Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 400mm F5.6 AF op Sony Alpha?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 400mm F5.6 AF op Sony Alpha?

    Via via kan ik aan een 400mm sigma ( non-Apo) autofocus lens komen.
    Hij heeft de minolta AF-vatting, dus in theorie zou hij op de Sony Alpha moeten passen.
    De vraagprijs voor deze lens is 85 euro. Is dit een goede prijs en is het het een goede lens? Ik wil er vooral natuur- en dierenfotografie mee doen.
    Sony Alpha A-200
    Sony 18-70 + Sigma 28-200 + Tamron 70-300 + Sigma 400 F5.6

  • #2
    Re: Sigma 400mm F5.6 AF op Sony Alpha?

    Ik heb enkele jaren geleden ±3500 bef betaald voor een Pentax uitvoering. Dus 85€ is normaal.

    In mijn lens is er jammer genoeg schimmel gekomen
    Kwa beeldkwaliteit zit deze op het niveau van een x-400 zoomlens met behoorlijk wat CA (dit is echter behoorlijk te corrigeren via software). Wanneer je niet van plan bent om je foto's ten toon te stellen of verkopen is dit een geen slechte koop, anders kan je beter doorsparen. Ik kan je wel niet onmiddellijk een foto laten zien vermits ze allemaal nog in het analoge tijdperk getrokken waren.
    Te veel lenzen en te weinig tijd.
    http://pentaxlenstest.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 400mm F5.6 AF op Sony Alpha?

      Kijk hier eens voor info over de 400 mm's voor de a-vatting :
      Dyxum lensinfo

      De Sigma staat er ergens tussen.
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 400mm F5.6 AF op Sony Alpha?

        Ik heb zelf de APO Telemacro- versie van die Sigma en ik ben daar zeer tevreden over. Ik heb bewust voor deze versie gekozen omdat in verscheidene reviews vermeld werd dat deze pakken beter was dan de gewone APO versie. Ik vermoed dat de niet APO versie nog een trapje lager staat en dat de kwaliteit niet echt denderend zal zijn.

        Maar, 85 euro is natuurlijk niet veel geld voor een lens... Je zou het er altijd op kunnen wagen en als het tegenvalt opnieuw trachten te verkopen?


        groeten,
        Andries
        https://www.instagram.com/andriesdes...er_photography

        Comment

        Working...
        X