Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus 14-15mm f4-5.6

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus 14-15mm f4-5.6

    Probleem met deze lens !
    Onlangs de manuele scherpstelstand nodig gehad
    Tot mijn verbazing werkte deze instelling niet meer (stel niet meer manueel scherp)
    Alleen in autofocus werkt deze lens nog wel
    Gekeken of het probleem niet aan mijn camera lag maar nadat ik een andere lens had gemonteerd werkte de manuele scherpstelstand wel met die lens
    Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt met deze Olympus 14-15mm f4-5.6?
    Heb zelfs de contactpunten gereinigd maar zonder succes
    Ten einde raad stel ik hier mijn vraag of nog iemand dezelfde ervaring heeft gehad?

    Met vriendelijke groeten en dank voor een antwoordje
    Freddy Van Erp
    fvanerp@telenet.be

  • #2
    Re: Olympus 14-15mm f4-5.6

    Over welke lens gaat dit? Ik heb zelf de 14-150 en die heeft een elektronische overbrenging voor MF zoals de meeste M4/3 objectieven, het kan zijn dat deze defect is door bijvoorbeeld een losgeraakt flatkabeltje.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Olympus 14-15mm f4-5.6

      Het gaat over de OLYMPUS 14-150mm 1:4-5.6 II ED MSC
      Focus peaking /magnification werkt (X3) wel maar het scherpstellen (totdat je deze witte lijntjes krijgt die je vertellen dat het manueel scherp is) werkt niet

      Comment


      • #4
        Re: Olympus 14-15mm f4-5.6

        Ten einde raad hem ter herstelling naar Olympus gestuurd. Kost me wel 121€. Maar de lens wordt na herstelling volledig gekuist. Verzending is bovendien ook gratis. Dus dat valt nogal mee. Een nieuwe lens kost veel meer (359€)

        Comment

        Working...
        X