Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

    Hallo, zijn er mensen die met één van beide lenzen (of beide) ervaring hebben en die willen delen? (De ervaring, niet de lens)

    Heeft iemand weet van vergelijkende testen over deze lenzen?

    Ik zoek een lichtsterke 24 - 70 voor op mijn (hopelijk binnenkort geleverde) D700. De Sigma kost 3 à 4 keer minder dan de Nikon en ik vroeg me af of de Nikon dat gigantische prijsverschil wel waard is...

    Alle tips & bedenkingen zijn welkom.

    PS De Tamron 28 - 75 overweeg ik niet echt, omdat ik die 4 millimeter wijder aan de onderkant wel mooi meegenomen vind. De bedoeling is om deze 24 - 70 mm lens samen met de 70 - 200 VR II van Nikon te gebruiken.
    Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
    Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
    GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

  • #2
    Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

    Van wat ik gezien heb van de nikon 24-70 f2.8, ewel

    Ik hoop ook ooit eens zo'n lens te kunnen aanschaffen, alleen is die te duur voor mij.
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
      met de 70 - 200 VR II van Nikon te gebruiken.
      Wanneer gaat die VR II er zijn
      Momenteel is het nog een gewone VR.
      Hubert

      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

        op APS-C niveau moet de sigma zekers niet onderdoen voor de nikon versie en is het prijsverschil moeilijk te verantwoorden mijn inziens.
        weet niet hoe die lens zich gedraagt op FF

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

          24-70 is op een FF een prachtige lens, die je waarschijnlijk veel gaat gebruiken (zo een beetje als een 17-50 op DX)

          Optiek is nog altijd veel belangrijker dan de digitale body (en gaat ook veel langer mee)
          Je gaat een body kopen van +2500 Eur, dus zorg dat je reserves hebt voor deftig glas.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
            op APS-C niveau moet de sigma zekers niet onderdoen voor de nikon versie en is het prijsverschil moeilijk te verantwoorden mijn inziens.
            weet niet hoe die lens zich gedraagt op FF
            Heu, al eens een 24-70 2.8 van Sigma gebruikt? Ik durf te stellen, dat het een van de slechtste lenzen van Sigma was die ik ooit gebruikt heb. zeer soft op grote openingen, focus was hit and miss!
            De Nikon daarentegen, is een zeer goed objectief. met eigenlijk geen tekortkomingen. Buiten de prijs.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Heu, al eens een 24-70 2.8 van Sigma gebruikt? Ik durf te stellen, dat het een van de slechtste lenzen van Sigma was die ik ooit gebruikt heb. zeer soft op grote openingen, focus was hit and miss!
              De Nikon daarentegen, is een zeer goed objectief. met eigenlijk geen tekortkomingen. Buiten de prijs.
              Wel goed de nuancering: sigma lens, nikon objectief
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

                Mijn opinie is : als je een camera van 2500€ koopt, dat je hierop zeker een toplens moet plaatsen. Men heeft mij enkele jaren geleden deze Sigma afgeraden (Corné - voor diegenen die hier al langer vertoeven), de man was heel objectief in zijn raadgevingen.
                En zeker nu met de recente Nikon 24-70mm 2.8, nieuwe technologie dus.
                Het is alsof je een stereoketen zou kopen en op het einde van het verhaal moet gaan besparen op de boxen. en
                Investeren in goeie objectieven en bij voorkeur van eigen stal is steeds mijn doel geweest en daar heb ik nog geen enkele ontgoocheling mee gehad.
                Ooit eens miserie gehad met een converter van een ander merk op één van mijn Nikon-objectieven. Sedertdien dus nooit meer.

                Groetjes,
                Pol.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Heu, al eens een 24-70 2.8 van Sigma gebruikt? Ik durf te stellen, dat het een van de slechtste lenzen van Sigma was die ik ooit gebruikt heb. zeer soft op grote openingen, focus was hit and miss!
                  De Nikon daarentegen, is een zeer goed objectief. met eigenlijk geen tekortkomingen. Buiten de prijs.
                  Ik kan dit enkel beamen. Heb deze ook even gehad als een van mij eerste lichtsterke lenzen op een d50. Niets mee aan te vangen. Een D700 onwaardig zou ik zeggen. Trouwens indien je je dit soort toestel aanschaft ga je toch niet als basisglas een sigma aanschaffen ?????
                  Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                  https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                    Ik kan dit enkel beamen. Heb deze ook even gehad als een van mij eerste lichtsterke lenzen op een d50. Niets mee aan te vangen. Een D700 onwaardig zou ik zeggen. Trouwens indien je je dit soort toestel aanschaft ga je toch niet als basisglas een sigma aanschaffen ?????
                    Ik heb de sigma (laatste versie). Zeer tevreden van, heeft zijn nadelen (soft op 2.8 op 70mm) maar anders echt een scherp objectief. Versie 1 ervan was niet zo goed blijkbaar maar van serie 2 bestaan er goeie...



                    of

                    http://www.photozone.de/canon-eos/31...review?start=1 (wel op canon getest maar nikon versie zou beter zijn)

                    nu natuurlijk voor een d700 zal de nikon variant wel beter zijn, daar is geen twijfel aan. Maar met APS-C is het aanrader. Zeker prijs kwaliteit

                    primair objectief : nikon
                    anders: sigma

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

                      Hier vind je in plaats van wat gelul reacties van gebruikers (APS-C), is wel niet met een Nikon mount, maar enfin verschil zal niet zo groot zijn met Nikon versie.


                      Je vind hier ook de reacties ivm de Sony 24-70mm, (gelanceert in voorbereding van de 24mp FF) zo kun je vergelijken wat reacties betreft met waarschijnlijk de top lens in deze class. De Nikon zal wel dicht in de geburen komen van de sony lens.
                      Sony Carl Zeiss 24-70mm F2.8 ZA SSM Vario-Sonnar T* A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens


                      wat testjes:

                      The latest photography news, equipment reviews and photography techniques. View our members' photography gallery and chat in our photography forums.



                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

                        Ik herhaal het tot vervelens toe; Sigma lenzen zijn optisch misschien nog een beetje, maar mechanisch laten ze na enkele jaren serieus van hun pluimen.
                        Ik heb er zo 3 gehad (f2.8 zooms) en heb ze tot ergernis moeten wegdoen.
                        Met Nikon heb ik dit nog niet ervaren.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Ik herhaal het tot vervelens toe; Sigma lenzen zijn optisch misschien nog een beetje, maar mechanisch laten ze na enkele jaren serieus van hun pluimen.
                          Ik heb er zo 3 gehad (f2.8 zooms) en heb ze tot ergernis moeten wegdoen.
                          Met Nikon heb ik dit nog niet ervaren.
                          Ik heb 3 jaar een Sigma 70-200 gehad en nooit een probleem mee gehad. Niettegenstaande dit ben ik wel overgestapt op de 70-200VR maar dat is dan meer om de iets betere prestaties in vol open en de VR.
                          Hubert

                          Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            Hier vind je in plaats van wat gelul reacties van gebruikers (APS-C), is wel niet met een Nikon mount, maar enfin verschil zal niet zo groot zijn met Nikon versie.


                            Je vind hier ook de reacties ivm de Sony 24-70mm, (gelanceert in voorbereding van de 24mp FF) zo kun je vergelijken wat reacties betreft met waarschijnlijk de top lens in deze class. De Nikon zal wel dicht in de geburen komen van de sony lens.
                            Sony Carl Zeiss 24-70mm F2.8 ZA SSM Vario-Sonnar T* A-mount lens detail page with owners reviews and reference to most useful information about the lens


                            wat testjes:

                            The latest photography news, equipment reviews and photography techniques. View our members' photography gallery and chat in our photography forums.



                            http://www.photozone.de/nikon--nikko...w--test-report
                            "wat gelul reacties "

                            wederom een zeer fijne, beleefde uitspraak op dit forum.
                            krijg hier echt genoeg van....... gewoon de elementairste beleefdheid ontbreekt hier aan velen, dat zal dan wel de internet generatie zijn die enkel zulke uitspraken doen lekker anoniem op het net, en ik de oude zak ?


                            bahhh
                            Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                            https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 24 - 70 f2.8 of Nikon 24 - 70 f2.8 ?

                              Als je een dure body koopt dan is het ook de bedoeling dat je er goed glas op gebruikt en das nog altijd duur glas.
                              Een dure body met wat goedkoop glas is zonde van het geld, koop desnoods een mindere body met goed glas erop.
                              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                              Comment

                              Working...
                              X