Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 30mm 1.4 ; werkt plots niet meer ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 30mm 1.4 ; werkt plots niet meer ?

    Allen,

    Gisteravond thuis wissel ik op mijn Canon 550d naar mijn (favoriete lens) Sigma 30mm, 1.4, de art versie.
    Lens vertoonde geen problemen toen ik deze enkele dagen terug opborg in mijn cameratas en werd in tussentijd niet gemanipuleerd of vervoerd.
    Op de locatie waar ik deze wens te gebruiken haal ik het toestel uit de tas en bij gebruik wil de lens niet scherpstellen.
    Wanneer ik manueel aan de scherpstelrand draai stelt de lens ook niet scherp en ik heb de indruk dat deze rand moeizamer draait dan voorheen.

    Is dit een gekend probleem met deze lens, zelf te fixen, waarschijnlijk niet ?

  • #2
    Re: Sigma 30mm 1.4 ; werkt plots niet meer ?

    Hoi,

    Ik ken de lens niet, dus weet ook niets van een probleem.
    Als andere lenzen wel werken op je camera, dan kun je aannemen dat het aan de Sigma lens ligt.
    Je hebt opgemerkt dat pogingen om handmatig scherp te stellen zwaarder draait en niet werkt...
    Niet meer proberen en naar de dealer brengen mits je garantie hebt of zelf een reparateur zoeken.
    Zelf hobby-en is uitgesloten, dan maak je meer stuk dan je lief is.

    Succes.
    Adrie

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 30mm 1.4 ; werkt plots niet meer ?

      Als het AF/MF knopje in de juiste stand staat, en de lens wil niet scherpstellen, en op dezelfde body werkt de AF van andere lenzen wel, dan zal er waarschijnlijk iets mis zijn met de lens.
      Je moet dus eerst eens proberen of andere lenzen wel werken, als dat het geval is, dan ben je er zo goed als zeker van dat het probleem in de lens zelf zit (probeer dan toch nog eerst het AF/MF schakelaartje eens te verzetten, het komt wel eens voor dat dat om een of andere reden geen goed contact maakt).

      Als die lens nog in garantie is, breng ze dan zo snel mogelijk binnen waar je die hebt gekocht (ik denk dat die nog niet zoveel jaren te koop is, Sigma geeft op de betere lenzen doorgaans toch 3 jaar garantie?).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 30mm 1.4 ; werkt plots niet meer ?

        lens is ondertussen binnengebracht bij konijnenberg waar ik hem minder dan een jaar terug gekocht heb.
        Ook daar was de vraag of hij niet gevallen was ... Met mijn hand op het hart kan ik zeggen van niet, alhoewel het toch vreemd is. Lens in prima staat opbergen en bij volgend gebruik is ie defect.
        reparatietijd 5 weken !

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 30mm 1.4 ; werkt plots niet meer ?

          Zonet mail gekregen van de after-sales dienst ; lens is beschadigd door zand-vuil-stof.
          Reparatiekost zal hoger uitkomen dan een nieuwe lens.
          Huh ?
          Lens is 9 maand oud heeft nooit een druppel water of zand gezien, en dit terwijl ik het materiaal met de meeste zorgen behandel.
          Indien niet gebruit wordt de lens in de gesloten case bewaard en in een verwarmde kamer.
          Daar sta je dan, kl*$*... vragen ze nog 50euro ook voor de herstelling die er gene is. Voel me bedrogen.
          Bij normaal gebruik kan dit toch niet ?

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 30mm 1.4 ; werkt plots niet meer ?

            Je bent nu een jaar geregistreerd bij BD en je enige melding na 1 jaar is zo negatief dat geen enkele Troll het zou kunnen verbeteren???
            Ik wil niet zeggen dat als ik het met een lens niet heb meegemaakt dat het niet mogelijk is, maar een als bij een sigma 30mm de AF motor kapot is werkt het MF normaal gesproken nog prima. Als de MF ook niet werkt zit er doorgaans vuil in de lens of is er impactschade.
            Hoeveel foto's heb je met de lens gemaakt?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 30mm 1.4 ; werkt plots niet meer ?

              Mijn eerste account is een 4jaar oud en werkte niet meer, bijgevolg een nieuwe aangemaakt en inderdaad ik lees vooral op het forum zonder veel te posten.
              Heb mijn foto's eens overlopen en de lens is op zo'n achttal locaties (communie, reis, weekend, ...) buitenshuis gebruikt geweest en ongeveer een 500-tal foto's mee gemaakt en ik vermoed niet meer dan 10 keer van de camera gehaald.
              Zoals gezegd is de lens aangekocht in mei 2014.

              Comment

              Working...
              X