Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude objectieven nog bruikbaar?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude objectieven nog bruikbaar?

    poosje geleden heb ik wat oude fotografie spullen gekregen. Plaatjes ervan heb ik hier neergezet. Nou vraag me af of deze nog enige waarde hebben en of er wellicht nog tussenringen ofzo bestaan die deze lenzen aan m'n D50 zouden kunnen koppelen.

    (ik realiseer me dat deze lenzen uit het analoge tijdperk stammen en geen auto functies hebben)

    met dank voor jullie reacties
    Leon
    Leon Loeffen

  • #2
    Re: Oude objectieven nog bruikbaar?

    Ook nog maar net teweten gekomen , maar normaal moet je die lens kunnen gebruiken mits een m42 adapter ring.



    Er moet blijkbaar japan op staan , waarom weet ik niet echt...
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Oude objectieven nog bruikbaar?

      da is voor ne canon . TS heeft ne nikon
      www.Klikkerdeklik.be
      Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

      Comment


      • #4
        Re: Oude objectieven nog bruikbaar?

        Oorspronkelijk geplaatst door loeffen Bekijk bericht
        poosje geleden heb ik wat oude fotografie spullen gekregen. Plaatjes ervan heb ik hier neergezet. Nou vraag me af of deze nog enige waarde hebben en of er wellicht nog tussenringen ofzo bestaan die deze lenzen aan m'n D50 zouden kunnen koppelen.

        (ik realiseer me dat deze lenzen uit het analoge tijdperk stammen en geen auto functies hebben)

        met dank voor jullie reacties
        Leon
        Hi,

        1) De Tokina: bajonet, moeilijk te zien misschien een canon FD mount. (Te vergeten op Nikon)
        2) Sigma, is wellicht een vivitar, M42, kan op Nikon, mits adaptor van 45 euro. Is duurder dan de lens waard is.
        3)Pentor: wil je niet weten.
        4) Camera: heeft een pentacon, maar met welke mount ?
        Pentacon 50mm f1.8 is zeker de moeite als de converter niet te veel kost.

        Als de vivitar "mint" is, zou ik een bod overwegen.

        Paul.

        Over het algemeen vinden de nikonians , met hun 30 jaar lens compatibiliteit, hun gading binnen eigen rangen.
        DPaul - A.FIAP
        D810, nikkors and other stuff

        Comment


        • #5
          Re: Oude objectieven nog bruikbaar?

          van DPaul begrijp begrijp ik dat 1 2 en 3 dus niet de moeite waard zijn voor nikon...geen idee van 'mint' is trouwens

          de pentacon lens van de camera heeft dezelfde mount als de pentor lens - is voor zo'n lens dan nog wel converter te krijgen

          dank trouwens alvast voor jullie rappe eerste reacties -

          ((komende dagen ben ik waarschijnlijk niet in de gelegenheid op 't forum te kijken (misschien zit het mee maar anders wordt 't pas zaterdag ))

          leon
          Leon Loeffen

          Comment

          Working...
          X