Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reportage lens Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reportage lens Canon

    Hi,


    Ik heb indertijd bij mijn EOS450 (die ik wellicht ga vervangen door een EOS 7D) de twee kitlenzen gekocht:de Canon EF-S 18-55 IS en de Canon EF-S 55-250 IS. De 55mm is een bijzonder vervelende lengte (voor mij althans...), wat maakt dat ik op reis heel veel switch; meestal zit ik zo tussen de 40 en 90 mm.
    Ik ben dan ook op zoek naar een kwalitative, lichtsterke lens (die kan tippen aan mijn Canon EF 85mm f/1.8 USM prime; op die manier kan ik zo ook goed binnenshuis gebruiken voor mijn andere hobby: basket foto's) om deze twee kitlenzen te vervangen.

    Ik heb de volgende shortlist gemaakt met uiteraard bekende toppers als:

    • Canon EF 24-105mm f4L IS USM
    • Canon EF 24-70 f/2.8L USM
    • SIGMA 24-70 24-70mm F2,8 EX DG HSM
    • Tamron AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD Aspherical IF

    Probleem hierbij is dat deze lenzen bedoeld zijn voor een Full-frame camera, wat maakt dat hun start-zoombereik al niet meer in de breedhoek-range ligt: 24*1,6=38 mm equivalent

    Een mogelijk APS-C-alternatief is de nieuwe Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, maar die is dan weer niet zo super wat lichtsterkte betreft

    Wie helpt er mij de knoop door te hakken ?

    Hartelijk dank,

    Peter

  • #2
    Re: Reportage lens Canon

    dit is toch wel een mooi lensje voor je:
    en nogmaals; zet een Canon op een Canon als het kan.


    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Reportage lens Canon

      De 24-70 mm F2,8 L USM is mijn favoriet.

      MVG, J.C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Reportage lens Canon

        Volkomen mee eens bouk
        Hier ook trouwens.
        Groeten ,
        VDS Digit@l
        Groeten , VDSDigit@l

        Comment


        • #5
          Re: Reportage lens Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door Peter_Reunis Bekijk bericht
          Hi,


          Ik heb de volgende shortlist gemaakt met uiteraard bekende toppers als:


          • Canon EF 24-70 f/2.8L USM
          • SIGMA 24-70 24-70mm F2,8 EX DG HSM
          • Tamron AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD Aspherical IF


          Wie helpt er mij de knoop door te hakken ?

          Hartelijk dank,

          Peter
          Wie denkt dat 55 of 70mm echt wat uitmaakt komt bedrogen uit.
          Je moet naar het dubbele om er echt wat mee op te schieten.

          Comment


          • #6
            Re: Reportage lens Canon

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            dit is toch wel een mooi lensje voor je:
            en nogmaals; zet een Canon op een Canon als het kan.

            grt,bouk.
            Het blijft ook nu oliedom.

            Comment


            • #7
              Re: Reportage lens Canon

              Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Het blijft ook nu oliedom.
              Net zo dom als deze volledige off-topic reactie

              Ik heb ook alleen maar Canon lenzen op mijn bodies, dus waarom zou dit dom zijn.
              Op mijn 40D heb ik trouwens regelmatig de 24-105 gebruikt, en voor huis- tuin en keukengebruik (lees feestjes, uitstapjes, vakantie en dergelijke) vond ik dit een ideaal bereik

              Akkoord je hebt geen wide angle, maar hoe dikwijls ga je dat missen tegenover te weinig bereik ? Ik vond het in elk geval een goede all round lens, de 24-70 is mooi met zijn 2.8 opening, maar te kort bereik en geen IS wogen voor mij meer door dan f4.0 tegenover f2.8 ... en zeker nu met mijn 5dII is de f4.0 perfect, de dof op 4.0 is zelfs al klein

              Mark
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Reportage lens Canon

                Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                Ik heb ook alleen maar Canon lenzen op mijn bodies, dus waarom zou dit dom zijn.
                Op mijn 40D heb ik trouwens regelmatig de 24-105 gebruikt, en voor huis- tuin en keukengebruik (lees feestjes, uitstapjes, vakantie en dergelijke) vond ik dit een ideaal bereik

                Akkoord je hebt geen wide angle, maar hoe dikwijls ga je dat missen tegenover te weinig bereik ? Ik vond het in elk geval een goede all round lens, de 24-70 is mooi met zijn 2.8 opening, maar te kort bereik en geen IS wogen voor mij meer door dan f4.0 tegenover f2.8 ... en zeker nu met mijn 5dII is de f4.0 perfect, de dof op 4.0 is zelfs al klein

                Mark
                Ben het hiermee eens.
                Ik gebruik ook een 40D en gebruik als walk-around lens ook regelmatig de EF 24-105.
                Ook het gewicht van deze lens is heel aangenaam
                Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

                Comment


                • #9
                  Re: Reportage lens Canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht

                  Ik heb ook alleen maar Canon lenzen op mijn bodies, dus waarom zou dit dom zijn.

                  Mark
                  Het gebruiken hoeft niet dom te zijn, het zet JantjeopJantje propageren daarentegen wel.
                  Fetishisme is per definitie dom.
                  Iedereen heeft het recht dom te zijn en domme uitspraken te doen en ik heb het recht om dom dom te noemen.....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reportage lens Canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
                    Het gebruiken hoeft niet dom te zijn, het zet JantjeopJantje propageren daarentegen wel.
                    Fetishisme is per definitie dom.
                    Iedereen heeft het recht dom te zijn en domme uitspraken te doen en ik heb het recht om dom dom te noemen.....
                    Toch niet in dit geval als je 2 L lenzen van Canon op die lijst ziet, dan mag je die Tamron en Sigma gelijk schrappen. Die komen niet in de buurt op gebied van beeldkwaliteit. Goedkoper zijn ze wel. Maar de kleuren, de scherpte en snelheid van focussen liggen wel degelijk een niveau lager.

                    Pas op er zijn een aantal third party lenzen die de moeite waard zijn omdat Canon in dat bereik geen alternatief aanbied. Maar in deze lijst voor dit bereik zou ik het ook niet aanraden.

                    En iemand anders dom noemen omdat zijn uitspraak niet overeenkomt met de jouwe, dat noem ik onbeleefd en behoort eigenlijk niet tot het juiste forum etiquette. Je had beter kunnen formuleren dat je niet akkoord gaat met de stelling en dan een beetje uitleg waarom of welke lenzen dan wel de moeite zijn.
                    Tot sluitertijd, Dirk

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reportage lens Canon

                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter_Reunis Bekijk bericht
                      Hi,


                      Ik heb indertijd bij mijn EOS450 (die ik wellicht ga vervangen door een EOS 7D) de twee kitlenzen gekocht:de Canon EF-S 18-55 IS en de Canon EF-S 55-250 IS. De 55mm is een bijzonder vervelende lengte (voor mij althans...), wat maakt dat ik op reis heel veel switch; meestal zit ik zo tussen de 40 en 90 mm.
                      Ik ben dan ook op zoek naar een kwalitative, lichtsterke lens (die kan tippen aan mijn Canon EF 85mm f/1.8 USM prime; op die manier kan ik zo ook goed binnenshuis gebruiken voor mijn andere hobby: basket foto's) om deze twee kitlenzen te vervangen.

                      Ik heb de volgende shortlist gemaakt met uiteraard bekende toppers als:

                      • Canon EF 24-105mm f4L IS USM
                      • Canon EF 24-70 f/2.8L USM
                      • SIGMA 24-70 24-70mm F2,8 EX DG HSM
                      • Tamron AF 28-75mm f/2.8 XR Di LD Aspherical IF

                      Probleem hierbij is dat deze lenzen bedoeld zijn voor een Full-frame camera, wat maakt dat hun start-zoombereik al niet meer in de breedhoek-range ligt: 24*1,6=38 mm equivalent

                      Een mogelijk APS-C-alternatief is de nieuwe Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, maar die is dan weer niet zo super wat lichtsterkte betreft

                      Wie helpt er mij de knoop door te hakken ?

                      Hartelijk dank,

                      Peter
                      Als ik dit lees denk ik alleen maar: waarom niet die 85 1.8 waarnaar je zelf refereert
                      Geen enkele van die andere zal in de buurt komen voor het doel denk ik.

                      Edit: ik had verkeerd gelezen dat je die nog niet had, maar deel 2 blijft wel geldig

                      Groeten
                      Koen
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reportage lens Canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door Peter_Reunis Bekijk bericht
                        Probleem hierbij is dat deze lenzen bedoeld zijn voor een Full-frame camera, wat maakt dat hun start-zoombereik al niet meer in de breedhoek-range ligt: 24*1,6=38 mm equivalent
                        En waarom zou dat een probleem zijn ?
                        De mm's op je EF-S lens moet je ook nog es vermenigvuldigen met je cropfactor he...
                        Want uit je post leid ik af dat je denkt dat dit niet zo is.

                        Lichtsterk + breedhoek + tele (tot 250mm) zal je nie vinden vrees ik.
                        Zoals je al zei met die 24mm zal je te weinig breedhoek hebben op je 450D. Bovendien denk ik dat je setup totaal uit balans zal zitten met een 24-70L (van ong 1Kg), maar je zegt binnenkort 7d, dus dat zal dan wel in orde komen.
                        Last edited by Psychodweep; 30 maart 2010, 23:32.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reportage lens Canon

                          Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          1-Toch niet in dit geval als je 2 L lenzen van Canon op die lijst ziet, dan mag je die Tamron en Sigma gelijk schrappen. Die komen niet in de buurt op gebied van beeldkwaliteit. Goedkoper zijn ze wel. Maar de kleuren, de scherpte en snelheid van focussen liggen wel degelijk een niveau lager.

                          Pas op er zijn een aantal third party lenzen die de moeite waard zijn omdat Canon in dat bereik geen alternatief aanbied. Maar in deze lijst voor dit bereik zou ik het ook niet aanraden.

                          2-En iemand anders dom noemen omdat zijn uitspraak niet overeenkomt met de jouwe, dat noem ik onbeleefd en behoort eigenlijk niet tot het juiste forum etiquette. Je had beter kunnen formuleren dat je niet akkoord gaat met de stelling en dan een beetje uitleg waarom of welke lenzen dan wel de moeite zijn.
                          1-Lezen blijft moeilijk...
                          Met een genuanceerd verhaal met onderbouwing heb ik geen probleem...
                          Wel met : zet C op C zonder meer, DAT is dom.

                          2-Ik noem een uitspraak dom, niet een persoon.
                          Hoe vaak mag iemand iets doms beweren, voordat ik hem dom mag noemen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reportage lens Canon

                            Volgens photozone zijn de 24-70 en de 24- 105 even scherp en goed van saturatie.
                            Waarom zou iedereen dan niet gewoon de 105 nemen, dat is meteen iets meer in de lengte, voor 1 stop minder, en minder gewicht te zeulen, of niet.
                            En zoals Bart al liet weten, merendeel staat de langste van de twee op zijn toestel.
                            Imac en Canon... de max

                            Comment


                            • #15
                              Re: Reportage lens Canon

                              Oorspronkelijk geplaatst door timon Bekijk bericht
                              Volgens photozone zijn de 24-70 en de 24- 105 even scherp en goed van saturatie.
                              Waarom zou iedereen dan niet gewoon de 105 nemen, dat is meteen iets meer in de lengte, voor 1 stop minder, en minder gewicht te zeulen, of niet.
                              En zoals Bart al liet weten, merendeel staat de langste van de twee op zijn toestel.
                              Een moeilijke keuze tussen die 2.
                              • 24-105: Iets meer bereik en IS
                              • 24-70: 1 stop meer licht binnenlaten met een nog mooiere bokeh.


                              Echter kan niemand deze beslissing voor jou nemen. Ik heb destijds ook voor de 24-105 gekozen. En op een FF gebruik ik het hele bereik van die lens vaak en met plezier. Al zou ik soms willen dat ze 1 stop lichtsterker was.
                              Tot sluitertijd, Dirk

                              Comment

                              Working...
                              X