Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 33

Standaard Passen mijn lenzen op de D800?

Hallo,ik ga binnenkort de nieuwe D800 aanschaffen en vroeg me af of ik geen probleem heb met mijn huidige lenzen,ik heb de AF-S 24-70 1:2.8 ED en de AF-S 18-200 1:3.5-5.6 G ED ,nu zie ik op de 18-200 de markering DX en op de 24-70 De markering N staan,dus ik vroeg me af of ik deze beide kan blijven gebruiken en waar moet ik dan op letten bij eventuele volgende aankopen zodat ik zeker geen kat in een zak koop,ik zou me ook graag een groothoek aanschaffen (tweedehands),wat kunnen jullie aanbevelen?
    Alvast bedankt,
    Christophe

Standaard Re: Passen mijn lenzen op de D800?

DX lenzen passen wel op je D800, maar misschien is het toch best om FF lenzen voor FF camera's te gebruiken.
    The Knight That Says Ni...kon

Daar ben ik veel mee,wat zijn dan FF lenzen?

lenzen met een beeldcirkel die groot genoeg is voor 35mm fotografie
    The Knight That Says Ni...kon

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piemelie Bekijk bericht
    wat zijn dan FF lenzen?
    Alle lenzen van Nikon waar geen DX bij staat, zijn FF lenzen.

Je 24-70 gaat dus passen, je 18-200 niet.

bijna alle nikor lenzen passen op een D800, ook een 18-200
    wel gaat dan die D800 overschakelen van ff naar crop
    Laatst gewijzigd door Franciskine; 11 maart 2012 om 18:11

18-200 is een dx lens!
    gaat passen maar enkel in dx mode op 15mp(al ik me nie vergis)

27-70 zal geen probleem zijn.
    nikon stuff

Dus beter dan mijn 18-200 van de hand doen en mij een 70-200 2.8 aanschaffen voor optimaal resultaat,en ik geef graag toe dat ik amateur ben,ik dacht dat een forum zoals deze dient om mensen te helpen en niet te beledigen,ik kijk al lang uit om mij eens een deftig toestel te kopen en probeer er dan ook zoveel mogelijk over te weten te komen,alle anderen ,bedankt voor de toffe reactie's

Mijn advies begin met upgraden van je objectieven alvorens je kijkt na het toestel. Meeste winst is te behalen met kennis en kunde, objectieven en als laatste de camera. (grof door de bocht gekeken)

Dus beter dan mijn 18-200 van de hand doen en mij een 70-200 2.8 aanschaffen voor optimaal resultaat,en ik geef graag toe dat ik amateur ben,ik dacht dat een forum zoals deze dient om mensen te helpen en niet te beledigen,ik kijk al lang uit om mij eens een deftig toestel te kopen en probeer er dan ook zoveel mogelijk over te weten te komen,alle anderen ,bedankt voor de toffe reactie's
    Waarom is je huidig toestel niet meer deftig? Waar liggen de beperkingen?

als de 70-200 wa boven budget is kan een 70-300 VR ook.

welke camera heb je nu?
    nikon stuff

Nu heb ik de D80 met de welgekende lenzen

En mijn beperkingen zijn de duisternis,vandaar miss de overstap naar FF

Ik zou niet overstappen, zou eerst leren de huidige apparatuur te gebruiken. Gezien je vragen en reacties heb ik het vermoede dat je deze nog niet geheel beheerst. Dat is zeker geen schande , maar upgrade naar FF zal je niet gelijk veel winst op leveren in mindere licht omstandigheden. Hier komt toch echt wat meer om de hoek kijken dan alleen FF.

Ook met FF zal duisternis je parten spelen.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

De D800 zal zeker beter presteren dan je huidige.

Maar als foto's bij weinig licht een probleem zijn, kijk je beter naar lichtsterke lenzen met grote diafragma's: f1.4, f1.8 etc...

Of combinatie van beide natuurlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
    maar upgrade naar FF zal je niet gelijk veel winst op leveren in mindere licht omstandigheden. Hier komt toch echt wat meer om de hoek kijken dan alleen FF.
    De d700 is op alle gebieden, op DxO mark, minimaal 2 stops beter als de D80, die heb je zo maar binnen en dat merk je echt + natuurlijk nog het hogere iso bereik. Maar of er de eerste keer gelijk goede foto's uitrollen hangt ook nog af van een stukje kunde en kennis. Maar als je nooit begint, doe je die ook niet op.

D700 gekozen, omdat de D800 nog niet getest is.

Nu blijft de vraag open welke 'donker' bedoelt de TS: nachtopnames(geen probleem met de D80) of concertfotografie oid(kan wel een probleem zijn met de D80).
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Nachtopnames zijn inderdaad geen probleem ,maar ik vind dat mijn d80 het moeilijk heeft met de combinatie donker en bewegende beelden,dit zal inderdaad wel bij alle camera's zo zijn,maar de ene doet het toch wel beter dan de andere als ik zo de testen zie,ik ben al een tijdje aan het uitkijken en alhoewel ik niet de superkennis heb hecht ik wel belang aan kwaliteit en de laatste technologie,en dan denk ik dat de D800 een verstandige keuze is,en dan kan ik echt beginnen leren...

Smile Re: Passen mijn lenzen op de D800?

En wat betreft de lichtsterke lenzen,vandaar dat ik me de 24-70 2.8 heb aangeschaft,en de volgende zal inderdaad een primelensje zijn

Ik versta de TS niet echt als die zegt om zijn 18-200 om te ruilend dan om een 70-200 f2.8

1) besef dat je met je 70-200 groothoek zal missen op de d800 en die niet zo praktisch zal zijn als een 18-200 op DX (als je zo'n lens wilt tenminste)

In dit geval kan je beter kijken naar een Nikon af-s 28-300 f3.5 f5.6 VR

2) In dit geval versta ik de overstap dan wel, en dat is dat je het neit erg vind om van lenzen te wisselen.

Aangezien je een amateurfotograaf bent blijft de vraag of je enkel op automatisch foto's neemt? en bv geen zin hebt om met verschillende lenzen buiten te komen om constant te wisselen?
    Dan ben je beter af met een 28-300

Ben je er meer mee bezig en experimenteer je graag ga dan voor een 24-70 en 70-200 f2.8 dan heb je een prachtige combinatie.

Je kan natuurlijk altijd je d80 met 18-200 houden als backup en bv gebruiken voor reisjes en uitstapjes waar je lichtgepakt op stap wilt gaan
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Dat was ik van plan om de D80 te houden,mijn dochter gaat er haar eerste stappen mee zetten,en ik zou de 18-200 erbij laten,en dan voor mij mijn 24-70 en de 70-200 en mij eens uitkijken naar een prime groothoek op termijn

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
    Ik versta de TS niet echt als die zegt om zijn 18-200 om te ruilend dan om een 70-200 f2.8

1) besef dat je met je 70-200 groothoek zal missen op de d800 en die niet zo praktisch zal zijn als een 18-200 op DX (als je zo'n lens wilt tenminste)

In dit geval kan je beter kijken naar een Nikon af-s 28-300 f3.5 f5.6 VR

2) In dit geval versta ik de overstap dan wel, en dat is dat je het neit erg vind om van lenzen te wisselen.
    Hij heeft toch een 24-70? 70-200 is dan ideaal als aanvulling.
    Veel beter dan die 28-300 in elk geval.

Tenzij je niet van lenzen wil wisselen. Maar ja...

23. Standaard Re: Passen mijn lenzen op de D800?

Aan de andere kant, waarom zou je de 18-200 mm wegdoen? Het blijft een handig allround objectief, en met die nieuwe D800 hou je zelfs in DX-mode nog meer pixels over dan de huidige camera's met gemiddeld 12 MP. Of is 12 tot 16 MP nu ineens ook al niet meer genoeg voor een fatsoenlijke kwaliteit foto? Lijkt mij niet eigenlijk...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

hier een beetje meer:

lijst met compatibele lenzen
    nikon stuff

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
    Hij heeft toch een 24-70? 70-200 is dan ideaal als aanvulling.
    Veel beter dan die 28-300 in elk geval.

Tenzij je niet van lenzen wil wisselen. Maar ja...
    Dat is toch het punt dat ik aanhaal.

Je hebt ook veel mensen die het beste van het beste willen kopen maar niet willen wisselen. voor deze mensen is een 28-300 dan de beste keuze

Maar mensen die meer willen is inderdaad een 24-70 en 70-200 de beste keuze.

ieder zijn eigen keuze. Daarom heeft ieder merk zoveel keuze aan objectieven.

en de TS kan later aanvullen met een 16-35 F4 als groothoek. is goedkoper dan de 14-24 en je kan er filters op plaatsen maar heeft minder groothoek.
    Ik weet nu niet hoe de sigma 12-24 het op nikon FF doet maar misschien is dit een alternatief als je nog meer groothoek wilt
    nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Regels voor berichten