Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samyang lenzen

    wie heeft ervaring met dit merk, zie enkel reacties voor de 85mm maar zijn er mensen die bv de 500mm 6.3 in hun gamma hebben? de prijzen zijn zo laag dat ik me bijna niet kan voorstellen dat het kwalitatief materiaal is of ben ik mis?
    bedankt voor reacties
    Redgy
    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

  • #2
    Re: Samyang lenzen

    Zeer goed maar.....manuele focus. Keep this in mind.
    Een Canon en een paar bokaalglazen.

    Comment


    • #3
      Re: Samyang lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door Danny001 Bekijk bericht
      Zeer goed maar.....manuele focus. Keep this in mind.
      + het feit dat het spiegellenzen zijn, en de bokeh dus lelijk is. Ik kan me wel inbeelden dat het leuke lenzen zijn om eens te spelen met dergelijke mm's, maar om het pro te gebruiken lijkt me dat niet echt doenbaar.
      facesofecuador.com

      Comment


      • #4
        Re: Samyang lenzen

        Heb hier een Walimex 800mm F8 staan. Natuurlijk geen EF L 800mm, maar toch plezant om mee te spelen

        Comment


        • #5
          Re: Samyang lenzen

          bedankt voor de reacties, weet iemand een site met voorbeeldfoto's met deze lenzen?
          Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
          https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

          Comment


          • #6
            Re: Samyang lenzen

            Kijk eens op flickr

            of hier:

            De 14mm De 35mm De 85mm

            Persoonlijk wil ik wel een 35mm aanschaffen.. Maar lijkt me een groot en lomp ding

            Kan je die ergens testen?
            ::: Flickr :::

            Comment


            • #7
              Re: Samyang lenzen

              De telelenzen van samyang zijn kwalitatief heel wat minder. Dat zijn op een uitzondering na bovendien spiegellenzen. De 85mm, 35mm en 8mm zijn wel erg goede lenzen, maar wel manuele scherpstelling.

              Comment


              • #8
                Re: Samyang lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                De telelenzen van samyang zijn kwalitatief heel wat minder. Dat zijn op een uitzondering na bovendien spiegellenzen. De 85mm, 35mm en 8mm zijn wel erg goede lenzen, maar wel manuele scherpstelling.
                Dewelke perfect doenbaar is bij de 8mm, maar op de 85mm dat is wel andere koek om manueel scherp te stellen...
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Samyang lenzen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  Dewelke perfect doenbaar is bij de 8mm, maar op de 85mm dat is wel andere koek om manueel scherp te stellen...
                  Ik heb de 85mm en ga die nooit verkopen ( ook niet als ik ooit 85mm 1.2 koop lol )
                  de 35mm lijkt de nikkor en canon te evenaren en 14mm ook behalve de vervorming, maargoed 1/7 van de canon prijs......

                  Comment


                  • #10
                    Re: Samyang lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                    Ik heb de 85mm en ga die nooit verkopen ( ook niet als ik ooit 85mm 1.2 koop lol )
                    de 35mm lijkt de nikkor en canon te evenaren en 14mm ook behalve de vervorming, maargoed 1/7 van de canon prijs......
                    Ik bedoel enkel maar dat MF met een 8mm lens onvergelijkbaar is met MF op een 85mm f1.4
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Samyang lenzen

                      Zeker waar matthias, maar ik heb er nooit problemen mee, en gebruik ze voornamelijk op 1.4. Zelfs onlangs een optreden mee gefotografeerd. Zolang het geen sterk bewegende onderwerpen zijn, gaat dit zeer makkelijk. Bovendien vind ik de manuele scherpstelring bij de betere!

                      Ik ben trouwens zelf nooit tevreden over de autofocus van m'n lenzen. Heb steeds de indruk dat dit zelden een perfect scherp resultaat geeft, maar misschien ben ik te kritisch...
                      http://www.flickr.com/photos/60108922@N07/
                      Nikon d700 + 50 1.8 + 80-200 2.8 + 70-300vr + Samyang 14mm 2.8 + 105 2.8 vr micro + Samyang 85mm 1.4+ Fujifilm x100

                      Comment


                      • #12
                        Re: Samyang lenzen

                        Ik heb een 14mm 2.8. Schitterend en betaalbaar breedhoeklenske voor mijn 5DII! Wat de tele's betreft heb ik geen ervaring maar denk ik dat het eerder experimentele lenzen zijn...
                        Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                        Comment

                        Working...
                        X