Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 18-200 of canon 18-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 18-200 of canon 18-200

    Ik ben vandaag de sigma 18-300 en de tamron 16-300 gaan uitlenen voor mijn canon 7D mark 1 om te kijken welke ik wil gaan kopen. De sigma vond ik veel scherper dan de tamron.

    Maar tot mijn verbazing is het verschil tussen 200 en 300 mm bijna niks.
    Ik had verwacht dat dit toch veel verder resultaat zou geven.

    Daarom was ik aan het denken om misschien voor de canon of sigma 18-200 te gaan.

    Zijn er mensen die ervaring hier mee hebben? Of zouden jullie toch voor de 16/18-300 gaan?

    Ik weet dat losse lenzen beter zijn. Maar ik wil een allround lens gewoon puur voor op vakantie.
    Losse lenzen heb ik voor thuis gebruik. Maar voor vakantie wil ik maar met 1 lens op weg zijn.
    (ook omdat ik ga backpacken en dan gewicht en plaats veel uitmaakt).
    Dus aub geen reacties dat losse lenzen beter zijn.

    Alvast bedankt
    Jeroen

  • #2
    Re: sigma 18-200 of canon 18-200

    Voor mij zou de 16mm belangrijker zijn dan de 300mm.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: sigma 18-200 of canon 18-200

      Maar deze vondt ik totaal niet scherp, zeker in vergelijking met de sigma

      Comment


      • #4
        Re: sigma 18-200 of canon 18-200

        Ik ken iemand die de Canon 18-200 gebruikt, de foto's die daarmee gemaakt zijn, die zijn eigenlijk nooit echt scherp.
        Als ik die foto's vergelijk met die van mijn 18-135 IS STM, dan is die 18-135 optisch véél beter dan de 18-200.

        Welke lens heb je nu?
        De zoomlenzen met een heel groot bereik zijn handig, maar optisch vallen die bijna allemaal tegen omdat het bijna onmogelijk is om zo'n lens te maken die over het hele bereik goed presteert (misschien is dat wel mogelijk, maar ik vermoed dat ze dan veel te duur wordt).
        Daarom is het bijna altijd beter om bijvoorbeeld een kitlens (18-55 of 18-135 of iets vergelijkbaar) aan te vullen met bijvoorbeeld een 70-300 als de kitlens niet "lang" genoeg is voor wat je ermee wil fotograferen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: sigma 18-200 of canon 18-200

          ik had er ook al een slechte review van gelezen. Dus dan gaat het de canon waarsschijnlijk toch niet worden. De sigma die ik getest heb was eigenlijk best wel ok

          maar omdat ik de 300 mm eigenlijk niet veel verder is dan 200 mm. was ik aan het denken om maar een lens tot 200 te kopen

          Ik heb een aantal lenzen, maar de lenzen die ik op dit moment altijd gebruik is de canon 17-55 f2.8 en de canon 70-200 f2.8

          Ik weet dat dit super lenzen zijn, zijn echt goed. Alleen zoals ik zei ga ik gaan backpacken en dan speelt gewicht en plaats een rol. Vandaar dat ik deze 2 lenzen niet ga meenemen. En ook gewoon omdat ik op vakantie ben en niet de hele tijd wil wisselen.

          Comment

          Working...
          X