Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RF euro prijzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • RF euro prijzen

    Hallo
    Ben ik nu helemaal alleen als ik zeg dat de europese prijzen voor RF lenzen waanzinnig hoog zijn?
    Die nieuwe RF 135 L kost 2700 euro, 1000 euro meer dan de sony GM versie!
    Denk niet dat deze lens 1000 euro beter is....

    Ik begin stilaan na te denken om mijn canon systeem te verkopen hierdoor. Ook geen 3th party support, want canon blokkeert hun lensmount.
    Spijtig want voor de rest ben ik zeer tevreden van mijn R5. Heb de 24-105 L ook nog kunnen kopen voor de prijsstijging, maar nu komt er niet veel bij qua lenzen door die zotte prijzen...

    Wat denken jullie erover?

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: RF euro prijzen

    Ik heb hier altijd gezegd dat een FF systeem duur is.
    De R5 was mijn eerste FF, toen de R7 uitkwam heb ik er even aan gedacht de R5 weg te doen en terug naar crop te gaan, maar de R5 is toch een betere camera.
    Ik hou grotendeeld mijn bestaande EF L lenzen, aangevuld met enkele 'goedkope" RF.
    RF L is altijd zeer duur geweest en dat zal zo blijven, maar ik voel me niet verplicht om ze te kopen.
    Van merk veranderen vind ik geen goed idee, voor je het weet is een ander weer beter (of goedkoper).

    Comment


    • #3
      Re: RF euro prijzen

      laat uw kop ook niet teveel gek maken.
      Het is mooi spul, dat wel. Maar of al die technologie je foto beter zal maken..... Ik wil het nog zien gebeuren.

      Je zegt dat Sony goedkoper is dan Canon? Ik ben even niet meer met hoe dat zit de laatste tijd maar altijd geweten dat Sony pakken duurder is dan Canon.

      Comment


      • #4
        Re: RF euro prijzen

        Van het ene merk naar het andere hoppen is nog veel duurder dan wat sparen en een top objectief kopen. Veel RF lenzen zijn inderdaad duur en er zullen ook nog wel minder dure varianten uitgebracht worden. Maar wil je het allerbeste glas, dan zal daar ook altijd wel een stevig prijskaartje aanhangen, ongeacht welk merk.

        Comment


        • #5
          Re: RF euro prijzen

          Zowiezo veel te duur. De prijzen verhogen substantieel iedere keer dat er een nieuwe versie uitkomt. En de Covid en Russische aanvallen doen er ook geen deugd aan.
          Daarbij hekel ik het feit dat er enorm veel nieuw materiaal aangekondigd wordt (alle merken dooreen), maar dat de levering steeds maar uitgesteld wordt of dat het (toevallig) niet in stock is en plots wel in stock is met een stevige prijsverhoging.
          Een RF 24-105L f/4 was meer dan anderhalf jaar nergens in stock. De prijs was en bleef beneden de 1100 euro. Op het moment dat ze in stock was verhoogde de prijs toevallig naar meer dan 1400 euro.
          Dat ruikt nog geen klein beetje naar manipulatie.

          Op tweedehands heb ik een quasi ongebruikt exemplaar gevonden voor iets meer dan de helft, dus ikke gelukkig! Was een eindje rijden maar mag wel voor dat prijsverschil
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: RF euro prijzen

            Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
            Van het ene merk naar het andere hoppen is nog veel duurder dan wat sparen en een top objectief kopen. Veel RF lenzen zijn inderdaad duur en er zullen ook nog wel minder dure varianten uitgebracht worden. Maar wil je het allerbeste glas, dan zal daar ook altijd wel een stevig prijskaartje aanhangen, ongeacht welk merk.
            Idd zo doe ik het nu, sparen. En ook, hoeveel lenzen heb je nodig he....
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #7
              Re: RF euro prijzen

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              laat uw kop ook niet teveel gek maken.
              Het is mooi spul, dat wel. Maar of al die technologie je foto beter zal maken..... Ik wil het nog zien gebeuren.

              Je zegt dat Sony goedkoper is dan Canon? Ik ben even niet meer met hoe dat zit de laatste tijd maar altijd geweten dat Sony pakken duurder is dan Canon.
              Topic gaat hier over RF lenzen, dus vergelijkbare Sony Lenzen (G-Master) zijn wel degelijk goedkoper zoals TC zegt.
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: RF euro prijzen

                Oogjes goed open houden. Nieuw zijn die spullen inderdaad flink aan de prijs (en niet iedereen kan ze aftrekken als beroepskost...).
                2dehands kan een leuke ervaring zijn, veel mensen kopen impulsief en krijgen snel spijt....
                Kwestie van tijd te investeren en dagelijks de nieuwe aanbiedingen op te volgen, oudere advertenties even checken.
                Ik gebruik vnl. 2dehands.be en Ebay Duitsland (optie om een heads-up via email te ontvangen als er iets verschijnt binnen je permanente zoekopdracht(en).
                Ik geef de voorkeur op ter plaatse gaan af te halen en even te testen.
                90% positieve ervaringen, besparingen lopen op tot 40% tov de nieuwprijs.
                Het kost wat tijd, maar kan de moeite zijn.
                Ebay Duitsland is streng en heb er alleen goede ervaringen mee
                2dehands.be is een hoopje ongeregeld, maar na een paar weken weet je het wel wat/waarom/hoeveel...
                De eerste contacten zeggen veel, en wees niet bang om te bieden, of even te wachten en daarna te bieden (veel verkopen hebben wat te hoge verwachtingen... begrijpelijk natuurlijk...).

                Enfin, 't is crisis voor iedereen...

                Comment

                Working...
                X