Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oud Tamron objectief nog bruikbaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oud Tamron objectief nog bruikbaar

    Ik bezit nog een Tamron objectief met tussenring voor een Canon AE1 camera.
    Specificaties: Tamron SP 35 - 80 mm f 2,8 - 22 CF Macro.
    Is dit, mits een nieuwe tussenring, nog bruikbaar op een Canon eos 60D?
    De teleconverter heb ik trouwens ook nog.
    Indien niet meer bruikbaar bij deze camera, welk toestel zou deze lens nog kunnen gebruiken?

    Hopelijk een positief antwoord.

    Jos124

  • #2
    Re: Oud Tamron objectief nog bruikbaar

    Ik heb een positief antwoord. Het past gelukkig niet op je toestel. Spiegelloze toestellen (M43, Nex enz) zullen met adapter wel gebruik kunnen maken van deze lens. Ik kan me niet voorstellen dat deze lens in deze tijd nog een wereldwonder is, met converter al helemaal niet.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Oud Tamron objectief nog bruikbaar

      OK, zal het maar beschouwen als een museumstuk. Dacht wel dat in deze digitale tijd dit objectief voorbij getreefd is.

      Comment


      • #4
        Re: Oud Tamron objectief nog bruikbaar

        Het is een adaptall II lens die een verwisselbare mount heeft en daarmee kan passen op gangbare camera's uit die tijd (begin jaren '80).
        Op E-bay kan je een Adaptall 2 -EOS mount scoren en daarmee in M of Av , met handfocus fotograferen.
        De optische kwaliteiten zijn voor die tijd zeer goed.
        Ik zou het zeker proberen, kan best wel leuk zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Oud Tamron objectief nog bruikbaar

          Waarom zou dat oud glas bagger zijn?
          Het heeft mogelijks wat beperkingen - maar met oud glas kan je perfect de skillls aanleren die elke fotograaf zou moeten beheersen.
          Eigenlijk zou elkeen zo'n oud stuk glas moeten hebben liggen - met een convertor, om te beseffen hoe verwend we wel zijn, en om als 't moeilijk wordt te kunnen manueel fotograferen, zoals de echte(n) dat kunnen.

          Comment


          • #6
            Re: Oud Tamron objectief nog bruikbaar

            Klopt helemaal, alleen heb je geen adapter (geen converter) nodig maar een passende mount.

            Comment

            Working...
            X