Hey,

    Kwam onlangs bij m'n plaatselijke fotoboer en viel m'n oog in de kast op het feit dat daar nog een sigma 70-210 f2.8 met de juiste vatting stond. Dus niet de 70-200 EX
    Het is "nieuwe" lens (geen tweede hands), maar eentje die gewoon al vele jaren in de kast staat.

    Ze konden mij niet echt zeggen wat ze moest kosten, maar wat vinden jullie dat ik er aan mag geven...

    Is er eigenlijk veel verschil tussen de 70-200 EX en de 70-210?
    (snellere AF? en qua glas?)

    Bedankt,
    Brecht

  • #2
    Re: Sigma 70-210 f2.8

    Tweedehands brengen ze meestal 250-350 euro op, nieuw ben ik ze natuurlijk nog nooit tegengekomen. De AF is natuurlijk nog via de camera (zonder hsm), optisch schijnt het allemaal niet slecht te zijn, maar ik heb de lens nooit kunnen testen. Ik zou zeggen vraag de fotozaak wat ze voor de lens willen hebben, probeer hem eventueel even op de camera (kun je me altijd even jpgs mailen om te beoordelen). Test de lens vol open en op 5.6 op 70, 150 en 210mm, dan heb je zo een idee.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-210 f2.8

      jap@a,

      deze lens is inderdaad optisch heel sterk.
      niet supersnel in focussen, maar ja ...

      ze bestaat eigenlijk in 2 versies: één met filtermaat 77mm en één met 82mm.
      (de eerste zou wel eens durven vignetteren bij analoog/full-frame)

      voor welke vatting is die?
      want ik hoorde net gisteren nog van de verdelers van sigma dat deze lens (zo'n 10 jaar oud?)
      niet geschikt is voor bv de 'recentere' eos-toestellen (vanaf 10D niet meer geschikt)
      en dat rechip niet meer mogelijk is.

      kun je me trouwens eens contacteren via pm?
      merci

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-210 f2.8

        't gaat om een minolta-vatting dus HSM is sowieso niet aan de orde.

        'k zal binnekort nog eens langsgaan en wat testjes schieten... alhoewel dan ga ik weer verkocht zijn en weeral geld uitgeven

        bedankt,
        Brecht

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-210 f2.8

          Indien dat het minolta is koop ze gewoon en indien ze je niet bevalt verkoop je ze heir op het forum, er zal intresse genoeg voor zijn geloof me.
          HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
          Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-210 f2.8

            ik vrees wel dat, eenmaal je ze gekocht hebt, dat je ze niet meer gaat willen missen.
            toplens! zeker als het de 82mm-versie is.
            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment

            Working...
            X