Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 35 f/1.4 ART voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 35 f/1.4 ART voor Canon

    Hi collega-fotografen :-)

    ik sta op punt een 35mm te gaan halen, en heb mijn oog laten vallen op of de Canon EF35 f/1.4 L USM, of de Sigma 1.4 ART ...

    volgens alle reviews is de Sigma uiterst scherp, zelfs op 1.4 ... maar ik vraag mij af wat jullie ervaringen zijn wat betreft de "consistentie" van deze lens?
    Betrouwbare AF, of toch meer "missers" dan met de Canon?

    REden van de twijfel is mijn vorige ervaringen met Sigma lenzen (70-200 etc..), die toch wel wat problemenhebben met front, backfocus en niet consistent focussen ...

    Alvast bednakt om me hier even uit de twijfel te helpen !

    Christophe

  • #2
    Re: Sigma 35 f/1.4 ART voor Canon

    Ik weet niet hoe ze te vergelijken valt met de canon versie, maar ik heb de sigma en het is een van de scherpere lenzen die ik heb en ze is behoorlijk consistent in AF.
    Ales kan beter natuurlijk maar het is toch een van de beste lichtsterke primes die ik al ben tegengekomen.
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 35 f/1.4 ART voor Canon

      Ik heb ze ook maar heb ze toch moeten fine-tunen met de sigma usb-dock (die ik ook in bezit heb)
      Voor de rest zalige lens op FF. Geeft zo telkens een extra iets volopen op f1.4 en lichte vignettering.
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 35 f/1.4 ART voor Canon

        Ik heb ook getwijfeld en ben voor de canon f2 IS gegaan, nog geen spijt van gehad.
        Kleiner, lichter, soepelere bediening (voor zover dat nodig is), en IS voor moest ik eens willen filmen. (Heb geen brede gestabiliseerde lens)

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 35 f/1.4 ART voor Canon

          Ik zou gaan voor Canon.

          Reden: Body + lens binnenbrengen bij Techrepair voor een ijking en je gaat verschieten!
          CANON Inc. Made In Japan

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 35 f/1.4 ART voor Canon

            Betere lensen dan de art serie van Sigma zijn er volgens mij niet te vinden. maar er hangt wel een prijskaartje aan.

            At a price of about $250, the Canon 35mm f/2 lens is a winner.

            Canon 35mm ƒ/1.4L USM
            More expensive than the Sigma, the Sigma was able to produce images that were slightly sharper than the Canon, though some stopping down was required: at wide apertures, the Canon has intense corner softness. Sigma's produced an excellent lens in the 35mm ƒ/1.4 DG HSM, with comparatively great performance at the ƒ/1.4 aperture setting, where the lens will no doubt be used for the majority of the time. There's a lot to like here: great results for sharpness, low chromatic aberration, and low distortion.
            "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 35 f/1.4 ART voor Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
              Ik heb ook getwijfeld en ben voor de canon f2 IS gegaan, nog geen spijt van gehad.
              Kleiner, lichter, soepelere bediening (voor zover dat nodig is), en IS voor moest ik eens willen filmen. (Heb geen brede gestabiliseerde lens)
              Heb dezelfde keuze gemaakt, en nog geen seconde spijt van gehad. Vlijmscherp en licht lensje, heb ik bijna altijd in mijn fototas zitten.
              En ik vind de IS een enorm voordeel. Om bvb 's avonds onopvallend foto's kunnen maken zonder statief.
              En zelfs op mijn fullframe camera's is de beeldkwaliteit op 400 iso nu eenmaal beter dan op 3200 iso
              Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 35 f/1.4 ART voor Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Dushi Bekijk bericht
                Betere lensen dan de art serie van Sigma zijn er volgens mij niet te vinden. maar er hangt wel een prijskaartje aan.

                At a price of about $250, the Canon 35mm f/2 lens is a winner.

                Canon 35mm ƒ/1.4L USM
                More expensive than the Sigma, the Sigma was able to produce images that were slightly sharper than the Canon, though some stopping down was required: at wide apertures, the Canon has intense corner softness. Sigma's produced an excellent lens in the 35mm ƒ/1.4 DG HSM, with comparatively great performance at the ƒ/1.4 aperture setting, where the lens will no doubt be used for the majority of the time. There's a lot to like here: great results for sharpness, low chromatic aberration, and low distortion.
                Ik heb sinds kort de Sigma 50Art aangeschaft, eerlijk waar, optisch zeer goed , zelfs vol open, bouwkwaliteit dik in orde enz.... Doet zeer zeker niet onder voor bvb mijn 35L van Canon. Echter na enkele uurtjes fotograferen merk ik toch weer dat de focusconsistentie bij Sigma nog steeds niet op punt staat…
                10 keer dezelfde foto maken zelfs van op statief en vaststellen dat er toch telkens een 2 a 3 foto’s er behoorlijk naast zitten maakt me niet echt blij… zeker voor een lens in die prijsklasse… Nu om eerlijk te zijn moet ik me ook nog eens goed bezig houden met het instellen van de AF correcties op mijn toestellen voor deze lens. De usb dock heb ik er voorlopig ook nog niet bij aangeschaft ( eigenlijk is het een schande dat je er dit nog eens zou moeten bijkopen, Sigma maakt er zich op dat vlak toch makkelijk van af… )
                Ik ga in de komende weken toch nog eens goed evalueren of ik de lens terugbreng of niet, in elk geval heb ik teveel missers naar mijn zin terwijl ik met m’n andere lichtsterke primes ( 35F1.4L en 85F1.2L ) daar totaal geen problemen mee heb…
                1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                Comment

                Working...
                X