Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-150

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50-150

    Simpel vraagje. Zijn er mensen die deze lens gebruiken ?

    Is deze lens geschikt voor sportopnamen ? Ook voor voetbal (ook bij lichtarme omstandigheden/kunstlicht) ? Ik las dat ze minder scherp is op 150mm bij de eerste versies van een paar jaar geleden. Is dit nu nog het geval ?

    Ik zou eventueel opteren voor deze ipv de 70-200 omwille van het feit dat ze makkelijker (niet zo zwaar) hanteerbaar zou zijn.

    Indien niet correct of opmerkingen ... shoot !
    Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

  • #2
    Re: Sigma 50-150

    Ik heb geen ervaring met deze lens maar zal 150mm niet een beetje kort zijn voor op het voetbalveld
    www.indetailfotografie.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50-150

      Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
      Ik heb geen ervaring met deze lens maar zal 150mm niet een beetje kort zijn voor op het voetbalveld
      Dat kan een beperking zijn, uiteraard. Maar voetbal is niet het hoofddoel ... andere 'kortbij' sporten zoals een match basketball, indoor kickbox, ...

      Ik zoek vooral een lens die 'draagbaar' is en niet noodzakelijk een stabilisator nodig heeft. Ik wil dat de lens vooral hanteerbaar is (zonder statief) ...
      Nikon D90 met Nikkor 50 f1.8, Nikkor 18-200mm VR, Nikkor 70-300 VR, Tamron 17-50 2.8, Sigma 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50-150

        Ik gebruik de lens zelf voor concerten, en op 150mm f/2.8 is ze inderdaad wat minder scherp dan in de rest van het bereik. Voor sport heb ik ze amper gebruikt dus daar kan ik niet echt een oordeel over vellen..
        about.me/stijnv

        Comment

        Working...
        X