Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax DA* 16-50mm f2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pentax DA* 16-50mm f2.8

    bij deze, ik heb deze lens nu al een goeie 2jaar en ben er tevreden van, sedert gisteren heeft deze echter de geest gegeven, om uit/in te zoomen blijft het uitschuifbaar gedeelte van de lens blokkeren.

    Kunnen ze dit voor een degelijke prijs nog herstellen (indien binnen 2jaar valt dit waarschijnlijk niet onder garantie) of zal het tijd worden voor een nieuwe ?

    als het tijd zou zijn voor een nieuwe lens, vraag ik me af of er op dit ogenblik geen gelijkaardige/betere lenzen in die zoomrange zijn (met f2.8) en eventueel een niet uitschuifbare zoals de andere DA* zoomlens (die ik ook in bezit heb)
    Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

  • #2
    Re: Pentax DA* 16-50mm f2.8

    Geen ervaring met Pentax, maar de Tamron 17-55 f2.8 schijnt een goede lens te zijn.
    Nikon Df

    Comment


    • #3
      Re: Pentax DA* 16-50mm f2.8

      Bij de beukelaere kan je wel ergens een prijslijst vinden wat een herstelling kost.
      Ik dacht dat dit 180€ voor een kleine herstelling en 300€ voor een grote. Het zijn fortait prijzen.
      Bij een dergelijk dure lens lijkt het mij wel de moeite. Kijk ook eens rond of dit een gekend probleem is anders zou het kunnen dat het gratis verholpen wordt.

      De lens die ik ooit opstuurde had ik binnen de week terug. (is wel 10j geleden)
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: Pentax DA* 16-50mm f2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door Hagartje Bekijk bericht
        Geen ervaring met Pentax, maar de Tamron 17-55 f2.8 schijnt een goede lens te zijn.
        Ik heb ze beide : de Tamron en de Pentax. Mijn indruk is dat de Tamron scherper is maar meer lensafwijkingen vertoont (o.a. vervorming in de groothoekstand). Het grootste voordeel van de Tamron - naast de prijs (50%) - is voor mij het kleinere gewicht.
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: Pentax DA* 16-50mm f2.8

          zal de lens komend weekend wel eens binnenbrengen dan om te luisteren hoe/wat voor herstelling, maar ga zowiezo nog een 2de aanschaffen als backup want eenmaal je on the road bent en de lens is kapot, moet je soms wel wat goocheltrucs bovenhalen om gelijkaardig resultaat te behalen

          is er iemand van de regio gent eventueel die een de tamron heeft om eens uit te proberen ? waarborg + vergoeding is geen probleem.
          Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

          Comment


          • #6
            Re: Pentax DA* 16-50mm f2.8

            Hi,

            Die van mij gaf opeens problemen op de 22mm stand en is 3 jaar oud. Denk wel dat het mijn fout was want als ik fiets leg ik de fototas op de draagstoel en ik denk dat er een put in de weg te veel aan was.

            Ik heb ze begin juli binnen gedaan bij een pentax fotowinkel en die stuurt die dan naar De Beukelaer. Vorige week nog eens gebeld en ze blijken te wachten op een onderdeel.
            En het zou mij rond de 300 Euro kosten.

            Gelukkig heb ik de kitlens nog en kan ik verder maar ik mis die andere wel.

            Nu fiets ik met een dikke laag moes tussen de fototas en de draagstoel (stom dat ik daar niet eerder aan had gedacht ) want ik fiets niet graag met een rugzak.

            mvg
            Marc
            Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
            M.v.g. Marc

            Comment


            • #7
              Re: Pentax DA* 16-50mm f2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
              Hi,

              Die van mij gaf opeens problemen op de 22mm stand en is 3 jaar oud. Denk wel dat het mijn fout was want als ik fiets leg ik de fototas op de draagstoel en ik denk dat er een put in de weg te veel aan was.

              Ik heb ze begin juli binnen gedaan bij een pentax fotowinkel en die stuurt die dan naar De Beukelaer. Vorige week nog eens gebeld en ze blijken te wachten op een onderdeel.
              En het zou mij rond de 300 Euro kosten.

              Gelukkig heb ik de kitlens nog en kan ik verder maar ik mis die andere wel.

              Nu fiets ik met een dikke laag moes tussen de fototas en de draagstoel (stom dat ik daar niet eerder aan had gedacht ) want ik fiets niet graag met een rugzak.

              mvg
              Marc
              thanks voor de info, vind het wel raar want de camera zit altijd in de cameratas (de camera steunt ook niet op de grond of op de lens als de zak rechtstaat).
              ik kan wel nog aan de zoomring draaien maar heel weinig en als ik aan het uitschuivende deel ook beweeg schuift de lens verder dus heb er geen idee van wat het exacte probleem of oorzaak er van is
              Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

              Comment

              Working...
              X