Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang 14mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samyang 14mm 2.8

    Zijn er hier mensen die deze lens al hebben gebruikt , ik las daar heel goede reviews over, scherpte zou zo goed zijn als nikon en canon alleen de vertekening zou te wensen over laten , prijs zou 325 euro zijn

  • #2
    Re: Samyang 14mm 2.8

    Die vertekeningen waren alleen bij de eerste exemplaren, die zijn teruggeroepen en aangepast als ik mij niet vergis. Verder ben ik uitermate tevreden over samyang lenzen. De 14mm heb ik wel nog niet gehad. Voor een paar euro kan je ook een autofocuschip kopen, dan krijg je de "biep" als je in focus zit.

    Comment


    • #3
      Re: Samyang 14mm 2.8

      Eigenlijk heb je die AF niet nodig op f5 is ie al scherp van 1m tot oneindig

      Comment


      • #4
        Re: Samyang 14mm 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
        Eigenlijk heb je die AF niet nodig op f5 is ie al scherp van 1m tot oneindig
        Ik gebruik mijn groothoek juist heel vaak onder de 1 meter en dan krijg je van die leuke korte scherptedieptes, maar ik hoor wel mijn af konstant ratelen.
        Voorbeeldje met een fisheye:
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Samyang 14mm 2.8

          ja je kan van dichtbij heel mooie foto's maken , maar denk dat scherptellen dan ook geen probleem vormt

          Comment


          • #6
            Re: Samyang 14mm 2.8

            Het andere voordeel van zo'n chip is natuurlijk dat je achteraf in de Exif dan kan zien welke lens je hebt gebruikt, maar dat zal bij de 14mm ook wel meevallen om te herkennen
            Ik heb deze lens helaas ook niet, maar ook al veel goeds van gelezen, als je ze moest kopen ben ik benieuwd naar wat voorbeelden, want die zijn er nog maar weinig te vinden..
            In dit topic staan er enkele:

            De vervorming in dat voorbeeld op p2 ziet er wel overdreven uit, hopelijk is dat dan de teruggeroepen versie, want anders moet je eigenlijk élke foto van deze lens speciaal gaan bewerken (nog een reden om de lens in de exif te krijgen)
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: Samyang 14mm 2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
              De 14mm heb ik wel nog niet gehad. Voor een paar euro kan je ook een autofocuschip kopen, dan krijg je de "biep" als je in focus zit.
              Even geprobeerd met een lens zonder contacten en ik krijg ook scherpbevestiging(groene stip). Geluid krijg ik niet aan.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Samyang 14mm 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Even geprobeerd met een lens zonder contacten en ik krijg ook scherpbevestiging(groene stip). Geluid krijg ik niet aan.
                Nikon?

                Op canon zit dat anders dan. Vreemd wel, de camera zou moeten biepen als er focusbevestiging is.

                Comment


                • #9
                  Re: Samyang 14mm 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                  Nikon?

                  Op canon zit dat anders dan. Vreemd wel, de camera zou moeten biepen als er focusbevestiging is.
                  je kan die beep afzetten

                  Comment


                  • #10
                    Re: Samyang 14mm 2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                    op f5 is ie al scherp van 1m tot oneindig
                    Die Samyang objectieven zijn goedkoop en ook erg goed........maar toveren kan je er nog niet mee. Je zal ze een stuk verder dan f5 moeten dichtknijpen om effectief van 1 meter tot oneindig alles echt scherp in beeld te kunnen brengen.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Samyang 14mm 2.8

                      Ja dat kan , maar een groothoek heeft zoal een grote scherptediepte , maar dat is nogmaals het bewijs dat er toch zijn die het kunnen goedkoop maken en goed werk leveren zijn natuurlijk die goedkope landen maar ze hebben toch de kennis, het is een objectief dat zeker zijn 325 euro waard is

                      Comment


                      • #12
                        Re: Samyang 14mm 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        maar toveren kan je er nog niet mee. Je zal ze een stuk verder dan f5 moeten dichtknijpen om effectief van 1 meter tot oneindig alles echt scherp in beeld te kunnen brengen.
                        Volgens de Dof calculator kan dat wel bij f5: hyp foc 1,96 near 0,99 far oneindig.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Samyang 14mm 2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Volgens de Dof calculator kan dat wel bij f5: hyp foc 1,96 near 0,99 far oneindig.
                          Dat betekent dus dat bij die settings de eerste 99cm niet binnen de DOF vallen.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Samyang 14mm 2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                            Dat betekent dus dat bij die settings de eerste 99cm niet binnen de DOF vallen.
                            ja, ja
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Samyang 14mm 2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                              Volgens de Dof calculator kan dat wel bij f5: hyp foc 1,96 near 0,99 far oneindig.
                              Wanneer je een 14mm objectief bij f5 op een fullframe gebruikt en je stelt scherp op een voorwerp op 2 meter afstand dan krijg je scherptediepte waarin volgens een dof calculator alles AANVAARDBAAR scherp lijkt vanaf 1 meter tot oneindig . Voor hele kleine afdrukken ( 10-15 oid) zal het gegeven "aanvaardbaar scherp" waarschijnlijk voldoende zijn. Indien je echter over de ganse foto alle fijne details wil behouden vanaf 1 meter tot oneindig bij een grotere afdruk of indien je je foto's graag schermvullend gaat bekijken op een pc scherm.....dan ga je zelfs op f11 nog niet voldoende diepte in je foto kunnen brengen om alles haarscherp weer te geven.
                              Wat ik hier beweer moet je natuurlijk niet klakkeloos aannemen...doe gerust zelf een kleine test.....één foto op f 5 en ééntje op bv f11. Het verschil in detail op de achtergrond en het verschil in detail in de uithoeken van de voorgrond zal je direct kunnen waarnemen.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                              Comment

                              Working...
                              X