Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC HSM Vs SONY SSM 16-50mm f:2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC HSM Vs SONY SSM 16-50mm f:2.8

    Beste

    Ik heb 2 lenzen op oog maar geraak er zelf niet goed uit
    Ik zoek deze lens te gebruiken voor modellenfotografie in studio en buitenshoots.
    Iemand die mij kan helpen welke de beste keus ik kan maken?

    De SONY SSM 16-50mm f:2.8 of de Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC HSM

    Mvg

    Dave

  • #2
    Re: Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC HSM Vs SONY SSM 16-50mm f:2.8

    Een beste keuze bestaat niet!

    En nu is het de vraag op welk sony - dit is een aanname - doosje, je één van deze objectieven wilt plaatsen?
    Hoe kijk je tegen het verschil in filtermaat aan?

    Het lijken me nu geen geweldige objectieven voor in de studio?

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC HSM Vs SONY SSM 16-50mm f:2.8

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Een beste keuze bestaat niet!

      En nu is het de vraag op welk sony - dit is een aanname - doosje, je één van deze objectieven wilt plaatsen?
      Hoe kijk je tegen het verschil in filtermaat aan?

      Het lijken me nu geen geweldige objectieven voor in de studio?
      Beste op een Sony a77 II welke lens raad je me dan aan voor in de studio ?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC HSM Vs SONY SSM 16-50mm f:2.8

        De A7II is toch fullframe? En je hebt nu 2 geoptimaliseerde objecten voor crop te pakken...
        Sigma DC: is crop
        Sigma DG: is ff
        Sony: ???

        Studio: 24-70 / 70-200 maar dat hangt natuurlijk ook van wat factoren af, grote studio en hoe jij je modellen in beeld wilt brengen. Of totaal de andere kant op en gaan werken met primes 24/35/50/85/105/135

        Het is denk ik ook aan te raden om bij de sigma's te kijken naar de global vison line (C/A/S) ipv van de voorlopers van deze lijn. Persoonlijk zal ik het ook niet zoeken in de "budget" objectieven, dat zal toch wel afbreuk doen aan de a7ii.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC HSM Vs SONY SSM 16-50mm f:2.8

          Een A77II is helaas een APS-C camera - met A-mount (geen FE-mount).
          Voor modellenshoots zou ik toch eerder denken aan een 85mm of een 50mm - evt. nog een 35mm. De 16-50 f2.8 van Sony schijnt wel een degelijk stuk glas te zijn - voor A-mount, voor modellen is een prime misschien toch wel iets handiger (of ik zou dan eerder naar een 24-70 f2.8 zeiss zoeken - 1e generatie is tegen redelijke prijzen te vinden). Als allround lens is 50mm misschien net ietsje te kort, al is die 16mm wel mooi voor landschapsfoto's natuurlijk.
          Als't even kan zou ik toch zoeken naar een extra 85mm f2.8 - zo heel duur is die Sony in APS-C niet (zeker als u 'm in 2dehands kan vinden) - of een manuele Samyang 85mm f1.4 - is ook een optie (daar is wel veel scherpstelwerk aan - maar da's geen onaardig lensje).
          Ik zou toch ook wel 's wat recenties nalezen en tegenwoordig zitten de 2dehandsprijzen van a-mount in dalende lijn omdat velen toch over aan't stappen zijn naar (F)E-mount. Dus kan je zaakjes vinden - zeker nu in vakantietijd is 't aanbod minder, en de prijzen wat lager... (lees misschien ook wat men op dyxum vindt van die lenzen en bekijk wat beeldjes).

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC HSM Vs SONY SSM 16-50mm f:2.8

            Sigma 135mm F1.8 DG HSM Art.
            Veel geld maar een lens met een magisch bokeh.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 17-50mm f/2.8 EX DC HSM Vs SONY SSM 16-50mm f:2.8

              Voor studiowerk kijk je best naar een prime, richting 35mm of 50mm, eventueel 85mm. A-mount lenzen kan je vandaag tegen een aardig prijsje op de kop tikken. Kijk zeker ook 2e hands.
              De opgegeven lenzen zijn goeie all-round lenzen: degelijk bereik van breed tot handige zoom. Ik heb ze beiden gehad en gebruik nu nog de Sony 16-50.
              Sony α7ii
              5OOpx

              Comment

              Working...
              X