Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 14mm f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 14mm f2.8

    Vandaag is deze lens afgeleverd, en ik heb vlug een foto getrokken. In de loop van de week wil ik eventueel een reeks foto's op diverse diafragma's posten.



    Equipment Make: NIKON CORPORATION
    Camera Model: NIKON D2X
    Camera Software: Adobe Photoshop CS Macintosh
    Maximum Lens Aperture: f/2.8
    Sensing Method: One-Chip Color Area

    Image-Specific Properties:
    Exposure Time: 1/350 sec
    F-Number: f/3.5
    Exposure Program: Aperture Priority
    ISO Speed Rating: 200
    Exposure Bias: 0 EV
    Metering Mode: Spot
    Light Source: Unknown
    Flash: No Flash
    Focal Length: 14.00 mm
    Exposure Mode: Auto
    White Balance: Auto

  • #2
    Re: Sigma 14mm f2.8

    ...........
    Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 16:51.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 14mm f2.8

      Inderdaad een mooi scherp plaatje.
      Groeten,
      Ludo

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 14mm f2.8

        Inderdaad een knap beeld. Mogen we weten waarom je de voorkeur geeft aan deze lens boven een 10-20 of 12-24?
        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 14mm f2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
          Inderdaad een knap beeld. Mogen we weten waarom je de voorkeur geeft aan deze lens boven een 10-20 of 12-24?
          Ik veronderstel omdat het een retescherpe prime is .....
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 14mm f2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
            Inderdaad een knap beeld. Mogen we weten waarom je de voorkeur geeft aan deze lens boven een 10-20 of 12-24?
            Ik heb ook een 10-20, maar die is bijlange niet zo scherp, en niet bruikbaar bij slechtere lichtomstandigheden.
            Zoals je zelf ziet, is die 14mm echt retescherp , en een echte aanrader vind ik.
            Ik ben tevreden over mijn aanschaf

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 14mm f2.8

              zeker een mooi plaatje , maar wat is er nu eigenlijk scherp ? (no offence

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 14mm f2.8

                een heel mooi plaatje hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 14mm f2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg
                  zeker een mooi plaatje , maar wat is er nu eigenlijk scherp ? (no offence )
                  idd het is nu niet echt een plaatje waar je de scherpte aan kunt bepalen .

                  Wat zeker niet wil zeggen dat dit geen mooie foto is hoor. Een hele mooie zelfs .
                  Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
                  Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 14mm f2.8

                    ben gek op duidelijk scherpe opnamen, maar hier vind ik het een toevoeging dat het niet zo is.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 14mm f2.8

                      haha eindelijk iemand die durft reageren op 'scherpe foto'
                      Niet persoonlijk opnemen he,maar de eerste dag dat ik de foto zag en de reactie las van scherpe foto dacht ik bij mezelf,wat is hier nu scherp aan
                      Ik durfde mijn reactie hier toen niet posten
                      Maar ik was precies niet de enige die dit dacht

                      btw proficiat met je lens en laat maar meer zien van dat spul.

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 14mm f2.8

                        Denk dat de grote kracht van deze lens ook niet in z'n scherpte zit als wel dat hij weinig vertekent.
                        Ooit deze lens gebruikt op een vakantie en kon heel gemakkelijk m'n horizon onderin plaatsen zonder teveel vertekening. Met m'n wide-zoom lenzen die ik daarna gebruikte was de vertekening duidelijk meer. Nadeel van de 14mm vond ik dat je zeer moeilijk filters kon gebruiken, hij best groot is en dat hij niet zoomt wat ik persoonlijk juist bij een wide-lens wel makkelijk vind.(heb geen D2X, waar croppen makkelijker is)
                        Groetjes Edwin
                        Mijn Foto's

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 14mm f2.8

                          Hier een dichtbij opname met meer kleurtjes erin, en je kunt ook de scherpte beter beoordelen :

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 14mm f2.8

                            Ja ziet er lekker en scherp uit jazzadict...
                            gr. Edwin
                            Mijn Foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 14mm f2.8

                              Ik heb deze sigma 2.8 zo'n 8 maanden nu.
                              Het is zeer leuk speelgoed, heel sterk omwille van z'n beperkte vervorming zoals hierboven reeds aangehaald, maar niet superscherp, zeker niet op 2.8.
                              OK, ze is wel scherp en voldoet voor de meeste zaken, maar leg ze naast een andere prime, bv de 50 mm op 1.4 (ook een uiterste) en je ziet het verschil. Jaja, geen appelen met peren vergelijken, maar het is een heel goede lens, maar niet 'retescherp', daar scoren andere lenzen beter in.
                              Voor mij een goede aankoop, met prachtige resultaten!

                              gr.
                              York

                              Comment

                              Working...
                              X