Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

    Op moyersoen start binnenkort (vanaf 29/03) een veiling van bovenstaande lens.

    De vatting is uitsluitend voor Canon toestellen, spijtig want ik zweer bij Nikon.

    De startprijs bedraagt 1500 € excl kosten en btw. Afwachten hoeveel de biedingen gaan maar het lijkt me toch een buitenkans als je weet dat de nieuwprijs rond 20.000 euro bedraagt.

    Houd er wel rekening mee dat de lens meer dan 15 kg weegt 😉

  • #2
    Re: Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

    Vergeet het koopje maar.
    Voor deze prijs gaat hij niet weg.

    En onderschat de kosten niet, bij het bod van 1500€ ben je meer dan 2000€ kwijt.

    Wil je een koopje? Een hoop meer dan dit, maar veel minder dan de 20000€ Kijk bij fotokonijn ;-)

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

      Ik vraag mij eigenlijk af hoe bruikbaar zo'n ding wel (niet) is.
      Door zijn hoge gewicht kan je hem enkel op een massief statief plaatsen.
      Er mee gaan wandelen is geen optie, laat staan op reis gaan.
      Voor mij niet bestemd.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        Ik vraag mij eigenlijk af hoe bruikbaar zo'n ding wel (niet) is.
        Door zijn hoge gewicht kan je hem enkel op een massief statief plaatsen.
        Er mee gaan wandelen is geen optie, laat staan op reis gaan.
        Voor mij niet bestemd.
        Daar ben ik het helemaal mee eens, zo'n zware lens heeft waarschijnlijk wel zijn specifieke toepassingen, maar ik kan er niets mee doen.

        Volgens mij is het meer iets voor iemand die "de grootste" wil hebben...
        De meeste mensen kijken nu al op als ik de 70-200 f2,8 of de 100-400 gebruik, die Sigma is nog veel groter en zwaarder, dan val je helemaal op als je daarmee aan het fotograferen bent.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          Vergeet het koopje maar.
          Voor deze prijs gaat hij niet weg.

          En onderschat de kosten niet, bij het bod van 1500€ ben je meer dan 2000€ kwijt.

          Wil je een koopje? Een hoop meer dan dit, maar veel minder dan de 20000€ Kijk bij fotokonijn ;-)

          --
          mlap.
          T.T.
          Absoluut, er zal nog wel stuk bijkomen en de veilingkosten en btw zijn idd niet inbegrepen.

          Ik heb even gekeken op foto konijnenberg en daar staat de lens in de aanbieding voor 14.000 euro (komende van 24.500).

          Voor de liefhebbers kan het nog altijd iets of wat meevallen ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Daar ben ik het helemaal mee eens, zo'n zware lens heeft waarschijnlijk wel zijn specifieke toepassingen, maar ik kan er niets mee doen.

            Volgens mij is het meer iets voor iemand die "de grootste" wil hebben...
            De meeste mensen kijken nu al op als ik de 70-200 f2,8 of de 100-400 gebruik, die Sigma is nog veel groter en zwaarder, dan val je helemaal op als je daarmee aan het fotograferen bent.

            Erg praktisch is ze inderdaad niet. Ik gebruik nu een 200 -500 mm f5.6 van Nikkor en dat is al een hoop “gesleur”.

            Ik vermoed wel dat de kwaliteit naar behoren zal zijn dus ideaal voor bvb vogelspotters etc. die een ganse dag op 1 bepaalde plek vertoeven.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

              Oorspronkelijk geplaatst door Piet05 Bekijk bericht
              Erg praktisch is ze inderdaad niet. Ik gebruik nu een 200 -500 mm f5.6 van Nikkor en dat is al een hoop “gesleur”.

              Ik vermoed wel dat de kwaliteit naar behoren zal zijn dus ideaal voor bvb vogelspotters etc. die een ganse dag op 1 bepaalde plek vertoeven.
              Misschien is jouw Nikkor nog wel scherper. De foto' s die ik net zag vond ik niet voor de volledige 100% scherp met de lens.
              Last edited by Rogier; 25 maart 2019, 19:41.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

                Staat al op de website https://www.moyersoen-auctions.com/o...TEM_ID:2399733

                Is echt iets voor liefhebbers die exact dit zoeken.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

                  Ik weet zelfs niet voor welke soort fotografie dergelijke lens geschikt is.
                  Vogels ? Beter om een prime te hebben met minimum 500 mm of meer.
                  Sport ? Te log en te zwaar.
                  Wildlife ? Weerom te log en onhandelbaar, een 200-500 van Nikon bvb zal al even goede beelden opleveren, weliswaar in hogere iso's.
                  Met het Sigma monster ga je overigens niet in een safari jeep kunnen plaatsnemen.
                  Op reis met het vliegtuig ? Forget it.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

                    Ik denk dat deze voor vele sporten geschikt zijn.
                    Een goed statief met schommelkop is wel nodig.
                    Atletiek, voetbal, volleyball, tennis, enz....
                    Voor sporten op hoger niveau is er voor de fotografen altijd wel een goed plaatsje voorzien ;-)

                    --
                    mlap.
                    T.T.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 200 - 500 mm f2.8 openbare verkoop

                      Zal toch niet zo denderend zijn;noch qua beeldkwaliteit (cfr. reviews) en gebruiksgemak (15 kg).Eerder een collectors item zeker, en een technisch hoogstandje van Sigma in die periode.Lens is al een tijdje oud.
                      Zou anders toch niet zo'n exoot blijven,dit in tegenstelling met de witte toeters van Canon en de Nikon's die overal te zien zijn.
                      Ben wel benieuwd hoeveel ze er gaan voor krijgen.

                      Comment

                      Working...
                      X