Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

    Iemand ervaring met de Sigma 24-70 f2.8 op een fullframe camera?
    Het liefst van al zou ik de Canon 24-70 kopen maar deze is duur.
    De Tamron (oude versie) zou niet goed zijn op full frame heb ik gehoord.
    Daarom wou ik eens informeren hoe de sigma presteert.
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

  • #2
    Re: Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

    Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
    Iemand ervaring met de Sigma 24-70 f2.8 op een fullframe camera?
    Het liefst van al zou ik de Canon 24-70 kopen maar deze is duur.
    De Tamron (oude versie) zou niet goed zijn op full frame heb ik gehoord.
    Daarom wou ik eens informeren hoe de sigma presteert.




    Denk dat deze wel zal voldoen aan je eisen,

    Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

      Kijk anders even op Photozone en Lenstip voor eventuele reviews.

      Ik denk trouwens dat de Tamron net iets te nieuw is om hier al veel gebruikers te hebben (de nieuwe versie dan). Heb zelf de Sigma 24-70mm HSM voor mijn D90 (geen full frame, ik weet het) en ben er zeer tevreden over. Misschien dat andere leden wat meer kunnen bijdragen?
      Last edited by Geys1987; 17 september 2012, 07:18.
      De Flickr-pagina.
      Nikon D90 met een hele reeks lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

        Als je de HSM versie bedoelt , kan ik zeggen dat die voldeed op mijn D300, op mijn huidige FF viel hij minder mee en heb ik hem verkocht
        Hij was brukbaar op F2.8 maar pas echt goed op F4.0, van waaraf ik geen verschil meer zag met de Nikkor variant.
        Op F2.8 was er wel verschil in scherpte maar wat ik het grootste mankement vond was dat hij tot F3.5 last had van overstraling bij grote contrasten.
        Iets waar de nikon geen last van had.

        Als je het oude model bedoelt (Macro) dan is het slechter gesteld, die is amper bruikbaar op F2.8, jaren geleden op een D70 nog wel te doen maar vergeleken met nieuwe lenzen zeker niet meer.
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

          alstublieft, nen hoop kijkvoer: http://www.youtube.com/playlist?list=PL029043243BB9DB72

          maak dan zelf maar je keuze
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

            Je hebt niet verschrikkelijk veel keuzes dacht ik op ff. Verschil in prijs is best groot en zolang het goed focust is de theoretische verschil in scherpte meer dan genoeg voor iedereen die zijn foto's niet op 400% gaat zitten inspecteren.

            Dit zegt photozone:
            At its optimal settings it is certainly a very sharp lens across most of the image frame. The weakest focal length is at wide end. The center as well as the border quality is very high here but the extreme corners are soft from f/2.8 till f/8 and you need stop down to f/11 to get the best from the lens.

            vindt iedereen de " extreme corners" zo belangrijk?

            Keuze is niet erg moeilijk hier......beperkte budget dan is dit jouw nieuwe lens....wel de focus goed checken

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

              Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
              vindt iedereen de " extreme corners" zo belangrijk?
              Bij foto's met een beperkte scherptediepte is het niet altijd belangrijk dat de hoeken scherp zijn, maar voor bijvoorbeeld landschapsfotografie moeten die wel scherp zijn. Dan zal je gewoonlijk het diafragma een stuk verder dichtzetten om meer scherptediepte te krijgen, en worden de hoeken ook scherper.
              Bij model en portretfotografie zullen de minder scherpe hoeken doorgaans niet opvallen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

                Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                vindt iedereen de " extreme corners" zo belangrijk?
                Black B@andit heeft het al aangegeven. Bij foto's van architectuur gelden andere voorwaarden bij bij portret. De nieuwe Canon 2.8 24-70 blijkt ondanks het hoge prijskaartje de Nikon variant bepaald niet te overtreffen.
                Van de Sigma 24-70 zijn 2 varianten: de oudere zonder hsm motor is optisch de mindere maar tweedehands vaak rond de 250 euro te vinden, de nieuwe met hsm is beter maar ook geen wereldwonder. Het hang dus echt af van je manier van fotograferen welke lens gaat voldoen.
                Als het om aankoop van een nieuw exemplaar gaat kun je ook zeker kijken naar de Tamron versie met VR.
                Tweedehands gaat denk ik de "oude' Canon 24-70 zeker gezocht blijven gezien de prijzen
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

                  De oude Sigma 24-70 (zonder HSM dus) heeft een erg trage autofocus die heel snel begint te hunten naarmate er minder licht is (in vergelijkbare omstandigheden heeft de Canon 24-70 geen enkel probleem, de Sigma wel).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

                    Idd maar bij landschapsfotografie gebruik je toch niet snel f/2.8. En bij f8 of meer zijn de meeste lenzen ook in de hoeken wel voldoende scherp begrijp ik...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 24-70 2.8 op Canon 5D

                      Zelf ga ik weldra de 5D MKiii kopen. Als eerste lens wil ik daar een 24-70 2,8 op. De canon versie lijkt me echt wel prijzig. (en ik weet, fotografie, en zeker goede lenzen, kosten je snel al wat geld) maar dan lijkt de nieuwe Tamron een mooi alternatief. Als ik de reviews zie, is misschien iets trager maar moet hij voor de rest niet zwaar onderdoen.
                      Misschien dat je eens kan kijken bij Tamron?
                      Ik gebruik reeds een 17-50 mm op mijn 40D van Tamron, en heb hier niet echt klachten over.
                      EMBLEMATA.BE
                      http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                      Comment

                      Working...
                      X