Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reisfotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reisfotografie

    Hallo iedereen!

    Binnenkort vertrek ik voor 2 maanden naar Suriname. Om zeker te zijn dat mijn reis onvergetelijk wordt, wil ik zeker in orde zijn met mijn materiaal! Ik was erover aan het nadenken een extra lens te kopen voor ik vertrek. Ik heb een canon eos 7D en werk grotendeels gewoon met de standaard 18-55 lens.
    Soms heb ik echter het gevoel dat deze iets te 'standaard' is voor wat ik wil bereiken.

    Zijn er mensen met ervaring met reis-fotografie, die mij enkele lenzen kunnen aan raden?


    Alvast bedankt!


    Anne

  • #2
    Re: Reisfotografie

    Wat wil je dan bereiken?

    Naar wat voor beelden ben je op zoek?

    Comment


    • #3
      Re: Reisfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Wat wil je dan bereiken?

      Naar wat voor beelden ben je op zoek?
      Niet zo zeer landschappen maar het 'dagelijks leven' van de mensen en 'momentopnames' van mijn ervaring. Er is meestal veel zon, dus een lage f-waarde is denk ik ook niet zo essentieel, of wel?
      Ik heb vooral ervaring in concertfotografie momenteel, waar lage f-waarden een must zijn

      Comment


      • #4
        Re: Reisfotografie

        Ik denk dat je dan uit komt op iets als een 24-105mm f/4

        Als je meer aansluiting wilt hebben bij concertfotografie, dan kan je denken aan 24-70mm f/2.8 + 70-200mm f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: Reisfotografie

          Niet te zwaar, nog redelijk betaalbaar, groot zoombereik en toch nog een goede beeldkwaliteit, de Canon 18-135 IS STM.
          Dat lijkt mij voor een crop camera een betere keuze dan een 24-105.

          Koop er dan wel een zonnekap bij (dat moet niet echt de originele zijn, je kan er veel goedkopere vinden die net hetzelfde doen).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Reisfotografie

            Ik gebruik graag mijn Tamron 16-300. voor landschappen tot zoom alles inorde, ik ben er heel tevreden mee . Ik reis zelf heel graag en deze is zeer flexibel en draagbaar. enkel donkere situaties iets moeilijker want hij start pas op f/3.6.
            daarnaast gebruik ik een 50mm van 1.4 als het nodig is

            Comment


            • #7
              Re: Reisfotografie

              Voor de mensen met een Crop camera : sigma 18-35 1.8 art serie. Ik heb die meegenomen naar Tunesië op een Nikon d7100. Lens is er ginder niet meer af geweest.


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Reisfotografie

                Ik zou zeker een telezoom aanbevelen (portret, landschapdetails, dieren...): 70-200 f4 of misschien f2.8. Al is de laatste eigenlijk wel zwaar om continu mee te sleuren.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Reisfotografie

                  Ik zou ook eerder gelijk Leopard en nog een paar zeiden, de 70-200 (al dan niet van canon) aanraden, hier kunt ge zowel portret als landschap als ... (kortom, bijna alles) en denk je veel foto's te maken als het al donkerder begint te worden, zou ik de F2.8 nemen, anders gaat ge normaal wel genoeg hebben aan F4

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reisfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Niet te zwaar, nog redelijk betaalbaar, groot zoombereik en toch nog een goede beeldkwaliteit, de Canon 18-135 IS STM.
                    Dat lijkt mij voor een crop camera een betere keuze dan een 24-105.
                    ²
                    ik heb lange tijd met de 18-135 op mijn crop body gezeten en vond het de ideale lens voor op reis te gaan op een crop. (anders gaat niet).
                    Kwaliteit goed en lengte ook ideaal. Niet te zwaar...
                    CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reisfotografie

                      Mijn 70-200 f2.8 staat bijna nooit op mijn camera als ik reis. Veel te opzichtig en te zwaar.
                      Ik sta liever met de neus op de feiten en gebruik dus een 50mm f1.4 voor portretten en de 17-40mm f4 voor landschappen (op een fullframe).
                      70mm bij x1.6 cropfactor voor landschappen is niet mijn manier van fotograferen.
                      Laat het wel duidelijk zijn dat ik gewoon geen liefhebber ben van tele-, zoom-, en croptoestanden.

                      Comment

                      Working...
                      X