Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret ? 100-400 of 70-200 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret ? 100-400 of 70-200 ?

    Zit ietwat met een dilemaatje :

    ik moet nogal vaak wat portretserietjes maken waar ik met 2 bodies aan de slag ga, op de 1 een 24-105 en de ander, nu komt het :

    een 70-200 2.8 (zonder IS)
    een 100-400L (met IS natuurlijk)

    welke zouden jullie gebruiken voor bovenstaande doeleind, de 70-200 met als nadeel geen IS, waardoor ik soms een plaatje mis, of de 100-400 met IS wat mischien iets veiliger is (wordt alleen in gebied 100-200 gebruikt).

    Ben in ieder geval van plan om de 70-200 op termijn te vervangen voor een IS versie (even wachten op versie 2 tot ie normaal geprijst staat)
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

  • #2
    Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

    100 % de 70-200 2.8
    Als je toch meestal werkt tussen 100 en de 200 dan krijg je veel mooiere bokeh met de 70-200 door het grotere diafragma en zolang je een deftige techniek hebt kan je redelijk trage sluiters aan zonder IS.

    Jakke
    Canon en glas
    www.jakke16.be

    Comment


    • #3
      Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

      precies dat duwtje wat ik nodig had

      eigelijk had ik de vraag gesteld en mee dat ik hem teruglas had ik al zoiets van, de bokuh inderdaad, is gewoon 100% mooier.
      Mijn beste Foto moek nog trekke.

      Comment


      • #4
        Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

        100% DE 70-200L 2.8!!!!! Een superportretlens voor in de studio, maar ook buiten!!!
        Ik heb hem pas in mijn bezit en ben verliefd op deze lens
        Als ik een paar voorbeeldjes mag geven van simpele portretjes met de 70-200L 2.8:










        Het verbluffende aan de 70-200L 2.8 is dat de foto's zelfs op 200mm met een f/2.8 nog superscherp zijn. Ik kan hem je uit de grond van mijn hart aanraden

        Comment


        • #5
          Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

          Voor portretjes is een 70-200 een veel betere keuze dan een 100-400.
          Maar je kan met elke lens portretjes maken, afhankelijk van het gewenste resultaat. Je kan zelfs een fish-eye gebruiken voor portrettten, maar niet alle modellen zullen daarmee even gelukkig zijn.

          Ik heb ook al portretten gemaakt met de 100-400 op 400mm omdat ik niet dicht genoeg kon komen met een kortere lens. Maar dat zijn dan niet de portretfoto's waarbij het model ook echt poseert voor de camera...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

            Ik gebruik de 100-400 heel veel tijdens uitstappen naar de zoo en deze zit aan mijn 350 D.Als je echt de 400 mm niet nodig hebt dan hebben ze hier wel beter keuzes.Volg ze maar en je zal geen spijt hebben

            Comment


            • #7
              Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

              Ik zou zeker voor de 70-200L 2.8 gaan. Een schitterende lens met inderdaad een mooie bokeh. Ook zonder IS met een beetje handigheid ook bij lagere sluitersnelheden goed te gebruiken.
              http://www.opmeeractueel.nl
              Panasonic Lumix DMC G7 24-140mm

              Comment


              • #8
                Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

                Waarom heb je 2 bodies nodig voor portretten?
                Zonder te weten welke bodies je gebruikt is hier denk ik ook geen zinnig advies te geven.
                De 100-400L in ieder geval niet. Een 70-200 misschien soms.
                Waarom geen prime?
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

                  prime heb ik gehad, een 85 1.8 (zelfs twee maal) en een 135L, body's zijn de 5D en een 1D mark 3, de reden dat ik 2 bodies gebruik is puur om tijdens een fotoshoot niet enkel geposeerde plaatjes te krijgen van de kinderen, ik kan zodoende lekker snel een mooi spontaan portretje nemen tussen het poseren door.

                  primes vond/vind ik puur om die reden niet echt lekker werken, het verschil neem ik voor lief, vind de zooms al goed genoeg.
                  Mijn beste Foto moek nog trekke.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Voor portretjes is een 70-200 een veel betere keuze dan een 100-400.
                    Maar je kan met elke lens portretjes maken, afhankelijk van het gewenste resultaat. Je kan zelfs een fish-eye gebruiken voor portrettten, maar niet alle modellen zullen daarmee even gelukkig zijn.

                    Ik heb ook al portretten gemaakt met de 100-400 op 400mm omdat ik niet dicht genoeg kon komen met een kortere lens. Maar dat zijn dan niet de portretfoto's waarbij het model ook echt poseert voor de camera...
                    Mijn familie noemt de 100-400 de paparazzi-lens
                    Last edited by palombian; 16 april 2010, 20:53. Reden: zinswending

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Mijn familie noemt de 100-400 de paparazzi-lens
                      Die gebruiken soms nog langere lenzen.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                        prime heb ik gehad, een 85 1.8 (zelfs twee maal) en een 135L, body's zijn de 5D en een 1D mark 3, de reden dat ik 2 bodies gebruik is puur om tijdens een fotoshoot niet enkel geposeerde plaatjes te krijgen van de kinderen, ik kan zodoende lekker snel een mooi spontaan portretje nemen tussen het poseren door.

                        primes vond/vind ik puur om die reden niet echt lekker werken, het verschil neem ik voor lief, vind de zooms al goed genoeg.
                        Ik heb eerlijk gezegd geen notie waarom je voor spontane foto's met 2 toestellen zou gaan zeulen, lijkt me eerder hinderlijk.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Portret ? 100-400 of 70-200 ?

                          zonder twijfelen de 70-200 2.8

                          de 70-200 2.8 IS is mijn meest gebruikte portretlens
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment

                          Working...
                          X