Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijzen gaan naar boven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijzen gaan naar boven?

    Hi,

    Ik ben van plan de 17-55 2.8 te kopen en ben deze al geruime tijd op het net aan het opvolgen.
    Nu een paar maand geleden koste deze in de konijnenberg €772 en bij de rubens €775
    En nu in de konijn €832 en bij de rubens zelfs €879??
    Hetzelfde met de 580 EX II eerst €350 dan €385 en nu €401.

    Hoe is dit mogelijk? ik hoop dat de prijzen niet blijven stijgen anders word deze dure hobby ineens nog een pak duurder.
    Ik hoop dat iemand hier een logische uitleg kan geven?

  • #2
    Re: prijzen gaan naar boven?

    De dollar doet het weer iets beter tegenover de euro, daardoor stijgen de prijzen (dat is toch de reden die de verkopers zelf altijd opgeven).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: prijzen gaan naar boven?

      Dat kan nog even doorgaan denk ik. Tot de Amerikanen hun nieuwe sociale zekerheid moeten gaan betalen en uitstaande schulden aflossen. Dan moeten ze weer dollars aan de lopende kilometer gaan drukken, en tegen dan is 't weer wereldwijd hoge inflatie. Gedaan 3% norm. EN neem maar aan dat ze in de USA meer inflatie zullen kennen dan hier. Vraag is alleen wanneer dat gaat gebeuren. Maar je kan dat niet blijven controleren en onderdrukken. Ondertussen echter...
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #4
        Re: prijzen gaan naar boven?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
        Hi,

        Ik ben van plan de 17-55 2.8 te kopen en ben deze al geruime tijd op het net aan het opvolgen.
        Nu een paar maand geleden koste deze in de konijnenberg €772 en bij de rubens €775
        En nu in de konijn €832 en bij de rubens zelfs €879??
        Hetzelfde met de 580 EX II eerst €350 dan €385 en nu €401.

        Hoe is dit mogelijk? ik hoop dat de prijzen niet blijven stijgen anders word deze dure hobby ineens nog een pak duurder.
        Ik hoop dat iemand hier een logische uitleg kan geven?
        Dat zijn nog kleine verschillen,zoek de prijzen van de 85mm 1.4 maar eens op en kijk eens naar het verschil tussen Belgie,Duitsland en Nederland.
        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

        Comment


        • #5
          Re: prijzen gaan naar boven?

          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          Tot de Amerikanen hun nieuwe sociale zekerheid moeten gaan betalen en uitstaande schulden aflossen. Dan moeten ze weer dollars aan de lopende kilometer gaan drukken, en tegen dan is 't weer wereldwijd hoge inflatie.
          Euhm, vraag dat maar es aan onze Van Rompuy?! De Amerikanen hebben er deze keer echt niks mee te maken...

          Cheers.
          F.

          Comment


          • #6
            Re: prijzen gaan naar boven?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
            Hetzelfde met de 580 EX II eerst €350 dan €385 en nu €401.
            Gewoon ff bij onze Noorderburen kijken

            Bij CameraNu.nl kost de Canon 580 EX II met 2 jaar garantie € 369,95.

            Zelfde verhaal met lensen.

            Comment


            • #7
              Re: prijzen gaan naar boven?

              Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
              Euhm, vraag dat maar es aan onze Van Rompuy?! De Amerikanen hebben er deze keer echt niks mee te maken...
              Inderdaad, dat heeft alles te maken met een Grieks vlagje.
              Neem maar van mij aan dat het niet beter zal gaan de volgende maanden.
              Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: prijzen gaan naar boven?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
                Hi,

                Ik ben van plan de 17-55 2.8 te kopen en ben deze al geruime tijd op het net aan het opvolgen.
                Nu een paar maand geleden koste deze in de konijnenberg €772 en bij de rubens €775
                En nu in de konijn €832 en bij de rubens zelfs €879??
                Hetzelfde met de 580 EX II eerst €350 dan €385 en nu €401.

                Hoe is dit mogelijk? ik hoop dat de prijzen niet blijven stijgen anders word deze dure hobby ineens nog een pak duurder.
                Ik hoop dat iemand hier een logische uitleg kan geven?
                Aan het geven van een logische uitleg waag ik me maar niet; het is misschien wel aardig om op te merken dat ik de 17-55 F/2.8 in juli 2007 voor 833 Euro kocht. Ook toen was fotografie dus al een dure hobby ....

                Comment


                • #9
                  Re: prijzen gaan naar boven?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jboy Bekijk bericht
                  Hi,

                  Ik ben van plan de 17-55 2.8 te kopen en ben deze al geruime tijd op het net aan het opvolgen.
                  Nu een paar maand geleden koste deze in de konijnenberg €772 en bij de rubens €775
                  En nu in de konijn €832 en bij de rubens zelfs €879??
                  Ik ga deze lens binnen drie weken kopen in Duitsland tijdens een kleine trip die we gaan maken. Kost nu bij Alfa Foto in Neuwied € 797. Goedkoper kan ik ze voor het ogenblik niet vinden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijzen gaan naar boven?

                    Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                    Ik ga deze lens binnen drie weken kopen in Duitsland tijdens een kleine trip die we gaan maken. Kost nu bij Alfa Foto in Neuwied € 797. Goedkoper kan ik ze voor het ogenblik niet vinden.
                    Als de prijzen hier stijgen, dan is het mogelijk dat die lens binnen drie weken daar ook meer kost.
                    Toen ik mijn 70-200 f2,8 L IS in Duitsland had besteld, werd die terwijl die onderweg was naar hier zo'n 300 euro duurder.
                    Die lens was de dagen daarvoor overal plots veel duurder geworden (alle prijzen van fotomateriaal stegen toen heel snel), alleen daar hadden ze de prijs nog niet aangepast, ik heb ze dan nog snel aan de "oude" prijs besteld.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijzen gaan naar boven?

                      Kijk eens naar de prijzen van de benzine, als de temperaturen stijgen dan stijgt ook de prijs. Ieder jaar opnieuw stijgen met tegen Pasen de benzineprijzen.

                      Zo is het ook met lenzen
                      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: prijzen gaan naar boven?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                        Kijk eens naar de prijzen van de benzine, als de temperaturen stijgen dan stijgt ook de prijs. Ieder jaar opnieuw stijgen met tegen Pasen de benzineprijzen.

                        Zo is het ook met lenzen
                        Basiswetenschap: als de temperatuur stijgt zet alles uit. Zo is de zomervakantie toch ook langer dan de kerstvakantie

                        Ik vermoed dat de prijsstijgingen meer te maken hebben met de onrustige economische situatie op de geldmarkt. Europa met Griekenland, de USA met de gezondheidszorg en ook in Japan gaat het niet schitterend met de Yen.
                        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                        "Casu Consulto - Modo Fac"

                        Comment


                        • #13
                          Re: prijzen gaan naar boven?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Als de prijzen hier stijgen, dan is het mogelijk dat die lens binnen drie weken daar ook meer kost.
                          Toen ik mijn 70-200 f2,8 L IS in Duitsland had besteld, werd die terwijl die onderweg was naar hier zo'n 300 euro duurder.
                          Die lens was de dagen daarvoor overal plots veel duurder geworden (alle prijzen van fotomateriaal stegen toen heel snel), alleen daar hadden ze de prijs nog niet aangepast, ik heb ze dan nog snel aan de "oude" prijs besteld.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                          Kijk eens naar de prijzen van de benzine, als de temperaturen stijgen dan stijgt ook de prijs. Ieder jaar opnieuw stijgen met tegen Pasen de benzineprijzen.

                          Zo is het ook met lenzen
                          Mocht die lens in de komende drie weken ook duurder worden, dan wacht ik wel tot de temperaturen (prijzen) weer dalen in september-oktober !
                          Toch geen probleem. Alleen wat geduld opbrengen en intussen verder werken met hetgeen we hebben . Geduld is toch een schone deugd hé .

                          Comment


                          • #14
                            Re: prijzen gaan naar boven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
                            Mocht die lens in de komende drie weken ook duurder worden, dan wacht ik wel tot de temperaturen (prijzen) weer dalen in september-oktober !
                            Toch geen probleem. Alleen wat geduld opbrengen en intussen verder werken met hetgeen we hebben . Geduld is toch een schone deugd hé .
                            De prijzen zakken achteraf gewoonlijk wel weer, soms gaan ze dan zelfs nog lager dan wat we gewend waren. Maar het is niet te voorspellen wat het zal worden op lange termijn...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: prijzen gaan naar boven?

                              hhhmmm ik hoop toch echt dat de prijzen nog een week of 3 a 4 gelijk blijven, ben voornemens om zo rond 20 april een 5D II te gaan halen...
                              www.indetailfotografie.nl

                              Comment

                              Working...
                              X