Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panorama foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panorama foto's

    Ik ben in het bezit van een canon 400D. Kan iemand mij zeggen welke lens ideaal is voor panorama foto's te maken.

  • #2
    Re: Panorama foto's

    Denk eerder dat het een kwestie van toebehoren zal worden, met een standaard 18-55 lens kan je panorama's maken. Gewoon om de x aantal graden een foto nemen en deze aan elkaar "plakken". Wel heb je nodig, de juiste software en best een statief denk ik zodat je foto's allemaal op dezelfde hoogte zijn genomen en positie.
    Canon 50D + Canon 350D + Canon 18-55 + Canon 75-300 + Canon 100 1:2.8 Macro USM + Canon 100-400 + Canon 18-200 + Canon 50 f1.8 + Canon 70-200 2.8 en nog wa lichtjes en stastijf
    Nu nog de kennis en het vakmanschap :D

    Comment


    • #3
      Re: Panorama foto's

      met iedere lens kan je panorama foto's maken, wanneer je deze foto's aan elkaar "plak" dmv photoshop. wil je dat niet doen, dat bewerken, dan zal je een groothoek lens moeten nemen.

      Comment


      • #4
        Re: Panorama foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Jan Swolfs Bekijk bericht
        Ik ben in het bezit van een canon 400D. Kan iemand mij zeggen welke lens ideaal is voor panorama foto's te maken.
        of bedoel je weidse opnamen.
        dan neem je 17mm of lager.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Panorama foto's

          Dit kan je misschien verder helpen:
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #6
            Re: Panorama foto's

            als er om een lens gevraagd wordt moet je toch helemaal niet beginnen met pano's aan elkaar te plakken

            Als je breder wil gaan dan uw kitlens, hebt ge volgende alternatieven :
            Canon EF-s 10-22
            Sigma 10-20
            Sigma 12-24
            Tokina 10-17
            Tamron 11-18
            Tamron 10-24

            Heb ze gezet in de volgorde dat ik ze zou kiezen...

            Welkom op het forum broer
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Panorama foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
              als er om een lens gevraagd wordt moet je toch helemaal niet beginnen met pano's aan elkaar te plakken

              Als je breder wil gaan dan uw kitlens, hebt ge volgende alternatieven :
              Canon EF-s 10-22
              Sigma 10-20
              Sigma 12-24
              Tokina 10-17
              Tamron 11-18
              Tamron 10-24

              Heb ze gezet in de volgorde dat ik ze zou kiezen...

              Welkom op het forum broer
              Ik denk dat bovenstaande mensen je broer verkeerd begrepen hadden. Dat hij van plan was pano's te maken door meerdere foto's aan elkaar te stitchen ipv dat hij een UWA zoekt.

              Welke ik niet zie staan in je lijst is de Tamron 12-24. Heb deze kunnen testen een dik jaar geleden en vond het toch een zeer goede lens.

              Comment

              Working...
              X