Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 400mm f5.6 APO macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 400mm f5.6 APO macro

    dag allemaal,

    ik heb deze lens een tijdje geleden aangeschaft en ben erg tevreden over de kwaliteit beelden dat deze aflevert als ik scherp stel met de MF. Echter als ik de AF gebruik zit de focus er altijd net naast. dus levert dit altijd onscherpe beelden op. Ik gebruik deze lens op mijn nikon D90 body.
    is er een manier waarom ik dit kan oplossen of zal ik er gewoon mee moeten leren leven?

    greets,

    Jeroen.

  • #2
    Re: sigma 400mm f5.6 APO macro

    Heb je al eens bepaald onder gecontroleerde omstandigheden of de AF er altijd naast zit? Als het dan nog steeds voorkomt heb je ineens een idee of het front of backfocus is en kan je die eventueel opsturen naar Sigma. Hoeveel dit zou gaan kosten weet ik niet, heb je de lens nieuw gekocht of 2de hands?
    De Flickr-pagina.
    Nikon D90 met een hele reeks lenzen

    Comment


    • #3
      Re: sigma 400mm f5.6 APO macro

      Heeft de D90 micro adjust?
      https://www.naturephotoportal.com/

      Comment


      • #4
        Re: sigma 400mm f5.6 APO macro

        nop d90 heeft die niet
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: sigma 400mm f5.6 APO macro

          Ik heb dezelfde lens, maar dan de Canon versie met HSM

          Er zijn hier twee mogelijke oplossingen: koop een body met microadjustment (geen idee vanaf welke camera dat bij Nikon is) of breng je body en lens binnen bij een servicecenter voor focusafstelling, zoals bvb Rofa in Nederland, in België zijn er ook, maar de naam ervan ben ik vergeten. Er zijn zeker nog andere forumleden die je hierbij kunnen helpen
          Last edited by LaurentS; 16 augustus 2011, 21:17.
          70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

          Comment


          • #6
            Re: sigma 400mm f5.6 APO macro

            d7000 heeft micro adjust denk ik
            d300(s) zeker hoger ook
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: sigma 400mm f5.6 APO macro

              Misschien ook eerst even zelf testen of er front/backfocus is.

              Vanaf statief werken bij genoeg licht. Paar batterijtjes schuin op een rijtje zetten, of iets anders waarop je scherpte goed kan beoordelen. Scherpstellen op het middelste batterijtje en vervolgens op je PC kijken of de middelste ook daadwerkelijk scherp is.
              > Zo heb ik dat hier op BD van Black Bandit geleerd...werk prima.
              Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
              Canon powershot s120

              Comment


              • #8
                Re: sigma 400mm f5.6 APO macro

                ik zal de test voor back en front focus een van de volgende dagen doen. maar wat ben ik hier juist mee vooruit? is dit om zelf bij te stellen of...?
                heeft er iemand een idee hoeveel dit ongeveer kost om de lens binnen te doen bij een servicecenter?
                de lens is trouwens tweedehands gekocht. sigma maakt geen primelenzen meer

                greets en alvast bedankt

                Comment


                • #9
                  Re: sigma 400mm f5.6 APO macro

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeroenaerts Bekijk bericht
                  ik zal de test voor back en front focus een van de volgende dagen doen. maar wat ben ik hier juist mee vooruit? is dit om zelf bij te stellen of...?
                  heeft er iemand een idee hoeveel dit ongeveer kost om de lens binnen te doen bij een servicecenter?
                  de lens is trouwens tweedehands gekocht. sigma maakt geen primelenzen meer

                  greets en alvast bedankt
                  Zeker maakt Sigma nog wel prime lenzen.
                  Wel jammer dat de 400mm niet meer in productie is, de laatste versie schijnt vrij aardig te zijn, de versie waar jij van spreekt heeft toch wel last van weinig contrast.
                  Als de AF niet deugt kan een camera die adjust heeft dit wellicht oplossen, een sevicecenter zal voor het afstellen al gauw meer vragen dan dan de waarde van de lens.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: sigma 400mm f5.6 APO macro

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                    Zeker maakt Sigma nog wel prime lenzen.
                    Wel jammer dat de 400mm niet meer in productie is, de laatste versie schijnt vrij aardig te zijn, de versie waar jij van spreekt heeft toch wel last van weinig contrast.
                    Als de AF niet deugt kan een camera die adjust heeft dit wellicht oplossen, een sevicecenter zal voor het afstellen al gauw meer vragen dan dan de waarde van de lens.
                    Ik denk dat hij het heeft over de laatste versie, namelijk de Sigma 400mm f5.6 APO Tele Macro HSM, de versie die ik ook heb en heel aardig is. Ik heb hem ook en ik ben er tevreden over, jammer dat ik niet kan afstoppen op mijn 450D. Photozone is er ook tevreden over, zelfs iets beter dan de Canon 400mm f5.6L volgens hen (klik).
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                    Comment

                    Working...
                    X