Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raynox macrolens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raynox macrolens

    Hey juppekes

    Heeft er iemand ervaring met dit soort macroconvertor

    Of met een van deze macroconvertors op deze pagina

    Het zou zijn voor op mijn G7

    Dus alle voor en nadelen laat maar komen

    Der zijn er nu zoveel da ik niet meer weet wa ik moe nemen
    Bootjes

  • #2
    Re: Raynox macrolens

    Ik heb nog niet veel geweldigs gelezen over Raynox. Op deze verkleinde beelden druipt de chromatische abberatie er bij sommige al af!
    Ook de scherpte naar de hoeken toe laat enorm te wensen over, maar bij macro valt dat nog mee omdat de scherptediepte meestal zo klein dat er in de hoeken toch onscherpe delen zitten...
    Zoek maar eens op "Raynox" hier op 't forum!

    Comment


    • #3
      Re: Raynox macrolens

      mijn pa gebruikt deze macrolens Raynox DCR-250 op zijn panasonic fz7
      En hij is er heel tevreden van

      Met vriendelijke groeten
      Joeri

      Comment


      • #4
        Re: Raynox macrolens

        Met de G7 kan je toch al mooie macro's maken. Vanwaar dan het nut van deze ?

        Comment


        • #5
          Re: Raynox macrolens

          Hey juppekes

          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
          Met de G7 kan je toch al mooie macro's maken. Vanwaar dan het nut van deze ?
          Om nog betere macro's te maken
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: Raynox macrolens

            Zelf gebruik ik af en toe een Raynox 250 voorzetlens.
            Macro op je toestel is leuk, maar met een macrovoorzetlens snap je pas wat men eigenlijk bedoelt met macro.

            Om het even wat je voor een lens zet (filter of voorzetlens), je haalt de kwaliteit van de oorspronkelijke lens naar beneden. Tot zover kan ik Tony Smet volgen.
            Verder krijg je met het gebruik van zo'n voorzetlens een heel krappe DOF, dus is het wel even wennen en zoeken vooraleer je er iets deftig kan mee schieten.

            De Raynox 5320 is stukken beter (maar ook stukken duurder) dan de Raynox 250.
            Op dit forum werkt Vicky al een hele tijd met een combinatie Panasonic FZ50 + Raynox 5320 voor haar macro's. Neem eens je tijd om een aantal ervan te bekijken. Je zal versteld staan.
            Al moet ik zeggen dat de man/vrouw achter de knoppen natuurlijk ook een grote rol speelt. Ik kan enkel dromen van het niveau dat Vicky haalt
            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
            BD0993BE
            Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

            Comment


            • #7
              Re: Raynox macrolens

              Ik heb de Raynox DCR-250 sinds mei vorig jaar.

              +Goedkoop
              +Zeer sterke vergroting
              +Smalle scherptediepte (DOF), hierdoor krijg je wazige (niet-storende) achtergronden

              - Moeilijk te gebruiken: de afstand tot het object moet exact 109mm zijn (voor de G7)
              - Smalle scherptediepte (DOF), om een beetje scherptediepte te krijgen moet je een klein diafragma gebruiken waardoor er weinig licht op de sensor valt.
              De camera een halve millimeter voor-of achteruit bewegen kan er al voor zorgen dat je object niet meer scherp is

              Hier staan een paar voorbeelden van mij:
              Luchtbellen -> Canon 400D + 70-300 (maximaal ingezoomd)
              102 spinnen -> derde gemaakt met de FZ7 (maximaal ingezoomd)
              Nieuwsgierige sprinkhaan -> FZ7 (een beetje ingezoomd)
              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

              Comment


              • #8
                Re: Raynox macrolens

                Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                Luchtbellen -> Canon 400D + 70-300 (maximaal ingezoomd)
                Als ik het goed begrijp gebruik je die Raynox voorzetlens dus ook icm je 400D. Al eens aan extension tubes gedacht? Dat geeft je iets meer flexibilteit denk ik en vermits die geen glas bevatten halen ze ook de kwaliteit van je lens niet naar beneden...
                Héél mooie foto trouwens, die luchtbellen!

                Comment


                • #9
                  Re: Raynox macrolens

                  Al eens gedacht aan de Canon d250 of d500 voorzetlens ?

                  Heb de d250 en inderdaad het is zoeken om een scherp beeld te krijgen.
                  Fuji x 100 f

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raynox macrolens

                    Hey juppekes

                    Oorspronkelijk geplaatst door joebat Bekijk bericht
                    Al eens gedacht aan de Canon d250 of d500 voorzetlens ?

                    Heb de d250 en inderdaad het is zoeken om een scherp beeld te krijgen.
                    Ja hoor maar ik wilde iets beter hebben of zijn die van canon de beste
                    Bootjes

                    Comment

                    Working...
                    X