Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Objectief" oordeel gevraagd.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Objectief" oordeel gevraagd.

    Ook ik zit hier met een (luxe)probleem, ik ben op zoek naar de nodige mm uitbreiding voor de Tamron 28-75 op m'n D70s, en ik kan er maar niet uitgeraken.

    Optie's :

    (-) Tokina 12-24 en de Sigma 70-300 apo

    (-) De nieuwe tamrons 17-50 2,8 en de 70-300 Di (nog niet in de handel denk ik)

    (-) De nikkor 18-200 VR

    Voornaamste doel is natuur en landschap, aangevuld met zowat de gewone reisfotografie.

    Budget voor deze drie combinatie's ligt rond de 700 euro, dus geen bepalende factor.

    Zijn er kenners en/of eigenaars van deze lenzen die mij er willen uithelpen ?

    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: "Objectief" oordeel gevraagd.

    Uit de drie opties zou ik de Nikon kiezen als dit de enige mogelijkheden zijn.
    Persoonlijk zou ik geen van deze drie kiezen.

    Groeten
    Spogy
    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

    Comment


    • #3
      Re: "Objectief" oordeel gevraagd.

      Oorspronkelijk geplaatst door spogy
      Persoonlijk zou ik geen van deze drie kiezen.
      Ik ben me er van bewust dat deze kwalitatief niet tot de top behoren, maar ik laat ook andere criteria m'n keuze bepalen, zoals prijs en gewicht.

      Maar als er voor ongeveer hetzelfde budget betere alternatieven zijn....laat maar komen

      Groetjes, Pascal

      Comment


      • #4
        Re: "Objectief" oordeel gevraagd.

        Hallo,

        Ik zou zeker wegblijven van de superzoom ik heb gisteren nog beelden gezien van een 18-200 van Tamron, man ik noem dit echt onscherp maar gelukkig legt niet iedereen de lat evenhoog. Al begrijp ik dat het best gemakkelijk kan zijn met een zo ruim bereik, maar het compromis is te groot voor mij.

        Beperk je dus tot Max 3 X zoom net zoals de 28-75 die je nu hebt is voor mij een logisch vervolg de 70-200 van Sigma bijvoorbeeld.


        MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: "Objectief" oordeel gevraagd.

          Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          Hallo,




          Beperk je dus tot Max 3 X zoom net zoals de 28-75 die je nu hebt is voor mij een logisch vervolg de 70-200 van Sigma bijvoorbeeld.


          MVG, Jeff
          Met dit budget kun je idd de Sigma 70-200 EX aanschaffen (mis wat rondkijken) en dan heb je een toplens : snel,scherp, lichtsterk.
          Hou je meer van groothoek zou ik voor de Tokina 12-24 PRO gaan.
          fotosite

          Comment


          • #6
            Re: "Objectief" oordeel gevraagd.

            Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Hallo,

            Ik zou zeker wegblijven van de superzoom ik heb gisteren nog beelden gezien van een 18-200 van Tamron, man ik noem dit echt onscherp maar gelukkig legt niet iedereen de lat evenhoog. Al begrijp ik dat het best gemakkelijk kan zijn met een zo ruim bereik, maar het compromis is te groot voor mij.

            Beperk je dus tot Max 3 X zoom net zoals de 28-75 die je nu hebt is voor mij een logisch vervolg de 70-200 van Sigma bijvoorbeeld.


            MVG, Jeff
            Heb ik inderdaad ook al aan gedacht, maar ik twijfel of je met deze lens scherpe foto's kunt maken zonder statief ??
            Ze is nogal zwaar, en om nu echt overal een statief mee te moeten sleuren zie ik niet echt zitten.

            BTW : is de kwaliteit van die nikkor 18-200 dan te vergelijken met die van de gelijkaardige superzooms van sigma/tamron ?? Ik dacht dat de nikkor veel beter was

            Groeten,

            Comment


            • #7
              Re: "Objectief" oordeel gevraagd.

              Oorspronkelijk geplaatst door pascal ph.
              Heb ik inderdaad ook al aan gedacht, maar ik twijfel of je met deze lens scherpe foto's kunt maken zonder statief ??
              Ze is nogal zwaar, en om nu echt overal een statief mee te moeten sleuren zie ik niet echt zitten.

              BTW : is de kwaliteit van die nikkor 18-200 dan te vergelijken met die van de gelijkaardige superzooms van sigma/tamron ?? Ik dacht dat de nikkor veel beter was

              Groeten,

              Er zijn kwatongen die beweren dat de lenzen van Nikon gemaakt worden door
              Sigma of Tamron in sommige gevallen, maar dit kan ook maar een verhaaltje zijn. En of het nu van Nikon zelf komt het blijft een 11X zoom en van een 11 maal zoom kan je ni veel verwachten, komt daar dan ook nog is bij dat de lichtsterkte al snel naar de F5.6 gaat, als je dat vergelijkt met een constante F2.8 .

              De 70-200 is pefect voor uit de hand te werken, geen enkel probleem.


              MVG, Jeff
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: "Objectief" oordeel gevraagd.

                Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                Er zijn kwatongen die beweren dat de lenzen van Nikon gemaakt worden door
                Sigma of Tamron in sommige gevallen, maar dit kan ook maar een verhaaltje zijn. En of het nu van Nikon zelf komt het blijft een 11X zoom en van een 11 maal zoom kan je ni veel verwachten, komt daar dan ook nog is bij dat de lichtsterkte al snel naar de F5.6 gaat, als je dat vergelijkt met een constante F2.8 .

                De 70-200 is pefect voor uit de hand te werken, geen enkel probleem.


                MVG, Jeff
                Jeff, ik ben hier absoluut niet akkoord mee, de 18-200 VR is echt een juweeltje van een lens, snel, scherp en VR. Natuurlijk is een 3x zoom 2.8 beter, maar als ik het verschil zag tussen de 70-200 2.8 VR en de 18-200 VR, hoefde ik de 70-200 2.8 VR niet meer. Niet dat die niet beter zou zijn, maar de vraag is hoeveel?
                Ik zou het zo bekijken, een body met een 18-200 VR er op, en eventueel, als je later wil doorgroeien, een setje 2.8 3x zoom of nog beter, primes.

                Comment


                • #9
                  Re: "Objectief" oordeel gevraagd.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                  Jeff, ik ben hier absoluut niet akkoord mee, de 18-200 VR is echt een juweeltje van een lens, snel, scherp en VR. Natuurlijk is een 3x zoom 2.8 beter, maar als ik het verschil zag tussen de 70-200 2.8 VR en de 18-200 VR, hoefde ik de 70-200 2.8 VR niet meer. Niet dat die niet beter zou zijn, maar de vraag is hoeveel?
                  Ik zou het zo bekijken, een body met een 18-200 VR er op, en eventueel, als je later wil doorgroeien, een setje 2.8 3x zoom of nog beter, primes.

                  Ik heb gehoord dat je der weg van bent!

                  Zolang we maar gelukkig en tevreden zijn is er geen vuiltje aan de lucht.

                  MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Objectief" oordeel gevraagd.

                    Het wordt er niet makkelijker op, zal het nog even bekijken, in ieder geval bedankt allemaal !

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Objectief" oordeel gevraagd.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                      Jeff, ik ben hier absoluut niet akkoord mee, de 18-200 VR is echt een juweeltje van een lens, snel, scherp en VR. Natuurlijk is een 3x zoom 2.8 beter, maar als ik het verschil zag tussen de 70-200 2.8 VR en de 18-200 VR, hoefde ik de 70-200 2.8 VR niet meer. Niet dat die niet beter zou zijn, maar de vraag is hoeveel?
                      Ik zou het zo bekijken, een body met een 18-200 VR er op, en eventueel, als je later wil doorgroeien, een setje 2.8 3x zoom of nog beter, primes.
                      Ik kan dat van Rudy alleen maar bevestigen.
                      Je gebruikt ze echt in omstandigheden waar anderen een statief moeten gebruiken. In deze omstandigheden kan dat enkel verbeterd worden door de 70-200 VR maar dan ben je natuurlijk 3 keer zoveel geld kwijt en ik weet niet hoeveel aan dokterskosten voor rug klachten.
                      Dit wordt imo. Nikons meest succesvolle allround-lens.

                      Hubert
                      Hubert

                      Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                      Comment

                      Working...
                      X