Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpstel probleem 70-200 IS 2.8 USM versie 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpstel probleem 70-200 IS 2.8 USM versie 1

    Beste BD'rs ,
    Ben gisteren tot de vaststelling gekomen , dat ik problemen heb bij het scherpstellen van boven vernoemde lens ,en dit vanaf 100mm.
    Zou het kunnen dat de scherpstelmotor defect is of toch bijna .
    Als ik op 200mm scherpstel met auto af , gebeurt er niks , maar draai ik dan eens een beetje aan de manuele focus ring , dan kan ik toch een foto nemen.
    Moest de motor het begeven hebben , weet iemand hier een kostprijs van , en waar kan ik hiervoor terecht , en hoelang duurt zo een reparatie , want ik kan deze lens echt niet missen.
    Het betreft een 1e versie van de lens en ze is rond de dikke 5 jaar oud en nieuw aangekocht een zeer veel gebruikt.
    Moet ik hier iets vergeten te vermelden , gelieve te vragen .
    Hopend op snelle reactie.
    Groeten , VDSDigit@l

  • #2
    Re: Scherpstel probleem 70-200 IS 2.8 USM versie 1

    Informeer eens bij Tech Repair; zitten in Bergen op Zoom, NL.
    Canon / Sony / Panasonic / GoPro / GOAL Zero / Heos / Asus / Samsung Reparatie Centrum - Tech Repair B.V. te Bergen Op Zoom.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Scherpstel probleem 70-200 IS 2.8 USM versie 1

      Thnx LesC , maar ff update , heb alles nog eens gekuist en daags erna eens geprobeerd , en alles lijkt precies terug te werken , maar we kunnen geen foto's maken van objecten die zich verder bevinden dan onze lens aankan , en in het heetst van de strijd , denk ik dat ik daar geen rekening mee gehouden heb.
      Groeten , VDSDigit@l

      Comment


      • #4
        Re: Scherpstel probleem 70-200 IS 2.8 USM versie 1

        Oorspronkelijk geplaatst door VDSDigit@l Bekijk bericht
        maar we kunnen geen foto's maken van objecten die zich verder bevinden dan onze lens aankan , en in het heetst van de strijd , denk ik dat ik daar geen rekening mee gehouden heb.
        Dat moet je me nog eens toelichten want dat snap ik niet. Een object is toch nooit te ver weg? Tenzij je wellicht spreekt over afstanden dat een object te klein is om op scherp te stellen maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk, dan is het allemaal wel heel ver weg.

        Comment


        • #5
          Re: Scherpstel probleem 70-200 IS 2.8 USM versie 1

          Oorspronkelijk geplaatst door Reinier79 Bekijk bericht
          Dat moet je me nog eens toelichten want dat snap ik niet. Een object is toch nooit te ver weg? Tenzij je wellicht spreekt over afstanden dat een object te klein is om op scherp te stellen maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk, dan is het allemaal wel heel ver weg.
          Wat ik probeer duidelijk te maken is , dat wat je bvb met een 300mm gewoon bent te maken , kun je nooit op dezelfde afstand maken met de 70-200 .
          In mijn geval was dit op het voetbalveld , en maakte ik normaal gebruik van een 300 mm , en nu ik deze lens niet meer heb , moest ik de foto's maken met een 70-200 , en natuurlijk geraak je niet zo ver natuurlijk en kon ik dus niet meer scherpstellen , zoomde ik in , dan lukte het natuurlijk wel.
          Hopen dat het zo wat duidelijker is geworden.
          Groeten , VDSDigit@l

          Comment

          Working...
          X